در شهر

۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۰۲:۰۳:۴۷
کد خبر: ۱۹۲۹۱۴

جابه‌جایی معاونان شهردار تهران

شهردار تهران پس از گذشت یک سال از شروع فعالیت خود، در احکامی جداگانه برخی معاونان را ابقا، تعدادی را جابه‌جا و با 2 نفر خداحافظی کرد. به گزارش فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران پس از گذشت یک سال از شروع فعالیت خود، در احکامی جداگانه برخی معاونان را ابقا، تعدادی را جابه‌جا و با دو نفر دیگر خداحافظی کرد. «محمدامین توکلی‌زاده» معاون اجتماعی فرهنگی، «حمیدرضا صارمی» معاون شهرسازی و معماری و «عباس شعبانی» معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در سمت خود ابقا شدند. «لطف‌الله فروزنده» از معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا به معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران رفت. «حسین نظری» معاون سابق هماهنگی امور مناطق به سمت «معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران» منصوب شد. «جلال بهرامی» به مدت یک سال «معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران» شد. وی پیش از این معاون خدمات شهری و محیط زیست بود. مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا، شهرداری تهران شد. علیرضا جاوید نیز معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران شد. «ابوالفضل فلاح» معاون مالی و اقتصاد شهری و «مجتبی شفیعی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز از سمت خود کنار رفتند. در این حال، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در خصوص تغییرات جدید در معاونت‌های شهرداری تهران گفت: تغییرات جدید برای چابک‌سازی و مردمی‌سازی مدیریت شهری همچنین افزایش سرعت کلان‌پروژه‌ها و عملیاتی‌ترکردن معاونت‌ها صورت گرفته است.

زخم بافت‌های فرسوده بر تن تهران مجروح

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بسیاری از تصمیم‌ها و اقدامات تشویقی درباره بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده از بسیاری جهات به دلیل نبود منابع و بروکراسی‌های اداری ابتر ماند و موجب شد زخم بافت‌های فرسوده بر تن تهران مجروح همچنان باقی بماند. به گزارش ایرنا، مهدی چمران در جلسه هم‌اندیشی آسیب‌شناسی در حوزه بافت فرسوده شهر تهران اظهار داشت: در دوره‌های گذشته مصوب شد تا میزان بازسازی در تهران ۱۰ درصد باشد که با وجود این نرخ تعیین شده در همان زمان میزان این اقدامات به ۱۲ درصد رسید. وی با بیان اینکه میزان بازسازی، ترمیم و نوسازی بافت‌های فرسوده در مقایسه با حجم فعلی آن در پهنه شهری روز به روز در حال افزایش است، ادامه داد: با افزایش این حجم از بافت فرسوده در تهران و آن ۲ درصد مازادی که در این خصوص انجام شد کارساز نبوده و به تعداد و حجم ساختمان‌های فرسوده و بافت فرسوده اضافه شد که این موضوع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های مدیریت شهری است. رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اکنون ساختمان‌هایی که در بافت‌های فرسوده قرار دارند، دارای استاندارد و ایمنی لازم نیست. چمران تصریح کرد: بسیاری از ساختمان‌هایی که در این حلقه قرار دارند با کوچک‌ترین ارتعاش و لرزه‌ای تخریب خواهند شد که منجر به آسیب‌های جدی جانی می‌شوند، خطر به‌طور ذاتی در بافت‌های فرسوده عجین شده است و باید به سرعت اقدامات ضروری در این زمینه انجام شود.

آغاز فروش ضایعات آهنی شهرداری تهران در بورس

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شهر شهرداری تهران از آغار فرآیند فروش ضایعات آهنی شهرداری تهران در بورس کالا خبر داد. هادی علیرضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای اولین‌بار شهرداری تهران فروش ضایعات خود را از طریق بورس کالا انجام خواهد، گفت: شهرداری تهران در نظر دارد برای اولین‌بار ضایعات آهنی خود را در بورس کالا به فروش برساند که تا چند روز دیگر مقدمات آن انجام شده و به زودی ضایعات از طریق بورس با قیمت واقعی و شفاف به فروش می‌رسد. وی با بیان اینکه ضایعات آهنی همچون عرشه‌های پل، در خطوط مترو و... متعلق به شهرداری است، عنوان کرد: عرضه ضایعات در بورس کالا را از ضایعات آهن شروع کرده و در نظر داریم تا به فروش سایر ضایعات تسری بخشیم و تقریبا هر چیزی را که بتوانیم در بورس کالا عرضه کنیم را در راستای شفافیت در بورس عرضه می‌کنیم چرا که هم خریدار و هم فروشنده مشخص است و نظارت بر آن انجام می‌شود و به عنوان اتاق شیشه‌ای همه معاملات را مردم می‌بینند. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شهر شهرداری تهران با اشاره به ارزش ریالی این ضایعات افزود: همین حالا یکی از مزایده‌های ضایعات آهن ما، ۳۳۰۰ تن ضایعات آهن است که برآورد مالی آن ۳۰ میلیارد تومان است که مزایده آن در حال برگزاری است؛ اما وقتی فروش ضایعات وارد بورس شود هم شفاف‌سازی صورت گرفته و هم قیمت‌ها واقعی‌تر می‌شود. در رویدادی دیگر، چهارمین ملک شهرداری تهران در بورس کالا به فروش رفت.به گزارش فارس، پس از پذیرش و عرضه دو واحد مسکونی شهرداری تهران در اواسط مرداد و یک ملک دیگر آن در اوایل شهریور در بازار فرعی بورس کالا، چهارمین ملک شهردای در بورس کالا پذیرش شد. جزییات عرضه چهارمین ملک به این صورت است که یک واحد آپارتمان مسکونی متعلق به شهرداری تهران پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و پنجاه و پنجمین جلسه کمیته عرضه در ۲۹ شهریور ١۴٠١ مورد تصویب قرار گرفت. در تاریخ 23 شهریور ماه، اولین عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا انجام شد. هر دو ملک در کمتر از یک ساعت پس از عرضه به فروش رسیدند. همچنین فروش املاک از طریق بورس کالا، ابزار مالی جدیدی است که دارای حداکثر شفافیت در فروش املاک است و املاک خریداری شده نهایتا ظرف مدت 3 ماه به نام خریدار انتقال پیدا می‌کند.

 

ارسال نظر