حمایت مدیرعامل مپنا از سرمایه‌گذاری خارجی

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۱۸

 

ایرنا|

29 خردادمدیرعامل گروه مپنا با اشاره به توسعه روابط بین‌المللی در دوران پسابرجام و حضور شرکت‌های مطرح خارجی در کشور به ویژه در صنعت برق، با یادآوری ضرورت مدیریت این روند با اولویت حفظ منافع بلندمدت ملی تصریح کرد: فرصت پیش آمده باید برای جذب فناوری‌های پیشرفته روز جهان و ارتقای توانمندی‌های داخلی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عباس علی‌آبادی با اشاره به شرایط ویژه در زمان تحریم‌ها خاطرنشان کرد: در آن فضا که امکان تامین تجهیزات و فناوری‌های لازم برای برآورده کردن نیازها نبود، ‌گر چه کشور با مسائل زیادی روبه‌رو بود، اما با تلاش و برنامه‌ریزی و اقدام‌های موثر این چالش را به فرصت تبدیل کرده و بر مشکلات فائق آمدیم؛ به دلیل ایجاد همین ظرفیت‌ها بود که شاهد وضع تحریمی در حوزه برق نبودیم.

وی ادامه داد: در پساتحریم شاهد حضور پررنگ خارجی‌ها هستیم، اما باید تدابیری اتخاذ شود تا این حضور حتی‌الامکان به سرمایه‌گذاری در نقاط مورد نیاز کشور بینجامد.

علی‌آبادی با اشاره به اینکه ما به سرمایه‌پذیری هوشمند نیاز داریم، افزود: سال‌های گذشته با وجود تحریم‌ها، در صنعت برق کشور شاهد روند رو به رشد بودیم؛ دستیابی به رتبه چهاردهم توان تولید برق و رتبه پنجم ساخت تجهیزات نیروگاهی در جهان شواهدی بر این مدعاست.

وی گفت: با این حال شاهد بودیم یکی از بیشترین علاقه‌مندی‌های خارجی‌ها پس از برداشته شدن تحریم‌ها برای حضور در بازار ایران، صنعت برق بوده و نیروگاه سازها، فاینانسورها و... با هدف حضور وسیع در بازار کشور و رقابت با ظرفیت‌هایی که با صرف هزینه‌های بالا در کشور بومی شده، متمایل به بازار ایران شدند؛ مساله‌یی که در صورت نبود هدایت صحیح می‌تواند مشکلاتی را در آینده برای کشور ایجاد کند و حفظ منافع ملی حکم می‌کند که با دقت بیشتری به این موضوع بپردازیم.

 

ارسال نظر