کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۱۵۶

 تعادل   معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری از اجرای کامل پروژه حفاری ۴۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی در استان خوزستان خبر داد. مهران مکوندی در این‌باره گفت: این پروژه از جمله پروژه‌های کلید در دست (EPD) شرکت است که در اجرای آن مراحل طراحی، مدیریت، تامین کالا و مواد و ارائه خدمات فنی تخصصی به‌عهده شرکت ملی حفاری بود. وی با اشاره به اینکه حفاری این تعداد چاه از اوایل سال ۱۳۹۳ و به دستور وزیر نفت از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (به عنوان مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان) به ملی حفاری واگذار شد، گفت: برای اجرای پروژه حفاری ۴۰ حلقه چاه، 8دستگاه سنگین حفاری اختصاص یافت؛ در عین حال با نظر کارفرما و همزمان با حفر این چاه‌ها، تعمیر و تکمیل سه حلقه چاه دیگر در این موقعیت به شرکت ملی حفاری واگذار شد که پس از تکمیل نهایی برای بهره‌برداری تحویل کارفرما شد.  معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری، متراژ حفاری انجام شده برای حفر ۴۰حلقه چاه را ۱۵۴هزار و ۵۹۷متر عنوان کرد و گفت: با پایان عملیات حفاری و تکمیل ۳+۴۰ حلقه چاه نفتی در این موقعیت دستگاه‌های حفاری به تدریج ترخیص و در دیگر پروژه‌ها از جمله در پروژه حفاری ۲۰حلقه چاه دیگر در این میدان به کار گرفته شد.

 ایرنا   شرکت ملی گاز ایران از ابتدای مرداد تاکنون به‌طور میانگین روزانه 42میلیون مترمکعب گاز صادر کرد. پس از آغاز صادرات گاز ایران به عراق میزان صادرات گاز ایران رو به افزایش گذاشت. پیش از این بزرگ‌ترین خریدار گاز ایران، ترکیه بود. به گزارش شرکت ملی گاز، صادرات گاز از ابتدای امسال تا 23 مردادماه به‌طور میانگین روزانه حدود 36میلیون مترمکعب گاز صادر شد. میزان صادرات گاز در تیرماه 39میلیون مترمکعب در روز بوده است. ایران همچنین در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه امسال به ترتیب روزانه 35، 30 و 32میلیون مترمکعب گاز صادر کرده است. صادرات گاز ایران به عراق از خردادماه امسال آغاز شد. حجم صادرات گاز تابعی از چهار عامل کلی مقدار تولید، میزان مصرف داخلی، میزان تقاضای خارجی و روابط سیاسی و تجاری است.

 تعادل   مدیر امور آب تهران بزرگ از آزادسازی بیش از هزار و 700مترمربع از بستر رودخانه سیاهرود خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌یی تهران علیرضا نیکنام با اعلام این خبر گفت: با تلاش گروه گشت و بازرسی، اخذ دستور قضایی و هماهنگی نیروی انتظامی بیش از هزار و 700 مترمربع از بستر رودخانه سیاهرود در اراضی بومهن از توابع شهرستان پردیس آزاد‌سازی شد. وی با بیان اینکه این آزادسازی با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات مهیا شده شامل بیل مکانیکی زنجیری، انجام شد، تصریح کرد: در این عملیات نسبت به قلع و قمع یک مورد بنای ویلایی سه طبقه، دو باب اعیانی به صورت آلاچیق، دیوارکشی، کف‌سازی، محوطه‌سازی و استخر اقدام لازم به عمل آمد. مدیر امور منابع آب تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: این امور به عنوان متولی آب در حوزه عملکرد شهرستان و به عنوان نماینده شرکت آب منطقه‌یی تهران بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد خواهدکرد.

 تعادل   مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی گلستان گفت: طی بارش‌های روزهای 19 و 20 مردادماه سال جاری که منجر به جاری شدن سیلاب به رودخانه‌ها شد، تاکنون حدود یک‌میلیون مترمکعب آب به مخزن سدهای گلستان وارد شد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌یی گلستان، علی نظری در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده استان گلستان گفت: در بارش‌های اخیر طی روزهای 19 و 20 مردادماه سال جاری شاهد جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های محمدآباد کتول، زرینگل، قره‌چای رامیان، خرمالو آزادشهر، آق‌سو کلاله، اترک و ساری‌سو کلاله بودیم. وی گفت: از 14 سد بزرگ مخزنی در حال بهره‌برداری استان پنج سد بوستان، گلستان، وشمگیر، نگارستان و کوثر تحت تاثیر این‌بارش‌ها قرار گرفتند.   مهندس نظری در ادامه افزود: رودخانه قره‌چای رامیان با دبی 200 مترمکعب بر ثانیه و زرینگل با دبی

220 مترمکعبی بر ثانیه بیشترین آبدهی اوج سیلاب را داشتند.  گفتنی است، جلسه مدیریت بحران شرکت در دو شب متوالی جهت انجام فعالیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه مدیریت بحران تشکیل شد و اقدامات موثری صورت گرفت.

 

ارسال نظر