روی خط نیرو

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۳۶۱

انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور بررسی شد

پاون   نشست مشترک مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌یی خراسان جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان و نیز نمایندگان شرکت مشاور مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرق کشور به میزبانی شرکت آب منطقه‌یی خراسان جنوبی برگزار شد.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به دلایل نیاز آبی بخش شرب و صنعت استان در افق بلندمدت و حتی میان‌مدت اظهار کرد: به دلیل ‌کمبود منابع آبی موجود در استان درخصوص طرح انتقال آب از خارج از حوضه آبریز چاره‌اندیشی شده که یکی از راه‌های ممکن انتقال آب از دریای عمان است.

حسین امامی با بیان اینکه اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی نیازمند سرمایه و اعتبارات بالایی است، افزود: در این راستا اقدامات زیادی انجام شده که مطالعات این پروژه با اولویت خراسان جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان آغاز و درحال انجام است.

وی یادآور شد: تامین آب شرب و صنعت برای این 3 استان یکی از مطالبات اصلی و اولویت اول مردم است که امیدواریم با همکاری و همدلی بین همه متولیان امر و نیز با مشارکت بخش خصوصی، این پروژه هر چه سریع‌تر وارد فاز اجرایی اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه در هیچ نقطه جهان مصرف آب به اندازه کشور ما نیست، اظهار کرد: انتقال آب از دریای عمان به 3 استان شرقی کشور با هدف رفع کسری مخازن صورت می‌گیرد چراکه پیش‌بینی می‌شود بسیاری از شهرهای این استان در چشم‌انداز 1420با مشکل تامین آب مواجه شوند.

حسن جعفری با تاکید بر اینکه طرح انتقال آب از دریای عمان و نمک‌زدایی، گران و درازمدت است و با اعتبارات دولتی شاید حدود 10سال طول بکشد، افزود: این طرح می‌تواند به دلیل تثبیت جمعیتی به کریدور شرق کشور کمک کند.

 

ورود آلمانی‌ها در بخش انرژی خورشیدی خراسان ‌شمالی

پاون  7 شرکت فعال در حوزه انرژی خورشیدی هلدینگ بزرگ سرمایه‌گذار آلمانی با حضور و همراهی مقامات شرکت توزیع برق خراسان شمالی طی یک سفر 2روزه از زمین‌های مساعد خراسان شمالی بازدید کردند.  پس از ورود تیم 12نفره هیات سرمایه‌گذار آلمانی به استان و حضور نمایندگان و روسای 7شرکت فعال در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر ازجمله شرکت‌های مطرح PHOENIX و BAYWA این کشور در شرکت توزیع برق خراسان شمالی، مقرر شد این تیم به همراه مقامات شرکت و تنی چند از مسوولان مرتبط با حوزه واگذاری زمین‌ها عازم بازدید از زمین‌های تعیین شده برای این پروژه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در پایان فرآیند بازدید از زمین‌ها در آیین جمع‌بندی نتایج سفر هیات تجاری آلمان به استان که با حضور استاندار و مدیران عامل ارگان‌ها و سازمان‌های دست‌اندرکار برگزار شد، نظر تیم انرژی آلمانی در رابطه با زمین‌های بازدید شده را مثبت ارزیابی کرد.

علیرضا صبوری در ادامه ارائه گزارش این سفر به استاندار اظهار کرد: مذاکرات اولیه با تیم انرژی آلمانی از موافقت ضمنی آنها در رابطه با بافت زمین و کیفیت تابش خورشید حکایت دارد.

وی یادآور شد: نتایج تایید نهایی این زمین‌ها پس از مطالعات تکمیلی این هیات در کشور آلمان مشخص خواهد شد.

 

ارسال نظر