در شهر

۱۴۰۱/۰۸/۲۱ - ۰۴:۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۹۴۲۵۸

واگذاری خانه‌های لوکس منطقه یک به خواص 

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: تعدادی از خانه‌های بزرگ منطقه یک تهران به عده‌ای خاص واگذار شده است.  میثم مظفر، رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به حسابرسی‌های شهرداری تهران از مناطق مختلف گفت: در حسابرسی‌هایی که شورای شهر از مناطق ۲۲ گانه انجام داده است شاهد یک رویه و تخلفی از سوی شهرداری تهران در دوره‌های گذشته هستیم که این حسابرسی مرتبط با سال ۹۶ تا ۹۹ است و در بستر این حسابرسی املاکی از سوی شهرداری تهران بدون مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به نهادها، اشخاص و افرادی واگذار شده است. مظفر در حالی مدیریت شهرداری در دوره گذشته را متهم به واگذاری املاک شهرداری به غیر کرده است که در پایان دوره 12 ساله قبل از مدیریت پنجم شهرداری تهران، پرونده موسوم به املاک نجومی مطرح شد و از همین رو، اعضای شورای پنجم تلاش بی‌نظیری برای شناسایی و بازپس‌گیری املاک شهرداری از افراد غیر آغاز و این مساله را به یکی از نقاط قوت عملکرد کاری خود بدل کرد. وی ادامه داد: برخی از این واگذاری‌ها با کاربری عمومی و برخی کاربری شخصی و سیاسی دارد. متأسفانه شاهد این هستیم که در منطقه یک تهران بیش از ۱۵ پلاک به اشخاص با کاربری مسکونی در دوره قبل واگذار شده است. مظفر تصریح کرد: در میان این خانه‌های واگذار شده افرادی در خانه‌های ۳۰۰ و ۲۵۰ متری در منطقه یک که متعلق به جیب مردم و شهرداری تهران است زندگی می‌کنند. رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به افرادی که این خانه‌ها را دریافت کرده‌اند اظهار کرد: در این میان کارگردان تلویزیون، رجال سیاسی سابق، شهردار سابق یکی از مناطق و کارمندان شهرداری‌های مناطق مختلف دیده می‌شوند و نمی‌دانیم آنها از چه طریق و با چه استدلالی حقوق عمومی مردم را دریافت کرده‌اند و چرا این حق به یک فرد تخصیص یافته که آنها بتوانند در یک خانه ۳۰۰ متری و در منطقه ۱ بدون مصوبه شورای شهر زندگی کنند. وی با بیان اینکه فرصت کوتاه یک ماه از امروز به شهردار تهران داده شده است گفت: شهرداری موظف است ظرف مدت یک ماه نسبت به ساماندهی و اخذ مصوبه‌های لازم در صورتی که منطق داشته باشد و موارد خاصی باشد که خدمات عمومی به شهر و شهروندان ارایه دهد را به شورای شهر معرفی کند و شهرداری موظف است در مدت یک ماه موضوع را ساماندهی کند. رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران درباره سایر املاک واگذار شده شهرداری تهران بیان کرد: متأسفانه شاهد این هستیم که اقوام مختلف در کشور حتی با کاربری‌های به ظاهر فرهنگی یک ساختمان را گرفته‌اند برای مثال ساختمان یک قومیت مقیم در تهران دارای کاربری‌های مختلف مانند حسینیه، انجمن نخبگان و مخترعین شده‌است. مظفر تصریح کرد: این موضوع نیازمند سیاست‌گذاری و تعیین تکلیف توسط شورای شهر است طبق بند ۶ ماده ۵۵، شهرداری اجازه ندارد بدون مصوبه شورای شهر املاک را واگذار کند زیرا این کار یک تخلف محرز است در حال حاضر شهرداری در این حوزه تأخیر داشته است. وی ادامه داد: انتظار ما این بود که شهرداری هرچه سریع‌تر عمل کند البته گویا شهرداری لیستی را آماده کرده و در حال ساماندهی و ارسال به شورای شهر است اما هنوز نامه به شورای شهر ارسال نشده است همچنین اخطاریه‌هایی در دوره جدید برای خانه‌های مسکونی رفته است و انتظار ما این است با جدیت و سرعت بیشتری موضوع دنبال شود.

موتورسیکلت‌های تهران جای پارک ویژه می‌گیرند

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک از اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در حاشیه معابر خبر داد. سید حسین حسینی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو و معابر، گفت: به صورت پایلوت چند معبر در مناطق مختلف تهران انتخاب شد تا طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در آن اجرا شود که براساس این طرح پایلوت، خیابان‌های جمهوری و طالقانی انتخاب شدند و در این معابر فضای پارک خودرو را حذف کرده و با نصب نرده فلزی و خط کشی، محل توقف موتورسیکلت‌ها را در کنار خیابان مشخص کردیم.

وی افزود: اجرای این طرح در معابری که به صورت پایلوت انتخاب شده، سبب شده است که موتورسیکلت‌ها از سطح پیاده رو پاکسازی شده و به‌طور منظم در حاشیه معبر مستقر شوند که این کار علاوه بر برقراری نظم باعث افزایش امنیت نیز شده است. حسینی نژاد با بیان اینکه در ۲ منطقه این طرح به صورت پایلوت اجرا شده و با توجه به موفقیت آمیز بودن آن و رضایت مردم، از معاونت حمل و نقل ۲۲ منطقه درخواست کردیم که معابرشان را که پتانسیل اجرای این طرح را دارد، معرفی کنند تا ساماندهی موتورسیکلت‌ها در دستور کار قرار گیرد، گفت: وقتی برای موتورسیکلت‌ها جای پارک تعبیه شود تردد عابرین در پیاده رو تسهیل می‌شود و در حاشیه معبر سواره رو، موتورها به صورت منظم پارک می‌شوند. چرا که بعضا دیده شده در برخی معابر آنقدر موتور در پیاده رو پارک شده که عابر پیاده ترجیح می‌دهد که از مسیر سواره رو حرکت کند که این مساله خطرزا است. وی با بیان اینکه در این طرح موتورسیکلت‌ها به جای پیاده رو در حاشیه خیابان آن هم با نظم و ترتیب مستقر می‌شوند، افزود: به مناطق اعلام کرده‌ایم که محورهای خود را که مملو از موتورسیکلت است معرفی کنند تا نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌ها در همه مناطق اقدام کنیم.

 

ارسال نظر