روی خط نیرو

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۳۰

همکاری روسیه برای کریدور واحد انرژی

  گروه انرژی| وزیر انرژی روسیه عنوان کرده است که روسیه برای عملیاتی شدن کریدور واحد انرژی با ایران و جمهوری آذربایجان که مباحث اولیه آن سال گذشته و در جریان سفر الکساندر نواک به بندر عباس مطرح شده بود، همکاری می‌کند. به گزارش ایرنا روز گذشته و در جریان حضور الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در جمهوری آذربایجان برای شرکت در مراسم خاکسپاری وزیر انرژی این کشور گفت: این کشور، جمهوری آذربایجان و ایران برای ایجاد کمربند واحد انرژی برق با یکدیگر همکاری می‌کنند. وزیر انرژی روسیه که روز یک‌شنبه برای درگذشت ناگهانی ناطق علی اف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده بود در جمع خبرنگاران گفت: روسیه به همکاری با کشورهای همسایه در بخش انرژی ارزش قایل است. وی در ادامه تصریح کرد: در این راستا برای ایجاد کمربند واحد انرژی برق روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان به طور مشترک تلاش می‌کنیم.  به گزارش«تعادل» الکساندر نواک ماه فوریه سال جاری میلادی گفته بود که مذاکرات پیرامون ایجاد کریدور واحد انرژی برق روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان در ماه مارس انجام خواهد شد. او 21فوریه سال جاری مصادف با 3 اسفند ماه اعلام کرد که با حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو ایران در این زمینه مذاکراتی داشته است. نواک که در آن زمان برای افتتاح پروژه نیروگاهی سیریک مشترک با ایران در بندرعباس حضور یافته بود در مورد کریدور انرژی میان ایران، روسیه و آذربایجان به خبرنگاران گفت: «این پروژه در صحبت با وزیر نیرو ایران مورد بحث قرار گرفت. ما توافق کردیم که اواسط ماه مارس متخصصان طرفین یکدیگر را ملاقات کرده و مطالعات امکان‌سنجی این پروژه را با یکدیگر مبادله کنند» در آن زمان عنوان شد که این طرح به دنبال صادرات برق روسیه به آذربایجان و پس از آن به ایران است.  از آنجا که ایران برای تامین برق خود احتیاجی به واردات ندارد، حدس زده می‌شود که این برق از ایران نیز راهی دیگر کشورها خواهد شد. در دسامبر سال 2015 نیز تفاهمنامه تبادل برق میان ایران و جمهوری آذربایجان به امضا رسید.  الکساندر نواک روز گذشته و پس از بیان اینکه برای ایجاد کمربند مشترک انرژی میان این کشور و آذربایجان و ایران درحال تلاش هستند همچنین ضمن ابراز رضایت از همکاری‌های روسیه و جمهوری آذربایجان در بخش انرژی افزود: دو کشور در راستای اجرای توافقات حاصله برای تنظیم بازار نفت میان کشورهای غیرعضو اوپک اقدام و نیز در صنعت گاز همکاری می‌کنند. الکساندر نواک از درگذشت ناگهانی ناطق علی اف ابراز تاسف کرد و افزود: وی یکی از مسوولان مجرب حوزه انرژی جمهوری آذربایجان بود.

 

تابستان کمبود آب نداریم

فارس| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه مصرف آب تهرانی‌ها نسبت به سال گذشته رشد نداشته است، گفت: در صورتی که مشترکان تهرانی مصرف آب خود را در تابستان بیش از حد افزایش دهند، مجبور می‌شویم افت فشار منطقی آب اعمال کنیم.

محمد پرورش در پاسخ به این پرسش که اگر مصرف آب شهروندان تهرانی افزایش قابل ملاحظه‌یی پیدا کند افت فشار یا قطع آب خواهیم داشت، گفت: تابستان امسال به هیچ عنوان کمبود آب نداریم و تلاش ما این است که تا تمام نیازهای استان تهران را تامین کنیم اما به هر حال طبق پیش‌بینی‌های انجام شده باید شبکه آب را پایدار نگه داریم.

وی افزود: در حال حاضر نیاز به ایجاد ظرفیت جدید برای تامین آب تهران نیست، زیرا ظرفیت سرانه آب تهران 310 تا 320 لیتر است، بنابراین ظرفیت پمپاژ آب کم نیست اما اگر مصرف آب شهروندان تهرانی به شکل عجیب و غریب افزایش یابد هر چند ظرفیت شبکه بالاست اما مجبور می‌شویم که افت فشار منطقی را به شکلی که قطع آب نداشته باشیم، اعمال کنیم.  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه مشترکان باید توجه کنند که نباید با آب تصفیه شده و بهداشتی مبادرت به شست‌وشوی منزل، آسفالت خیابان و خودرو کنند، اظهار داشت: قطعا اگر مردم در فصل تابستان مصرف آب خود را مدیریت کنند، افت فشار آب نیز اعمال نخواهد شد.  پرورش ادامه داد: اگر چه بارش‌های خوب ماه‌های گذشته باعث شده تا وضعیت آب‌های سطحی از شرایط خوبی برخوردار شود، اما این موضوع نباید باعث شود همگان تصور کنند که مشکل کم آبی برطرف شده است.

 

 

ارسال نظر