تاخیر در اجرای قراردادهای جدید به نفع کشورهای همسایه‌ است

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۳۶۰

ایرنا  

معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: هرگونه تاخیر در اجرای قراردادهای جدید به زیان کشور بوده و باعث خواهد شد که کشورهای همسایه از میدان‌های مشترک، برداشت بیشتری داشته باشند.

منصور بزمی درباره ضرورت اجرای قراردادهای جدید نفتی بیان داشت: بخش گسترده‌یی از میدان‌های نفتی ایران در نیمه دوم عمر خود قرار گرفته‌اند که باید طرح‌های ازدیاد برداشت در آنها اجرا شود.  معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت افزود: همچنین تعداد زیادی از میدان‌های نفتی و گازی کشور از جمله میدان‌های مشترک باید توسعه یابند که برای توسعه آنها به سرمایه‌گذاری‌های عظیم نیاز است.  بزمی تاکید کرد: استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی یک فرصت برای کشور است که علاوه بر تامین منابع مالی سبب می‌شود از فناوری‌های روز دنیا نیز استفاده کنیم. وی با بیان اینکه هر چه سریع‌تر باید برداشت از میدان‌های مشترک افزایش یافته و میزان بهره‌وری از آنها بالا برود، اضافه کرد: کشورهای همسایه ما میدان‌های مشترک را توسعه داده‌اند و ما نباید از آنها عقب بمانیم، باید از این ثروت‌های مشترک پاسداری کنیم.  معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت درباره پیامدهای تاخیر در اجرای قراردادهای جدید نفتی گفت: کشورهای همسایه منتظر ما نمی‌مانند تا در آینده این میدان‌های مشترک را توسعه بدهیم. آنها با کمک شرکت‌های خارجی به سرعت در حال سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعت نفت خود هستند.

بزمی تصریح کرد: هرگونه تاخیر در اجرای قراردادهای جدید به زیان کشور بوده و باعث خواهد شد که کشورهای همسایه از میدان‌های مشترک برداشت بیشتری داشته باشند.

 

ارسال نظر