سرخط انرژی

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۹۳

 شانا| به گزارش پایگاه خبری پلاتس از سنگاپور، منابع کشتیرانی و بازرگانی هفته گذشته اعلام کردند که صادرات ال‌پی‌جی ایران در ماه ژوئن سال جاری به سطح ۳۸۱ هزار و ۵۰۰ تن رسیده که بالاترین رقم در سال جاری میلادی است. مجموع صادرات ال‌پی‌جی ایران در 7 ماهه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی به یک‌میلیون و ۹۴۰ هزار تن رسید که ۹۶۸هزار تن آن به چین فرستاده شده و چند محموله نیز به اندونزی صادر شده است. صادرات ال‌پی‌جی ایران به اندونزی در پی توافق پارسال شرکت پرتامینا این کشور با شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود که طبق آن، ایران در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۶۰۰ هزار تن ال‌پی‌جی در قالب ۱۴ محموله به اندونزی ارسال می‌کند. همه محموله‌های یاد شده، از پایانه عسلویه بارگیری شده بودند.

 پاون| پیک مصرف برق در روز شنبه با افزایش 5هزار و 614 مگاواتی نسبت به روز جمعه گذشته، به 52هزار و 753 مگاوات رسید. براساس این گزارش، پیک مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته 48هزار و 152 مگاوات بوده که با این حساب می‌توان گفت پیک مصرف برق 4 هزار و 601 مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. بنا بر این گزارش، میزان مبادلات برق ایران با کشورهای همسایه در روز گذشته به میزان یک‌هزارو 740 مگاوات بوده است. از میزان مبادله برق فوق، یک‌هزار و 1227 مگاوات مربوط به صادرات برق به کشورهای منطقه و 513کیلووات نیز سهم ایران از واردات برق از همسایگان بوده است. همچنین ذخیره برق در نیروگاه‌های کشور در روز شنبه یک‌هزار و 597مگاوات بوده که در مقایسه با روز جمعه 1733مگاوات، ‌136 مگاوات کاهش داشته است.

 ایرنا| معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت در امور توسعه و مهندسی از احتمال جذب تا 15میلیارد دلار سرمایه خارجی تا پایان امسال خبر داد و گفت: «با امضای قرارداد فاز 11 پارس‌جنوبی، چارچوب کار برای سایر قراردادها آماده شد.» غلامرضا منوچهری درباره روند اجرای طرح توسعه میدان نفتی آزادگان گفت: «برگزاری مناقصه توسعه این میدان، در حال طی روند اداری و اجرایی است. معاون مدیرعامل در توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ابراز امیدواری کرد این طرح تا پایان امسال نهایی شود.

 ایسنا| شرکت دولتی آرامکوی عربستان سرگرم مذاکره با پتروچاینا برای خرید سهمی به میزان بیش از ۳۰درصد در پالایشگاه این شرکت در استان یونان در قراردادی به ارزش 2 میلیارد دلار است. وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد عربستان‌سعودی ممکن است بخشی از نفت خام موردنیاز این پالایشگاه که در استان یونان قرار دارد را تامین کند و همچنین برخی دارایی‌های خرده‌فروشی پتروچاینا را خریداری کند. آرامکو در سال ۲۰۱۱ اعلام کرده بود تفاهمنامه‌یی برای فراهم کردن ۲۰۰هزار بشکه در روز نفت خام عربی از طریق یک قرارداد بلندمدت برای پالایشگاه پتروچاینا در یونان که در آن زمان در مرحله برنامه‌ریزی بود، امضا کرده است. این دو کشور در جریان دیدار شاه سلمان قراردادهای مقدماتی را امضا کردند که در صورت نهایی شدن ۶۵ میلیارد دلار ارزش خواهند داشت.

 

ارسال نظر