ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۸/۰۵ - ۰۳:۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۹۳۷۹۴

وضعیت نامناسب ذخایر آب تهران

احمد وحیدی، وزیر کشور با بیان اینکه وضعیت ذخیره پشت ۵ سدی که آب تهران را تأمین می‌کند، مناسب نیست، گفت: در حوزه موضوعات فنی باید مطالعات بیشتری انجام شود. به گزارش مهر، وحیدی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات شهر تهران با توجه به کاهش نزولات آسمانی، ذخیره پشت ۵ سدی است که آب تهران را تأمین می‌کند که وضعیت در این بخش خوب نیست و باید مراقبت کرد. وزیر کشور افزود: در این شرایط لازم است در الگوی مصرف مطابق دستورالعمل وزارت نیرو عمل کرد تا به لطف الهی شامل نزولات آسمانی باشیم و شهرداری تهران نیز در این بخش همکاری بسیار خوبی با سازمان آب منطقه‌ای داشته است تا بتوانند در تأمین آب کمک کنند اما آنچه که مشخص است باید الگوی مصرف را اصلاح کنیم. وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال جیره‌بندی آب در تهران وجود دارد یا خیر گفت: بهتر است این موضوع را همکاران ما در وزارت نیرو بحث کنند و اطلاعات دقیق بدهند اما آنچه که مهم است ما باید در مصرف آب مراقبت کنیم و صرفه جویی داشته باشیم. وحیدی با اشاره به نقش دستگاه‌ها در کنترل آلودگی هوا بیان کرد: راه‌حل‌های مشخصی در این بخش وجود دارد که یکی از آنها توسعه حمل و نقل عمومی است که خوشبختانه با اقدام‌هایی که در شهرداری تهران انجام شده است ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان اضافه شد و کار توسعه و ساخت مترو نیز در حال انجام است. وزیر کشور افزود: در بخش توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باید حمایت کرد و در بخش دیگر کمک‌هایی از سوی وزارت نفت انجام شده است تا خودروهای با کیفیت یورو ۵ تردد کنند و باید اعلام کنم تولیدات انجام شده در این بخش نیز خوب است. وی با تاکید بر لزوم کنترل واحدهای آلاینده ادامه داد: پیش بینی شده است مجموعه‌هایی که باعث آلودگی هستند مورد بررسی قرار بگیرند و با استفاده از فیلترهایی که باعث کاهش آلودگی می‌شود میزان آلودگی را کنترل کنند، اما باز تاکید می‌کنم مهم‌ترین اقدام در بخش کنترل آلودگی هوا توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و برقی کردن ناوگان است.

چمران: شهرداری مستقیماً شهرک‌سازی نمی‌کند

به گفته مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران، شهرداری مستقیماً اقدام به شهرک‌سازی نمی‌کند و فعالیت‌های ساخت مسکن به کمک سرمایه‌گذار انجام می‌شود. این در حالی است که حمیدرضا صارمی، معاون شهردار تهران روز سه شنبه در جمع خبرنگاران موضوع «شهرک‌سازی» را تکذیب کرده و گفته بود: این موضوع تحت عنوان شهرک‌سازی نیست، بلکه طرح محله‌ محوری است و قرار است در قالب این طرح در برخی محلات مختلف تهران با تامین زیرساخت‌ها و امکانات لازم از ترددهای غیرضروری و سفرهای شهری جلوگیری شود. چمران اما دیروز در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به موضوع ساخت مسکن و شهرک‌های مسکونی توسط شهرداری تهران گفت: شهرداری مستقیماً اقدام به شهرک‌سازی نمی‌کند. در جنوب شهر تهران چند پروژه در دستور کار شهرداری قرار داشت که آنها را آغاز کرد و البته این پروژه‌ها در بستر همکاری و مشارکت پیش می‌رود. چمران با بیان اینکه پروژه‌های ساخت مسکن به کمک سرمایه‌گذار پیش می‌رود اظهار کرد: شهرداری در امر صدور پروانه و سایر مواردی که در حوزه اختیاراتش است کار تسهیلگری را انجام می‌دهد. رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه امکان دارد شهرداری در زمینه ساخت و ساز سرمایه‌گذاری‌های مخصوص به خود را نیز انجام دهد گفت: اما همانطور که گفتم شهرداری مستقیماً اقدام به شهرک‌سازی نمی‌کند و اگر قرار باشد در حوزه شهرک‌سازی نیز وارد شود همان بحث ورود سرمایه‌گذاران مانند ورود بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن یا سایر نهادهایی است که اکنون سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام می‌دهند. وی تصریح کرد: در نتیجه کنار هم قرار گرفتن سرمایه‌گذار و شهرداری تهران پروژه با سرعت شکل می‌گیرند. چمران در واکنش به این موضوع که شهرداری برای انجام ساخت و سازها چه زمانی باید از شورای شهر مجوز اخذ کند بیان کرد: این موضوع بستگی به حد و میزان ساخت و سازها دارد اگر از میزان مقرر در بودجه شورای شهر بیشتر شود شهرداری باید اجازه شورای شهر را اخذ کند اما اگر کمتر باشد نیازی به اخذ اجازه ندارد.

استفاده از ربات اطفای حریق در پالایشگاه‌ها

قدرت‌اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: برای اولین‌بار ربات اطفای حریق در پالایشگاه‌ها وارد سازمان خواهد شد که به ایمنی آتش‌نشانان و سرعت بخشیدن به اطفای حریق کمک خواهد کرد. به گزارش ایلنا، محمدی از اضافه شدن تجهیزات جدید به سازمان آتش نشانی خبر داد و افزود: این تجهیزات در حال خریداری است که تا پایان سال قرارداد آن منعقد می‌شود و به ناوگان اضافه خواهد شد.ربات اطفای حریق در پالایشگاه‌ها تجهیزات جدیدی است و با توجه به اینکه نزدیک شدن به شعله‌‎های آتش برای آتش‌نشانان در حوادث پالایشگاه‌ها دشوار است، این ربات قوی در ارتفاع بالاتر، شعله‌ها را خاموش می‌کند و نیاز به نزدیک شدن به شعله‌های آتش نیست.  وی با اعلام اینکه تعداد ساختمان‌های ناایمن از ۱۲۹ به ۱۱۹ ساختمان کاهش یافته است، یادآور شد: در این زمینه مهم ارایه آمار نیست بلکه مهم این است که ایمنی انجام شود. ما فشار لازم را وارد می‌کنیم که ایمنی صورت بگیرد و تا پایان سال این عدد کاهش پیدا خواهد کرد. دادستانی نیز به خوبی وارد عمل شده و مسائل را رصد می‌کند.

 

ارسال نظر