کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۷۸

جذب آقازاده‌ها در «تاپیکو» ممنوع

ایلنا| محمدحسن پیوندی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، عصر روز سه‌شنبه در بخشنامه‌یی، ممنوعیت به‌کارگیری نیروهای وابسته نسبی و سببی با پرسنل و اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌های تابعه این هلدینگ را به آنان ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو نامه شماره 2792 مورخ 06/04/95 درخصوص ممنوعیت به‌کارگیری نیروهایی که وابستگی نسبی و سببی با پرسنل و اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌ها و موسسات تابعه دارند، مجددا اجرای ابلاغیه مذکور تاکید می‌گردد. بدیهی است هرگونه جذب و به‌کارگیری که خارج از ضوابط ابلاغی صورت‌ پذیرید فاقد وجاهت قانونی بوده و مورد تایید این هلدینگ نیست و پرداخت هرگونه وجه تحت این عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال و منابع سازمان محسوب می‌شود. در صورت وجود موارد به‌کارگیری خلاف ضوابط ابلاغی، احکام مزبور هرچه سریع‌تر لغو و رونوشت آن به این هلدینگ ارسال گردد. پیوندی در تیرماه سال گذشته نیز در بدو ورود به شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، در بخشنامه‌یی انتصاب‌های مذکور را در شرکت‌های تحت مدیریت این هلدینگ ممنوع کرده بود.

افزایش 42 درصدی تولید «اتان»

شانا| مسعود حسنی، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی از ابتدای راه‌اندازی ۹۰۰هزار میلیون مترمکعب گاز شیرین به خطوط سراسری تزریق و ۲۱هزار میلیون متر مکعب گاز شیرین نیز به پتروشیمی‎های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ارسال کرده‌اند. وی افزود: تاکنون از طریق پالایشگاه چهارم نیز 118هزار میلیون مترمکعب گاز ترش خشک به خط پنجم سراسری تزریق شده است.

حسنی اظهار کرد: محصول تولیدی دیگر این مجتمع گوگرد بوده که از ابتدای راه‌اندازی تاکنون 4میلیون و ۲۶۰هزار تن گوگرد از سوی این مجتمع به بازارهای جهانی صادر شده است. مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اهمیت بسیار بالای تولید اتان و نیاز روزافزون پتروشیمی‌های منطقه(جم، کاویان، مروارید، پارس و آریاساسول) گفت: با راه‌اندازی پالایشگاه‌های جدید، تولید این محصول با ارزش حدود ۴۲,۱درصد افزایش یافته است. مجتمع گاز پارس جنوبی یکى از شرکت‌هاى فرعى شرکت ملى گاز ایران به شمار می‌آید که در سال ۱۳۷۷ تاسیس و مسوول بهره‌بردارى از تاسیسات خشکى فازهاى چند‌گانه میدان گازى پارس جنوبى شد.

کاهش متوسط بارش‌ها از ابتدای سال آبی

ایلنا| حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی 96-1395 تاکنون: 3/37میلیارد مترمکعب که نسبت به سال آبی گذشته(8/43میلیارد مترمکعب) 15درصد کاهش یافته است. طبق گزارش آب و آبفای وزارت نیرو همچنین میزان متوسط بارندگی از ابتدای سال آبی 96-1395 تاکنون: 228میلی‌متر که نسبت به سال گذشته 3درصد و نسبت به متوسط درازمدت 3درصد کاهش را تجربه کرده است. طبق بخش دیگری از این گزارش از ابتدای سال 1396 تاکنون حدود 1180حلقه چاه‌ غیرمجاز مسدود شده و حدود 16400دستگاه انواع کنتور روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است. بهره‌برداری از 6 سد مخزنی با ظرفیت 507 میلیون مترمکعب از ابتدای سال 96 تاکنون و نیز آبگیری 6 سد مخزنی با ظرفیت 673 میلیون مترمکعب در همین دوره نیز از دیگر رخدادهای آب به شمار می‌رود. طبق این گزارش تولید آب شرب شهرها از ابتدای سال 1396 تا 31/05/96: 7/2میلیارد مترمکعب است که نسبت به سال قبل 7/0درصد افزایش یافته است. تولید آب شرب روستاها نیز از ابتدای سال 1396 تا 31مرداد سال جاری 655 میلیون مترمکعب است که نسبت به سال قبل 5 درصد افزایش داشته این امر ناشی از ساخت و بهره‌برداری از مجتمع‌های آبرسانی روستایی جدید است.

 

ارسال نظر