در شهر

۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۰۳:۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۹۴۸۰۱

هشدار زرد به تهرانی‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و غربی استان خبر داد و گفت: مردم استان تهران از دوشنبه تا چهارشنبه ۹ آذر از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند. به گزارش ایرنا، حامد یزدی مهر در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد مدیریت بحران به جهت آلودگی هوا خبر داد و گفت: از بعد از ظهر فردا، دوشنبه هفتم آذر ماه تا روز چهارشنبه نهم آذر ماه در مناطق مرکزی، جنوبی و غربی استان تهران شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهیم بود. مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی با افزایش آلاینده‌ها کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس پیش بینی شده است، گفت: در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد، هوا برای تمام گروه‌ها ناسالم خواهد بود. یزدی مهر با اشاره به اینکه آلودگی هوا یک بحران جدی و اولویت‌دار محیطی است، افزود: به همه ورزشکاران و شهروندان توصیه می‌شود در زمان اعلام آلودگی هوا از هر گونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی در این شرایط در هوای باز و خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. وی در ادامه به بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم توصیه کرد: در شرایط آلودگی هوا افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کودکان و سالمندان در فضاهای باز فعالیت نکنند و توجه داشته باشند که نوشیدن مایعات به ویژه آب در این مواقع نه تنها باعث شست‌وشوی دستگاه گوارش می‌شود بلکه عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا را نیز از بین می‌برد.

 2 عامل کلیدی در افزایش آلودگی هوای تهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از آغاز گشت و پایش شبانه روزی صنایع، معادن و واحدهای صنفی استان همزمان با فصل سرما و افزایش آلودگی هوا در تهران خبر داد. هدف از انجام این گشت‌ها و پایش‌ها کنترل منابع آلوده‌کننده هوا و مقابله با تخلفات احتمالی به‌ویژه در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل هفته گزارش شده است. به گزارش ایسنا، علیرضا مزینانی با اشاره به اینکه این پایش‌ها به‌طور ویژه از ابتدای آذرماه آغاز شده و در ۱۳ محور اصلی برقرار است، اظهارکرد: در این مدت ۲۱۳ واحد صنعتی مورد پایش قرار گرفته‌اند که حاصل آن 8 مورد توقف فعالیت آلاینده و صدور شش اخطاریه رفع آلایندگی برای واحدهای متخلف از سوی ماموران اجرایی این اداره کل بوده است. وی همچنین پسماند و ضایعات سوزی را از مهم‌ترین عوامل در افزایش آلودگی هوا عنوان کرد، افزود: ۱۷ مورد مقابله با پسماند سوزی و ضایعات سوزی در گشت و پایش‌های شبانه ماموران اجرایی در این مدت ثبت شده که نشان از تداوم این معضل در سطح استان دارد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه برابر قانون چندین دستگاه در خصوص برخورد با  پسماند سوزی وظیفه دارند، گفت: شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، نیروهای انتظامی، جهاد کشاورزی از جمله دستگاه‌هایی هستند که باید به‌صورت ویژه و جدی‌تری به این موضوع بپردازند تا این معضل مهم در سطح استان برطرف شود. مزینانی در پایان یادآور شد: آلودگی هوا موضوعی است که نیازمند مشارکت جدی و همکاری همه مردم و دستگاه‌های اجرایی مسوول دارد.

اتمام بررسی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ مناطق شهری

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از اتمام بررسی بودجه و اعتبارات پیشنهادی سال ۱۴۰۲ مناطق  ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد و گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مناطق از محورهای تنظیم بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران بوده و در بخش تملک دارایی غیرمستمر نیز تأمین سرانه‌های خدماتی در مناطق کم برخوردار و کاهش فاصله آنها با مناطق برخوردار مدنظر قرار گرفته است. همچنین در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای مستمر و توسعه محله‌ای مستمر و هزینه‌ای به بازتوزیع عادلانه و لحاظ میزان کاربری‌های مناطق نیز توجه شده است. امیر شهرابی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه امسال تدوین بودجه بر اساس لایحه برنامه چهارم شهرداری تهران صورت می‌گیرد، عنوان کرد: رویکردهایی همچون نوسازی شهر بر مدار حمل و نقل عمومی، توجه به مناطق کم برخوردار، خانواده محوری، مسجد محوری و همچنین اولویت‌های شورای ششم شهر تهران مدنظر قرار گرفته و اولویت‌بندی پروژه‌ها بر اساس آن صورت گرفته است. به گفته شهرابی، اجرای طرح جدید اصلاح ردیف‌های اعتباری هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی، باعث ادغام برخی از ردیف‌های بودجه‌ای تکراری و مشابه شد که این امر در جلسات بررسی بودجه پیشنهادی مناطق به تسهیل فرآیند بودجه‌ریزی ۱۴۰۲ شهرداری تهران منجر شد. مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران، افزایش اختیارات مدیران اجرایی در انجام عملیات و هزینه کرد ردیف‌های اعتباری و رفع برخی از محدودیت‌های موجود، کاهش تعداد موافقت‌نامه‌های شرح عملیات و امکان مبادله با کیفیت و محتوای قابل استناد، افزایش کنترل و نظارت بر اجرای بودجه و افزایش انضباط و شفافیت مالی را از جمله مزایای اجرای طرح ساماندهی و بازنگری ردیف‌های اعتباری در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران برشمرد. وی با اشاره به هم اندیشی با شهرداران مناطق برای تدوین بودجه پیشنهادی سال آتی گفت: در جلسات پیشنهاد بودجه، اقتضائات هر منطقه و نیاز مردم را با توجه به محدودیت‌های بودجه مدنظر قرار دادیم. شهرابی در پایان اظهار کرد: شهرداری تهران پس از جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، لایحه پیشنهادی خود را تنظیم و به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم خواهد کرد.

 

ارسال نظر