روی خط نیرو

۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۵۸۹

 افزایش 5هزار مگاواتی پیک مصرف برق در روز شنبه

ایسنا|  پیک مصرف برق در روز شنبه با عبور از مرز ۵۳هزار و ۶۰۰ مگاوات نسبت به روز جمعه با افزایش ۵هزار و ۶۲۴ مگاواتی روبه‌رو شد.  پیک مصرف برق در ۲۴ساعت گذشته دوباره به بالاتر از ۵۰ هزار مگاوات رسید.  همچنین در این روز با توجه به افزایش مصرف در داخل کشور بر حجم میزان واردات از کشورهای همسایه که عمدتا از ارمنستان و آذربایجان انجام می‌شود نسبت به روز جمعه افزایش یافت و به ۶۳۸ مگاوات رسید. این در حالی است که میزان مبادلات کل برق در این روز برابر با یک‌هزار و ۹۲۶ مگاوات گزارش شده است.

گفتنی است، مصرف برق صنایع نیز برابر با ۴ هزار و ۲۶ مگاوات بود که نسبت به روز جمعه چندان تفاوتی نکرده است.

 بررسی آخرین وضعیت اروندرود در بغداد

ایسنا| دور جدید نشست‌های کمیته مشترک حقوقی و فنی ایران و عراق با حضور مدیران و کارشناسان ذی‌ربط دو کشور روز یک‌شنبه در بغداد برگزار شد.  

به گزارش ایسنا، در این دور از گفت‌وگوها که زیرنظر حسین جابری‌انصاری، معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه و نزار خیرالله، معاون وزارت خارجه عراق برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران با تیمی کامل از متخصصان سیاسی، حقوقی، نظامی، نقشه‌برداری، بنادر و کشتیرانی و طرف عراقی نیز با تیم مشابهی حضور یافت.  

در این گفت‌وگوها که به صورت دوره‌یی در تهران و بغداد برگزار می‌شود، آخرین وضعیت مرز رودخانه‌یی دو کشور در اروندرود منطبق با معاهده مرزی سال 1975 الجزایر، وضعیت کشتیرانی در این رودخانه مشترک و نیز راه‌های ارتقای همکاری‌ها برای بهره‌برداری از این آبراه مرزی در جهت توسعه و رونق اقتصادی دو کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

 

 

 

ارسال نظر