در شهر

۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ۰۱:۳۵:۱۳
کد خبر: ۱۹۲۹۵۳

بازدید رایگان از برج میلاد برای سالمندان

همزمان با روز جهانی سالمند، بازدید این گروه از شهروندان از بخش سکوی دید باز این مجموعه گردشگری و فرهنگی رایگان است. به گزارش تسنیم، روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد: همزمان با روز جهانی سالمند، بازدید رایگان این گروه از شهروندان از بخش سکوی دید باز این مجموعه گردشگری و فرهنگی رایگان است. شهروندان سالمند بالای 65 سال می‌توانند در روز شنبه (9 مهرماه) از ساعت 9 تا 15 به‌صورت رایگان از برج میلاد بازدید کنند. این تصمیم در راستای تکریم شهروندان سالمند از سوی مدیریت برج میلاد گرفته شد. گفتنی است، شورای جهانی سالمندی از سال 1982 در سازمان ملل شروع به کار کرد و هشت سال بعد با تصمیم این شورا روز اول اکتبر هر سال روز جهانی سالمندان نامیده شد. به همین دلیل در تقویم کشور ما نیز از روز جهانی سالمند به مدت یک هفته «هفته ملی سالمندان» نامیده شده است.

تحقق ۴۰ درصدی درآمدهای بودجه شهرداری تهران

میثم مظفر، رییس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس گزارش‌هایی که در اختیار داریم تاکنون ۴۰ درصد از درآمدهای بودجه شهرداری تهران محقق شده است. به گزارش ایسنا، مظفر با اشاره به روند تحقق بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱اظهار کرد: اطلاعاتی که از تحقق درآمدهای بودجه داریم، نشان‌دهنده تحقق ۴۰ درصدی است؛ به گونه‌ای که تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای بودجه محقق شده اما به این معنی نیست که ۴۰ درصد از برنامه‌های مصوب در بودجه اجرایی شده بلکه درآمدها محقق شده است. این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: بخشی از ارقام در بودجه برای پرداخت دیون پیش بینی شده بود و بخشی از درآمدها نیز صرف هزینه‌های اوراق مشارکت شده و شهرداری نسبت به سپرده‌گذاری در این بخش اقدام کرده است. وی با بیان اینکه در تحقق درآمدها جهش خوبی ایجاد شد اما در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها هنوز به رضایت بالا نرسیده‌ایم، یادآور شد: انتظار داریم که شهرداری تهران با توجه به تاکیدی که دارد در مناطق جنوبی به ویژه مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ تخصیص نقدینگی بیشتری داشته باشد و از درآمدهای خوبی که به میزان ۴۰ درصد کسب کرده است اولویت را به مناطق اختصاص دهد تا به صورت جدی تحول در کیفیت زندگی شهروندان رخ دهد. رییس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در تحقق بودجه، وضعیت قابل قبول است و نسبت به شش ماه ابتدایی سال قبل جلوتر هستیم. وی با بیان اینکه شهرداری هنوز در رابطه با اصلاحیه بودجه، مطلبی را به‌طور رسمی اعلام نکرده است، گفت: هنوز خبری از اصلاحیه نیست اما فصل آن نزدیک است و حداکثر تا آذرماه باید اصلاحیه از سوی شهرداری ارایه و در کمیسیون برنامه و بودجه و سپس صحن شورا بررسی شود. بر اساس آنچه شنیده‌ایم قرار است شهرداری اصلاحیه را ارایه دهد.

تخفیف ۵۰ درصدی عوارض ساخت در بافت فرسوده

محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرداری‌ها موظف هستند حداقل تا ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت در محلات بافت فرسوده تخفیف بدهند. به گزارش مهرآیینی افزود: در محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده شهرداری‌ها موظف هستند حداقل ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بدهند و انتظار بر این است تا ۱۰۰ درصد تخفیف دهند. او با اشاره به اینکه صدور پروانه ساخت در محدوده‌های بافت فرسوده باید تا یک ماه کاهش یابد، گفت: مالکان و سازندگان واحدهای مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری در طول زمان نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت استفاده کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر اخیر خود به استان اصفهان، با بیان اینکه ۴۵ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن در عمده شهرها از جمله شهر سمیرم پرداخت می‌شود، توضیح داد: متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده اعم از سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده می‌توانند از حمایت‌ها و تسهیلات و تخفیفات ویژه نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده برای بافت‌های فرسوده بدون رعایت شروط چهارگانه این نهضت استفاده کنند. او با اشاره به اینکه ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام، با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود گفت: متقاضیان نوسازی در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری می‌توانند به انتخاب خود از تسهیلات ویژه نوسازی یا نهضت ملی مسکن استفاده کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: متقاضیان نوسازی می‌توانند در شهر سمیرم از محل نهضت ملی مسکن ۳۰۰ میلیون تومان و از محل تسهیلات ویژه نوسازی ۳۵۰ میلیون تومان دریافت کنند. در همین حال، یک مقام مسوول گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳ هزار و ۶۰۲ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی به ۱۳ هزار و ۴۶۱ واحد پرداخت شد. به گزارش مهر، سید محسن فاضلیان در خصوص ارایه تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده توضیح داد: از ابتدای اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده از سال ۱۳۹۸ تاکنون در مجموع ۳۸ هزار و ۵۱۳ واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک مسکن معرفی شد که بانک تاکنون با ۳۶ هزار و ۸۴۷ واحد به میزان ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است. عضو هیات‌مدیره بانک مسکن ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۴ هزار و ۵۵۶ واحد متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده به بانک مسکن معرفی شد که بانک تاکنون با ۱۳ هزار و ۴۶۱ واحد برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کرده است. فاضلیان مبلغ قرارداد منعقد شده از ابتدای دولت سیزدهم را ۳ هزار و ۶۰۲ میلیارد تومان برشمرد.

 

ارسال نظر