بررسی قرارداد توتال در دفتر علی لاریجانی

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۵۱۲

گروه انرژی|

فریدون حسنوند از بررسی متن قرارداد توتال با مسوولیت رییس کمیسیون انرژی و با حضور رییس مرکز پژوهش‌ها و کارشناسان مربوطه در در دفتر علی لاریجانی در قالب یک کمیته ویژه خبر داد. به گزارش ایسنا رییس کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: هیات عالی نظارت بر منابع نفتی در جلسه هفته جاری خود قراردادهای نفتی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

به گزارش«تعادل» صاحب منصبانی همچون وزیر اقتصاد، دادستان کل کشور، رییس سازمان برنامه و بودجه و... اعضای این هیات را تشکیل می‌دهند. مساله بررسی هر گونه قراردادی در قالب IPC در این هیات پیش از این در متن مصوبه دولت درخصوص چارچوب و شرایط کلی این دست از قراردادها عنوان شده بود. رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرده است:«همچنین قرارداد توتال که مربوط به توسعه فاز 11پارس جنوبی است در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با مسوولیت رییس کمیسیون انرژی مجلس و رییس مرکز پژوهش‌ها همچنین برخی از کارشناسان در مجلس مورد رسیدگی و بررسی قرار می‌گیرد تا گزارش نهایی تقدیم رییس مجلس شود.» رییس کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: وزارت نفت طبق قانون متن قرارداد با توتال را به مجلس ارسال کرده و وظیفه قانونی خود را انجام داده است و مجلس هم باید به وظیفه خود طبق قانون در این زمینه عمل کند.

گفتنی است، بیژن زنگنه روز سه‌شنبه و در حاشیه همایش مسوولیت اجتماعی صنعت نفت به «تعادل» گفت که قرارداد توتال معتبر است و اجرایی خواهد شد. دیروز همچنین مرضیه شاهدایی، معاون امور پتروشیمی وزیر نفت عنوان کرد 2 تفاهمنامه که در حوزه پتروشیمی با شرکت‌های توتال و شل بسته شده بود در آستانه عملیاتی شدن است. او افزود:«برای قرارداد توتال در تفاهمنامه 6 ماه زمان تعیین شده بود که در پایان 6 ماه نتایج برآورد اقتصادی و فنی اعلام خواهد شد.»

 

ارسال نظر