کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۶۵۲

تزریق 15میلیارد دلاری به نیرو

ایسنا| قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته ۱۵میلیارد دلار قرارداد با بخش خصوصی در دست انعقاد است. علیرضا دایمی با بیان اینکه در دولت یازدهم تمایل کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش آب و برق بسیار افزایش یافته اظهار کرد: بخشی از مذاکرات صورت گرفته با کشورهای خارجی در حال انجام است و باید گفت که از تمام کشورهای دنیا برای سرمایه‌گذاری در این دو بخش تمایل وجود دارد.

قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل ضمن تاکید بر ضرورت واقعی شدن قیمت‌های آب و برق عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل جذب سرمایه‌گذاری خارجی و حتی داخلی بحث قیمت‌هاست، چرا که سرمایه‌گذار باید اطمینان کافی از سرمایه‌گذاری خود داشته باشد.

دایمی با بیان اینکه اگر دولت می‌خواهد یارانه‌یی را در قالب آب و برق ارائه دهد باید به گونه‌یی باشد که سرمایه‌گذار اطمینان کافی از کسب منابع خود را داشته باشد و باید قاطعانه گفت که تنها در این صورت است که سرمایه‌گذار تصمیم به آوردن سرمایه خود به ایران می‌کند.

پایان عملیات روی خط ششم گاز

تعادل| مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از انجام موفقیت‌آمیز چند عملیات همزمان روی خط لوله ششم سراسری انتقال گاز در محدوده منطقه 10 انتقال گاز کشور خبر داد.

 به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی در توضیح مطلب فوق گفت: انجام این عملیات با توجه به توسعه و راه‌اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، افزایش تولید گاز در کشور و لزوم استفاده حداکثری از شبکه انتقال گاز کشور و مانور بهره‌برداری صورت گرفته است.

وی افزود: این عملیات در ماه جاری به‌طور همزمان و با همکاری گروه‌های عملیاتی اعزامی از مناطق 2، 4، 5، 6، 7 و 8 انتقال گاز در 4 نقطه از خطوط لوله ششم سراسری و با مدیریت منطقه 10 عملیات انتقال گاز ایران و مصادف با ایام ماه مبارک رمضان به صورت شبانه‌روزی با موفقیت انجام شد. به گفته توکلی، این عملیات در 4 نقطه از خط لوله ششم سراسری و در محدوده شهرستان‌های عسلویه، شهرستان دشتستان، شهر آب پخش همجوار با تاسیسات تقویت فشار گاز آب پخش و شهرستان بهبهان، شهر زیدون همجوار با تاسیسات تقویت فشار گاز سردشت انجام شده است. مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران مهم‌ترین هدف از انجام این عملیات را انتقال حداکثری تولیدات گاز فازهای پارس‌جنوبی از طریق خط لوله پنجم سراسری اعلام کرد.

 

ارسال نظر