ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۰۱:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۹۵۰۲۱

معرفی بذرپاش به عنوان وزیر راه به مجلس

عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی دیروز نامه معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی را اعلام وصول کرد. به گزارش تسنیم، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه ششم آذر ماه نامه آیت‌الله ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور مبنی بر معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی به مجلس شورای اسلامی را اعلام وصول کرد. مهرداد بذرپاش یکی دیگر از مهره‌های احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم به شمار می‌رود.

3  بندر روسیه مقصد جدید صادراتی ایران شدند

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از اضافه شدن ۳ بندر روسیه به مقاصد بارهای صادراتی ایران خبر داد. به گزارش تسنیم، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در راستای سیاست‌های کلان دولت مبنی بر توسعه تجارت خارجی با روسیه و کشور‌های دریای خزر، مقاصد صادراتی ایران را متنوع‌تر کرده و هم‌اکنون علاوه بر بندر سالیانکا، سه بندر ماخاچ کالا، وی تی اس و علیا نیز به جمع مقاصد صادراتی ایران در روسیه اضافه شده‌اند. این تصمیم اقدام به منظور سرعت­‌بخشی به انجام عملیات تخلیه و بارگیری و نیز افزایش تردد کشتی‌ها به بنادر روسیه بوده تا بتوان همزمان با استفاده بیشتر از ظرفیت­‌های ناوگان کشتیرانی دریای خزر، حمل کالا‌های صادراتی و ترانزیتی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را افزایش داد. پیش‌بینی می‌شود سرعت کشتی‌ها، سرعت سفر و سرعت تخلیه و بارگیری افزایش پیدا کرده و کالا‌های بیشتری به مقاصد روسیه حمل شود. با وجود تلاش‌های کشتیرانی ملی برای تنوع بخشی به بنادر پذیرنده بار صادراتی ایران، یکی از مسائل مهم در کانال ولگا عدم لایروبی و پایین آمدن سطح آب کانال است که به همین دلیل کشتی‌ها مجبور هستند با آبخور 3.7 متر در این کانال تردد کنند. مساله‌ای که باعث می‌شود تا کشتی‌ها تنها با 70 درصد ظرفیت بارگیری کنند. از این رو لایروبی کانال مذکور و رساندن آبخور آن به 4.5 متر برای تردد کشتی‌ها با ظرفیت کامل بسیار ضروری است.

انتقاد انبوه‌سازان از گرانی مصالح ساختمانی 

عضو هیات‌مدیره کانون انبوه‌سازان از گرانی مصالح ساختمانی در کشور انتقاد کرد و گفت: مصالح ساختمانی در یک سال گذشته ۲ تا ۱۰ برابر گران شده‌اند.  فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از گرانی مصالح ساختمانی در کشور اظهار کرد: سیاست‌های خانه‌دار شدن مردم در این دولت یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی بوده و هست اما در واقعیت هیچ سنخیتی میان برنامه‌ها و صحبت‌های مطرح شده از سوی دولت و شرایط موجود برای خانه‌دار شدن مردم ندارد. وی افزود: اگر بخواهیم هیچ قضاوتی در خصوص عملکرد مدیران و مسوولان حوزه مسکن نداشته باشیم تنها می‌توان با مطرح کردن بحث افزایش قیمت مصالح ساختمانی به این مهم پی برد که تحقق رویای خانه‌دار شدن مردم خیلی دور از ذهن است و به این راحتی ممکن نخواهد شد. عضو هیات‌مدیره کانون انبوه‌سازان گفت: متاسفانه شاهد هستیم که روند قیمت انواع ملزومات مصالح ساختمانی اعم از زیرسازی و اسکلت‌بندی، رو بنا و تجهیزات و ادوات تکمیل ساختمان روزانه در حال افزایش است و این مساله قطعا به روند ساخت و ساز آسیب خواهد زد. پورحاجت با بیان اینکه دولت حتی اگر برای ساخت تعداد مشخصی واحد مسکونی اعتبار یا ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته باشد با این روند افزایش قیمت مصالح قطعا برنامه‌اش محقق نخواهد شد، عنوان کرد: قیمت سیمان، میلگرد، تیرآهن و سایر مصالح ساختمانی طی یک سال گذشته بین ۲ تا ۱۰ برابر افزایش داشته است. وی ادامه داد: نکته مهم این است که بخش عمده‌ای از این محصولات تولیدات داخل کشور هستند و همچنین شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی و نیمه دولتی هستند که این افزایش قیمت‌ها را اعمال کرده‌اند. عضو هیات‌مدیره کانون انبوه‌سازان گفت: با این روند افزایش قیمت‌ها در بخش مصالح ساختمانی و به تبع آن افزایش هزینه‌های ساخت، به نظر نمی‌رسد برنامه‌های در نظر گرفته شده در بحث تولید مسکن در کشور محقق شود یا اگر هم محقق شود قطعا به صورت کامل نخواهد بود.

 

ارسال نظر