روی خط نیرو

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۶۳

افتتاح و کلنگ‌زنی 10 پروژه نیرویی

ایسنا| صبح امروز وزیر نیرو برای افتتاح و کلنگ‌زنی 10 پروژه به خوزستان سفر خواهد کرد. حمید چیت‌چیان در این سفر یک‌ روزه خود به خوزستان 10پروژه را در شهرهای آبادان، خرمشهر، شوش و بهبهان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌کند.

وزیر نیرو همچنین با سفر به شهرستان شوش، پروژه آبیاری و زهکشی دشت ارایض این شهرستان را افتتاح می‌کند. سپس با سفر به شهرستان رامهرمز، پروژه شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه 2 رامهرمز را به بهره‌برداری می‌رساند. وی در ادامه برای افتتاح پروژه شبکه آبیاری و زهکشی آبادان به این شهرستان سفر و این پروژه را افتتاح می‌کند. همچنین عملیات اجرایی دو سد مارد و بهمنشیر نیز فردا با حضور چیت‌چیان آغاز می‌شود.

 

کاهش بارندگی در 4 حوضه اصلی آبریز

پاون| میزان کل بارش‌های کشور از ابتدای مهر ماه گذشته تا 7  تیر ماه جاری برابر 223میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3درصد کاهش داشته است. میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا هفته دوم تیر ماه در 18 استان کشور منفی و در 13 استان مثبت گزارش شده است. آخرین آمار ثبت شده در شرکت مدیریت منابع آب ایران حاکی از آن است که از ابتدای مهر ماه گذشته تا پایان هفته گذشته، میزان بارش‌ها در 18 استان از 31 استان کشور با کاهش بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده‌اند. از 6 حوضه آبریز اصلی کشور4حوضه دریاچه ارومیه با 36درصد، مرزی شرق با 35درصد، دریای خزر با 29درصد و قره‌قوم با 28درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بودند.

 

آماده‌باش در سد عباسپور

ایلنا| با افزایش بی‌سابقه دما در تابستان سال جاری، کارشناسان فنی و ادارات تعمیراتی سد و نیروگاه شهید عباسپور با حضور در دو شیفت کاری در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

سیدحمید صالحی، مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور با اعلام این خبر گفت: برای پیشگیری از هر نوع پیشامد احتمالی منتهی به ایجاد اشکال در مسیر تولید انرژی برق و اجرای سریع تمهیدات فنی در همین رابطه با تاکید معاونت بهره‌برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان مبنی بر اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و بررسی تمهیدات مورد نظر با حضور هیات‌های نظارتی و کارشناسان فنی این سازمان، تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات فنی و تعمیراتی سد و نیروگاه شهید عباسپور در دو شیفت کاری متوالی و به صورت 24ساعته در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

 

ارسال نظر