در شهر

۱۴۰۱/۰۶/۳۰ - ۰۲:۰۱:۴۵
کد خبر: ۱۹۲۸۲۹

امروز و فردا متروی فرودگاه امام تعطیل است

با توجه‌ به آماده‌سازی مسیر برای برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح، ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی(ره)، از ابتدای صبح روز چهارشنبه ۳۰ شهریور تا پایان مراسم در روز پنجشنبه ۳۱ شهریور پذیرش مسافر نخواهند داشت. به گزارش ایلنا، سرویس‌دهی در انشعاب فرودگاه امام خمینی(ره)، از ابتدای صبح روز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه تا پایان مراسم رژه نیروهای مسلح در روز پنجشنبه ۳۱ شهریورماه انجام نمی‌شود. همچنین ایستگاه شاهد - باقرشهر واقع در خط یک نیز از ابتدای صبح روز پنجشنبه ۳۱ شهریور تا پایان مراسم، پذیرش مسافر ندارد و پس از پایان مراسم، سرویس‌دهی در این ایستگاه‌ها به‌صورت عادی و بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام خواهد شد.

سازمان ویژه‌ای برای مراسم اربعین ایجاد شود

سیدمحمد آقامیری، نایب‌رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایام اربعین امسال حدود 3 و نیم میلیون زائر به عراق اعزام شدند، بر ضرورت تشکیل سازمان ویژه اربعین توسط دولت تأکید کرد و افزود: در طول سال حدود 40 هزار نفر زائر به حج بیت‌الله الحرام اعزام می‌شوند که برای آن سازمانی به نام حج و زیارت با کلی نیرو و تشکیلات وجود دارد که برای آن ایام خاص مشغول به فعالیت هستند.  آقامیری که در نود و دومین جلسه شورای شهر تهران سخن می‌گفت، تصریح کرد: در ایام اربعین امسال قریب به 3 و نیم میلیون نفر زائر به عراق اعزام کردیم که اگر امکانات بیشتر بود این رقم به 5 میلیون نفر هم ممکن بود برسد. شاهد هستیم که در کشور قطر، مسابقات جام جهانی 1 و نیم میلیون نفر ممکن است ظرف یک ماه در این کشور رفت و آمد کنند که از 5 سال قبل برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری چند ده میلیاردی صورت می‌گیرد.  او با اشاره به ضرورت توجه دولت به مساله اربعین خاطرنشان کرد: در شهر مهران که این همه زائر رفت و آمد می‌کنند, با حداقل امکانات مواجه می‌شوند و ضرورت دارد دولت وارد میدان شود و بودجه مورد نیاز را در این شهر و حتی در کشور عراق تأمین نماید و سرمایه‌گذاری مناسب برای این حماسه بزرگ -که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «حماسه معجزه‌گونه»  است- در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران انجام دهد. رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران همچنین ضمن قدردانی از پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری تهران در خدمات رسانی به زائران اربعین، خواستار ایجاد یک قرارگاه دایمی اربعین در شهرداری تهران شد و افزود: حماسه بزرگ اربعین برای ما باید یک رویداد بسیار مهم تلقی شود و با تشکیل قرارگاه دایمی اربعین از همین امروز برای سال آینده باید برنامه‌ریزی شود و این طور نباشد که این مساله تا عاشورای سال بعد تعطیل گردد.

سومین ملک شهرداری تهران روی تابلوی بورس کالا

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از عرضه سومین ملک شهرداری در تالار شیشه‌ای بورس خبر داد. به گزارش فارس، ابوالفضل فلاح، معاون شهردار تهران درباره فروش املاک شهرداری در بورس کالا اظهار کرد: ایجاد شفافیت مالی یکی از مهم‌ترین رویکردهای جدید معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران است که در نهایت منجر به واگذاری و عرضه املاک در بورس شد. وی با اشاره به اینکه بورس کالا هم‌اکنون سالم‌ترین ابزار معامله محسوب می‌شود، افزود: تسریع فرآیند واگذاری قطعی ملک به ۲ ماه، مولدسازی و شفافیت از مزایای استفاده از ظرفیت بورس کالا برای عرضه املاک شهرداری تهران است. فلاح تصریح کرد: بر اساس اولویت، واحدهای مسکونی، تجاری و اداری قابل بهره‌برداری و تحت تملک شهرداری، با قابلیت انتقال سند مالکیت را در بورس عرضه می‌کنیم، با توجه به ظرفیت بالای بورس کالا در مستندسازی کیفیت واگذاری و عرضه شفاف املاک، قصد داریم با تعامل و هماهنگی مسوولان بورس، از این ابزار برای واگذاری دارایی‌های غیرمنقول شهرداری تهران بیشتر بهره ببریم. وی با بیان اینکه در گذشته فروش املاک از طریق تهاتر با طلبکاران و مزایده صورت می‌گرفت تصریح کرد: اما در دوره مدیریت جدید شهری، از ابزار جدیدی به نام بورس در فروش املاک استفاده می‌کنیم، چرا که حضورمان در بورس کالا باعث افزایش شفافیت و کشف قیمت واقعی ملک خواهد شد. همچنین در برنامه چهارم، شهرداری مکلف شده بود که به بورس کالا وارد شود؛ اما تا این دوره از مدیریت شهری به این مساله توجه نشده بود و اکنون با استفاده از بورس کالا به عنوان یکی از روش‌های فروش، در نظر داریم بخشی از تعهدات غیرنقد خود را از این طریق کسب کنیم. وی در خصوص قیمت‌گذاری املاکی که در بورس کالا عرضه می‌شوند، بیان کرد: قیمت‌گذاری در بورس کالا و مزایده همواره یک سطح پایین‌تر از قیمت واقعی است، تا شرایط رقابتی ایجاد شود، که امیدواریم با عرضه املاک در بورس کالا، ظرفیت کشف قیمت صحیح رُخ دهد. فلاح در خاتمه گفت: پیمانکاران و اشخاص حقیقی و حقوقی هم می‌توانند، تا قبل از روز عرضه با بازدید از املاک و بررسی قیمت منطقه‌ای، از قیمت واقعی ملک مطلع شوند. گفتنی است سومین ملک شهرداری تهران به ارزش ۱۵ میلیارد تومان در تالار شیشه‌ای بورس کالا قرار گرفت.

 

ارسال نظر