ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۹/۰۸ - ۰۲:۴۲:۲۷
کد خبر: ۱۹۴۸۴۲

مهم‌ترین درخواست صنعت هوایی از وزیرجدید راه

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه لازم است با تغییرات رویکرد در وزارت راه، توجه به حمل‌ونقل هوایی به عنوان یک محور توسعه کشور صورت بگیرد، گفت: حمایت از بخش خصوصی در صنعت هوایی می‌تواند افق جدیدی را برای حمل‌ونقل هوایی باز کند. مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدامات لازم از سوی وزارت راه در حوزه صنعت حمل‌ونقل هوایی بیان کرد: مهم‌ترین مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، دخالت بخش‌هایی از دولت در سازوکار اقتصادی یا نرخ‌گذاری صنعت است. در حالی که لازم است در این زمینه تمکین به قانون صورت گیرد. قانون برنامه پنجم و ششم توسعه که صراحتا نرخ بلیت پروازهای داخلی را آزاد کرده، باید توسط دولت به رسمیت شناخته و اجرایی شود، در غیر این صورت شاهد تداوم مشکلات صنعت حمل‌ونقل هوایی خواهیم بود و عملا صنعت نمی‌تواند روی پای خودش بایستد. اسعدی‌سامانی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۰۰ هواپیمای کشور غیر فعال است، افزود: کلا ۳۳۳ فروند هواپیما داریم که بیش از ۲۰۰ فروند آن غیرفعال است و اگر بخواهیم با همین روند ادامه دهیم، در کمتر از یک سال آینده، نصف هواپیماهای فعلی هم به مشکل بر خواهند خورد و این موضوع چالشی خواهد بود و فرصتی که حمل‌ونقل هوایی می‌تواند برای کشور و برنامه‌های دولت ایجاد کند، سلب می‌شود. وی اظهار کرد: نیاز است که دولت به متعادل‌سازی نرخ بلیت تمکین کرده و قانون را اجرا کند، ما هم چیزی جز اجرای قانون در صنعت نمی‌خواهیم؛ اما وزارتخانه در این مدت به این موضوع توجهی نداشته است.

فعلا ۲ فرودگاه بین‌المللی گواهینامه دارند

مقام مسوول شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان 2 فرودگاه بین‌المللی دارای گواهینامه فرودگاهی هستند “گفت: به‌دلیل تغییر قوانین، پروسه صدور گواهینامه با تاخیر روبرو شده است. به گزارش تسنیم، علی‌اصغر باریکانی مدیرکل دفتر مقررات، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با یادآوری اینکه از 9 فرودگاه بین‌المللی کشور 2 فرودگاه گواهینامه فرودگاهی دارند، اظهار کرد: بر اساس قانون فرودگاه‌های باقیمانده حداکثر باید در یک بازه زمانی یکساله گواهینامه فرودگاهی را اخذ کنند. وی با بیان اینکه تغییر قوانین باعث شده تا صدور گواهینامه فرودگاهی برای 7 فرودگاه دیگر با تاخیر مواجه شود، افزود: هم‌اکنون فرودگاه‌های زاهدان و بندرعباس گواهینامه فرودگاهی دارند. وی با اشاره به اینکه بررسی اطلاعات فرودگاه کیش برای صدور گواهینامه انجام شده است، اضافه کرد: در مرحله بعد، کارشناسان سازمان هواپیمایی از این فرودگاه بازدید میدانی انجام خواهند داد. مدیرکل دفتر مقررات، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: بر اساس مفاد ماده 4 ایین‌نامه مدیریت بهره‌برداری، ‌احداث و توسعه فرودگاه‌های غیرنظامی مصوب هیات وزیران، فرودگاه‌های بین‌المللی کشور باید تا پایان تیرماه سال 1403 گواهینامه فرودگاهی را دریافت کنند.

کمبود زمین نهضت ملی مسکن در ۴ استان

مقام مسوول سازمان ملی زمین و مسکن از توافق با نیروهای مسلح برای تامین ۵۰۰۰ هکتار زمین به منظور استفاده از طرح نهضت ملی مسکن خبر داد. به گزارش تسنیم، تقی رضایی، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی استان‌ها با معضل کمبود زمین مواجه شدیم که برای رفع این مشکل، سه راهکار در نظر گرفته شد. وی بیان کرد: توافق با مالکین بخش خصوصی و تعاونی‌ها، شهرک‌سازی در خارج از حرائم شهرها و استفاده از زمین‌های دولتی و توافق با نیروهای مسلح از جمله سپاه و ارتش، سه روش تامین زمین برای جبران کمبود اراضی در طرح نهضت ملی مسکن است. وی با بیان اینکه استان‌هایی مثل کردستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام کمبود زمین دارند، گفت: توافق اولیه با نیروهای مسلح برای تامین 5000 هکتار زمین ساخت نهضت ملی مسکن انجام شده و این اراضی در مرحله تغییر کاربری قرار دارند.

 

ارسال نظر