کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۸۵

اتمام پروژه پتروشیمی ایلام تا 97

ایسنا| رییس هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) از اتمام پروژه پتروشیمی ایلام تا اواخر سال ۱۳۹۶ یا اوایل سال ۱۳۹۷ خبر داد. سیدعماد حسینی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای تاپیکو اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های درحال انجام تاپیکو، پالایشگاه میعانات گازی سیراف است، شرکت نفت و گاز آریا که زیرمجموعه تاپیکو محسوب می‌شود این پروژه را دنبال می‌کند. تاپیکو درحال انجام بررسی‌های لازم در مورد بخشی از سیراف است که توسعه آن بر عهده تاپیکو گذاشته شده است. وی افزود: برای انجام پروژه سیراف روش‌های مختلفی دنبال می‌شود. در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم که با شرکت‌های دیگر جوینت شویم و مجموعا چند پروژه را همزمان انجام دهیم. علاوه بر اینکه قصد داریم از این پالایشگاه فرآورده‌های نفتی تولید کنیم، پروژه دیگر طرح پترواولوفین فناوران است. همچنین یکی از پروژه‌های مهم دیگر، پتروشیمی ایلام است که تاپیکو سهم ۱۷درصدی در آنجا دارد و پروژه آن تقریبا در حال اتمام است و احتمالا تا پایان سال ۱۳۹۶ یا اوایل سال ۱۳۹۷ به اتمام می‌رسد.

افزایش 6هزار مگاواتی پیک مصرف برق

تعادل| پیک مصرف برق با اینکه در جمعه شب با کاهش 7 هزار و 300 مگاوات نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته روبه‌رو بود، اما در این روز در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 6 هزار مگاوات افزایش داشت.

به گزارش وزارت نیرو، بعد از اینکه پیک مصرف برق در روز چهارشنبه به رکورد بی‌سابقه 55 هزار و 400 مگاوات رسید، روزهای پنج‌شنبه و جمعه با خنک‌تر شدن هوا و تعطیلی بسیاری از ادارات و کارخانجات پیک مصرف برق اندکی کاهش یافت. این گزارش می‌افزاید که اوج مصرف در روز پنج‌شنبه به 52 هزار مگاوات و در جمعه شب نیز به 48هزار مگاوات رسید. میزان کل مبادلات برق نیز در این روز برابر با یک هزار و 678 مگاوات بود که از این بین سهم صادرات برق یک‌هزار و 281مگاوات و سهم واردات 397 مگاوات بود. گفتنی است، میزان مصرف برق صنایع نیز برای روز جمعه 4هزار و 200مگاوات گزارش شده است.

 

ارسال نظر