ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۸/۰۱ - ۰۲:۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۹۳۶۲۵

آمادگی پشتیبانی از پروازهای عبوری جام جهانی قطر

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آمادگی آسمان ایران برای افزایش ترافیک هوایی در زمان برگزاری جام جهانی قطر ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش تسنیم، امیرحسین صادقچه یادآور شد: اقدامات لازم برای انجام هرچه بهتر امور مربوط به افزایش پروازهای جام جهانی پیش بینی شده و با بهره‌گیری از نیروی متخصص و توانمند در حوزه کنترل ترافیک هوایی با مشکلی مواجه نخواهیم شد. وی با اشاره به تعداد پروازهای جام جهانی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری بین‌المللی برای این رویداد افزایش ترافیک هوایی در منطقه را در حدود 1000 تا 2000 پرواز پیش بینی کرده و ایران به همراه سایر کشورهای منطقه برای ارایه خدمات ترافیک هوایی به پروازها آماده هستند. وی گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه، صنعت هوانوردی و اداره کل کنترل ترافیک هوایی لحظه‌ای از حرکت نایستاده و با تکیه بر توان داخلی و نیروی متخصص توانسته استانداردهای لازم را در میادین جهانی کسب کند و این امر در حالی محقق شد که کشورهای همسایه با استفاده و به‌کارگیری مستشاران اروپایی و امریکایی موفق به انجام آن شده‌اند. مدیرکل کنترل ترافیک هوایی با اشاره به نقش مهم شرکت‌های دانش بنیان در پویایی صنعت هوانوردی گفت: شرایط امروز ایران ایجاب می‌کند که بیش از گذشته از جوانان متخصص داخلی حمایت کنیم. این شرکت‌ها در بسیاری از حوزه‌ها سربلند بوده‌اند و بخش‌های متعددی از صنعت هوانوردی را از وابستگی به کشورهای دیگر بی‌نیاز کرده‌اند اما در برخی حوزه‌ها نیازمند زمان بیشتر برای رسیدن به نقطه ایده‌آل هستیم.

هشدار نارنجی درباره کاهش دما و آبگرفتگی معابر

سازمان هواشناسی در هشدار نارنجی از کاهش دما تا ۱۵ درجه همراه با بارش باران در شمال غرب کشور در پی ورود و تداوم فعالیت سامانه بارشی خبر داد.  به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما تا پایان امروز خبر داده است. این سامانه بارشی که از عصر روز جمعه وارد کشور شد، موجب رگبار باران، بارش برف در ارتفاعات، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما، کاهش دید بر اثر بارندگی و پدیده مه و در مناطق مستعد رعدوبرق خواهد شد. بر این‌اساس امروز یکشنبه نیز در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات در استان‌های البرز، زنجان، تهران و سمنان نیز همین شرایط آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود. اثر مخاطره نیز بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال رانش و ریزش کوه، آسیب به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز، خسارت به محصولات کشاورزی است. 

 

ارسال نظر