در شهر

۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - ۰۲:۲۸:۰۹
کد خبر: ۱۹۳۴۷۴

استقبال شهرداری از تداوم شناورسازی شروع ساعت کار

علیرضا زاکانی، شهردار تهران طرح شناور‌سازی ساعت کاری کارمندان را در کاهش ترافیک موثر دانست و گفت: تمدید این طرح برای کاهش ترافیک ضروری است. زاکانی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهروندان تهرانی موضوع ترافیک است که این میزان همیشه با بازگشایی مدارس ودانشگاه‌ها در ماه مهر بیشتر خودش را نشان می‌دهد. وی افزود: یکی از اقدامات موثر در کاهش و مدیریت ترافیک پایتخت در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی موضوع طرح شناورسازی ساعت ورود کارمندان بین ساعات ۷ تا ۹ صبح بود که این طرح در کاهش بار ترافیک صبحگاهی موثر بوده است. شهردار تهران در پاسخ به اینکه آیا موافق تمدید این طرح هستید یا خیر نیز گفت: در ابتدا این طرح تنها در مهرماه اجرایی و عملیاتی شد که به نظر می‌رسد می‌توان این طرح را در ماه‌های آینده نیز تمدید کرد. وی با بیان اینکه توسعه و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز به زمان دارد، گفت: تلاش داریم ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی و مترو را افزایش دهیم اما در کوتاه‌مدت برای مدیریت ترافیک پایتخت اجرای همین طرح شناورسازی ساعت کاری کارمندان دولت است.

هشدار درباره تردد در حاشیه رودخانه‌های تهران 

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ضمن هشدار درباره وزش بادهای لحظه‌ای شدید در مناطق جنوب و غرب استان گفت: مردم استان تهران روزهای ۲۶ و ۲۷ مهر از تردد در حاشیه رودخانه خودداری کنند. به گزارش ایرنا، یزدی مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دمای هوا طی ۲۶ تا ۲۸ مهر در سطح استان تهران اظهار کرد: این کاهش دما در مدت یادشده در ارتفاعات شرقی استان رخ خواهد داد. وی درباره وزش بادهای لحظه‌ای شدید در روزهای ۲۶ تا ۲۷ مهر در مناطق جنوب و غرب استان تهران نیز هشدار داد و افزود: مجموعه مخاطرات پیش‌بینی شده از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر کاهش کیفیت هوا و بارش‌های پراکنده باران و برف در ارتفاعات آبعلی و فیروزکوه احتیاط ویژه شهروندان را می‌طلبد. یزدی مهر با اعلام هشدار در مورد رگبار و رعد و برق در ارتفاعات به ویژه شمال شرق استان گفت: با توجه به پیش بینی‌ها و احتمال آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و بعضی رودخانه‌ها، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها به مردم توصیه می‌شود از تردد در حاشیه مسیل‌ها و نواحی کوهستانی در اواخر وقت سه شنبه ۲۶ تا اواخر وقت چهارشنبه ۲۷ مهر خودداری کنند.

آبادان ۱۳۰ روز بدون شهردار

بعد از ریزش ساختمان متروپل که شهر آبادان را در یک شوک عجیب فرو برد، اکنون این شهر بیش از ۱۳۰ روز است که شهردار ندارد و کارهای مدیریت شهری روی زمین مانده است. به گزارش مهر، دوم خردادماه سال جاری بعد از حادثه برج متروپل که باعث جان باختن ۴۳ نفر و مصدومیت ۳۷ نفر شد و طولی نکشید که «حسین حمیدپور» شهردار وقت آبادان عزل شد. از آن زمان تاکنون سکان شهرداری آبادان با سرپرست اداره می‌شود؛ بنابراین انتخاب نشدن شهردار آبادان سبب شده تا چالش‌های جدی در این زمینه ایجاد بشود به گونه‌ای که برخی مسوولان بر لزوم پیگیری و رفع این بحران تاکید دارند. سیدمحمد مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس در این باره اظهار کرد: شهر آبادان با مشکلاتی که در موضوع عمرانی، زیرساختی و مبلمان شهری دارد اما حادثه متروپل برای مسوولان این شهرستان تجربه نشد. از وزارت کشور و استانداری نیز انتظار می‌رفت در خصوص مشکلات آبادان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری درستی کنند اما اینگونه نشد. نماینده مردم آبادان در مجلس توضیح داد: با وجود اینکه برای عمران شهری آبادان اعتبارات لازم با تلاش‌های فراوان وارد شهر می‌شود و اتفاقات مثبت اخیر به علت همین منابع است اما تاکنون وضعیت شهردار آبادان تعیین تکلیف نشد. وی با بیان اینکه وقفه‌ای که اکنون در تأیید یا تعیین نشدن شهردار است برای ما (نمایندگان مردم آبادان در مجلس) قابل قبول نیست، عنوان کرد: ما از طریق مراجع قانونی این موضوع را هم مطالبه و هم بازخواست می‌کنیم چون مردم از ما درخواست پیگیری دارند. نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: اکنون مدتی است که سرپرست شهرداری آبادان منصوب شده و به اندازه بضاعتش در حال فعالیت است ولی سرپرست تا به کی؟ انتظارمان این است که ظرف مدت کوتاهی شهردار توانمند و متخصصی برای آبادان انتخاب شود و وزارت کشور نیز حکم آن را ابلاغ کند. قاسم بغلانی عضو شورای شهر آبادان نیز در این زمینه اظهار کرد: از همه همشهریان بابت وضع فعلی مدیریت شهری در آبادان عذر خواهی می‌کنم. در حال حاضر شهرداری آبادان آشفته‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند و این آشفتگی در همه حوزه‌ها در یک سال گذشته نمود عینی‌تری پیدا کرده است. عضو شورای شهر آبادان توضیح داد: مردم، مراجعان و ارباب رجوع نه تنها رضایتی از خدمات و نحوه ارایه خدمت در شهرداری آبادان ندارند بلکه بی‌نظمی حاکم سبب ایجاد سردرگمی شدیدی در شهر و شهرداری شده است.انتصابات نامتناسب و غیر تخصصی در بسیاری از حوزه‌ها زمینه‌ساز وضع نابسامان و آشفتگی فعلی در آبادان است. وی بیان کرد: بلاتکلیفی و صادر نشدن حکم برای شهردار منتخب و تعیین تکلیف نشدن وضعیت انتخاب شهردار آینده بر دامنه این آشفتگی افزوده است. وی تاکید کرد: سرپرست فعلی شهرداری آبادان در صورت وجود دیگر افراد رد صلاحیت شده باید سریعاً نسبت به جایگزین آنها با اخذ استعلامات لازم اقدام و تعیین تکلیف کند.

 

ارسال نظر