روی خط نیرو

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۷۴۲

مصرف آب پایتخت معمولی است

فارس| قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران از چند فاکتور برای کاهش سرانه مصرف آب تهرانی نام برد و گفت: هدف‌گذاری شده است تا سرانه مصرف آب تهرانی‌ها از ۲۲۰لیتر کنونی به ۱۵۰لیتر کاهش یابد.

علیرضا نوذری‌پور در پاسخ به این پرسش که امسال مصرف برق رشد 10درصدی را تجربه کرد آیا مصرف آب تهرانی‌ها در سال جاری افزایش داشت، گفت: مصرف آب شهروندان تهران در سال جاری نسبت به سال گذشته نه افزایش و نه کاهش داشت اما باز هم از مشترکان تهرانی درخواست داریم که مدیریت مصرف را جدی بگیرند. وی افزود: مصرف آب مشترکان تهرانی در 28تیرماه سال جاری به 3 میلیون و 159هزار مترمکعب رسید و میزان مصرف آب تجمعی از ابتدای سال جاری تا تاریخ مورد اشاره 388میلیون مترمکعب بوده است.

نوذری‌پور با اشاره به اینکه امیدوار هستیم که تا پایان مردادماه جاری دمای هوا به گونه‌یی بیش از تصور افزایش نیابد، خاطرنشان کرد: افزایش نیافتن مصرف آب به این معنی نیست که مردم مدیریت مصرف آب و همکاری را فراموش کنند، خوشبختانه امسال بارندگی‌ها به گونه‌یی بوده است که ذخایر آب سدهای پنج‌گانه تهران مناسب بوده و نسبت به سال قبل با 40میلیون مترمکعب افزایش به حدود یک‌میلیارد و 85میلیون مترمکعب رسیده است.  

تغییر لامپ‌های ادارات تهران

پاون| سازمان برنامه و بودجه کشور طرح تعویض لامپ‌های پرمصرف فلورسنت در مکان‌های اداری کلان‌شهر تهران را در چارچوب ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی به وزارت نیرو ابلاغ کرد. در این طرح که سوم تیرماه در شورای اقتصاد تصویب شد، لامپ‌های 18 وات ال.ای.دی (LED) جایگزین 5میلیون شعله لامپ 45 وات فلورسنت در اماکن اداری کلان‌شهر تهران می‌شود.

این طرح مختص مشترکان اداری در کلان‌شهر تهران است که شامل وزارتخانه‌ها، اداره‌ها و موسسه‌های دولتی و... است و منابع مالی آن از محل عایدات صرفه‌جویی برق به استناد آیین‌نامه اجرایی ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تامین می‌شود.

همچنین وزارت نیرو مجاز است با یکی از روش‌ها همچون درج قبوض برق مصرفی ساختمان‌های محل اجرای طرح، صحه‌گذاری و پرداخت آن به سرمایه‌گذار طرح برای شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی یا از طریق پرداخت یارانه صرفه‌جویی از محل کمک به تولید موضوع قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برای دستگاه‌های دولتی نسبت به بازپرداخت هزینه سرمایه‌گذاری طرح اقدام کند.

 ال.ای.دی با توجه به مصرف برق کمتر و عمر بسیار بالاتر نسبت به سایر لامپ‌ها، توانسته‌ است جای خود را در صنعت روشنایی در دنیا باز کند. این لامپ‌ها نسبت به نمونه‌های فلورسنت حرارت بسیار کمتری ایجاد می‌کنند که این موضوع در تنظیم سرمایش محیط در فصل تابستان بااهمیت است.

 

ارسال نظر