در شهر

۱۴۰۱/۰۸/۰۳ - ۰۱:۳۲:۲۰
کد خبر: ۱۹۳۶۹۹

زاکانی: زیرساخت‌های پایتخت  فرسوده است

شهردار تهران با اشاره به فرسودگی‌ها در زیرساخت‌های پایتخت، گفت: اکنون ۵۳۰ کیلومتر از مسیل‌ها که به جمع‌آوری آب‌های سطحی اختصاص دارد فرسوده است و جوابگوی نیازهای پایتخت نیست. به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در جمع کارکنان شهرداری منطقه 9 گفت: یک سال و یک ماه و ۱۲ روز به عنوان مدیریت شهری مشغول کار هستم و معتقدم اکنون حال شهرمان خوب نیست و در بیشتر بخش‌ها با فرسودگی مواجه هستیم. از مجموع بافت ۷۰ هزار هکتاری پایتخت با ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار مواجه هستیم که 4 هزار و ۵۶۰ هکتار آن فرسوده است. وی با اشاره به اینکه یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی مردمی بودن این نظام است، گفت: واگذاری بسیاری از مسوولیت‌ها به مردم بسیار مهم و ضروری است و باید در این مسیر با جدیت بیشتری عمل کنیم. به گفته زاکانی، هیچ نهادی به اندازه شهرداری با مردم در ارتباط نیست و باید از این ظرفیت مهم با نقش آفرینی موثر و اثر بخش برای رشد و تعالی شهر استفاده کرد. شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مبارزه با فساد نیز گفت: در دوره گذشته برند فروشگاه شهروند را 3 میلیارد تومان فروخته بودند در حالی که قیمت واقعی این برند ۶۰۰ میلیارد تومان بود. او همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدامات جدی در حوزه مترو نیز در حال انجام است، اظهار کرد: اجرای هر کیلومتر مترو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد زاکانی افزود: دو یا سه خط تهران امکان بارگذاری تراموا را دارد که مطالعات و بازدید خارج از کشور در این راستا انجام و دو جلسه برگزار شده است.

فراخوان خودروهای تولید آبان ماه ۹۷ به معاینه فنی

معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت: هم‌اکنون خودروهای تولید داخل آبان ۱۳۹۷ و ماقبل و خودروهای وارداتی اکتبر ۲۰۱۸ و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند. به گزارش تسنیم، مجید سلمانی درباره وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران در هفت‌ماهه ابتدای سال 1401، اظهار کرد: حدود یک میلیون دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات 8 درصد افزایش داشته است. معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه از آمار اعلامی، 769 هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول است، گفت: طی این 7 ماه نقص مربوط به آلایندگی 102 هزار دستگاه، هم‌راستایی 59 هزار دستگاه، کمک‌فنر 27 هزار دستگاه، تست ترمز 76 هزار دستگاه و وضعیت ظاهری 116 هزار دستگاه خودروی مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران، شناسایی و در نهایت برای اخذ معاینه فنی، توسط راکبین آن رفع ایراد شده است. به‌گفته سلمانی، در مجموع 30 درصد از خودروها به‌علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بوده‌اند. وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهر، حدود 730 هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، حدود 130 هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است. معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی شهر تهران درباره آمار معاینه فنی برتر نیز گفت: در مجموع حدود 18 درصد از خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

هشدار نارنجی  نسبت به تشدید بارش‌ها

سازمان هواشناسی در هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز سه‌شنبه (سوم آبان) خبر داد. به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، نوع مخاطره بارش باران همراه با رعدوبرق و در مناطق مستعد تگرگ است؛ منطقه اثر برای هشدار نارنجی نیز استان گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است. اثر مخاطره نیز بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال سیلاب در مناطق مستعد، صاعقه، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، خسارت به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی است. سازمان هواشناسی به احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، بررسی استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تسریع در برداشت مزارع پنبه در استان گلستان توصیه کرده است. بر اساس اعلام هشدار زرد سازمان هواشناسی نیز نفوذ سامانه بارشی تا امروز در کشور گزارش شده است. بر این اساس، رگبار باران، رعدوبرق، احتمال تگرگ، در ارتفاعات احتمال بارش برف، وزش باد شدید موقتی در نقاط مستعد همراه با خیزش و نفوذ گردوخاک، کاهش نسبی دما و احتمال رخداد مه تا امروز ادامه دارد. امروز در گیلان، مازندران، ارتفاعات شمال شرق تهران، شمال سمنان بارندگی ادامه دارد. سازمان هواشناسی همچنین از وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک و گردوغبار در روز جاری در تهران، البرز، مرکزی، همدان، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، نوار شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان خبر داد. سازمان هواشناسی نسبت به احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهن‌سال، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز هشدار داده و به احتیاط در تردد، اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها توصیه کرده است .

 

ارسال نظر