ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۰۴:۴۰:۳۹
کد خبر: ۱۹۲۱۳۰

نقص فنی مانع پرواز «هما» به استانبول شد

 پرواز تهران- استانبول یکشنبه شب هواپیمایی هما که به دلیل نقص فنی ۴۰ دقیقه بعد از پرواز به فرودگاه امام‌خمینی بازگشت، با حدود ۳ ساعت و ۳۵ دقیقه تاخیر، مجدد به سفر خود در مسیر استانبول به سلامت ادامه داد.  به گزارش ایرنا، پرواز تهران- استانبولِ ایران ایر به دلیل مشکل بیلید (نقص در سیستم فشار هوای کابین) بعد از ۵۰ دقیقه پرواز به سمت مقصد (استانبول) مجبور شد به فرودگاه امام خمینی بازگردد. سرپرست روابط عمومی هواپیمایی هما صبح دوشنبه درباره بازگشت این پرواز به تهران، گفت: خلبان بعد از اعلام نقص فنی «بیلید» که مربوط به مشکل هوا در داخل کابین است به فرودگاه امام خمینی بازگشت. کاپیتان قربانعلی توضیح داد: تعدادی از مسافران از ادامه سفر انصراف دادند و تا زمان تحویل بار مسافران، نهایتا با ۳ ساعت و۳۵ دقیقه تاخیر پرواز مجددا به سمت ترکیه انجام و مسافران به سلامت در فرودگاه استانبول جابه‌جا شدند. بر‌اساس این گزارش، سیستم هوای کابین طوری تنظیم می‌شود تا مسافر در داخل هواپیما احساس مناسبی داشته باشد و امکان تنفس و فشار تقریبی روی زمین را احساس کند که هر گونه نقص فنی در سیستم هوای هواپیما نهایتا مشکل هوا را در داخل کابین ایجاد می‌کند.

انتقاد از تاخیر در ارایه طرح اجاره‌بهای مسکن 

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از تعلل کمیسیون مربوطه برای رسیدگی به طرح کنترل اجاره‌بهای مسکن انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، فرهنگی در تذکری شفاهی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۱۶۱ آیین‌نامه داخلی مجلس بیان کرد: در زمینه اجاره‌بهای مسکن، مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرحی را به تصویب رساند که به کمیسیون ارجاع شد اما اکنون با گذشت سه ماه هنوز هیچ خبری از این طرح نیست و گویا کمیسیون به‌طور فعال به این طرح رسیدگی نمی‌کند و این موضوع با آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی مغایرت دارد. نماینده تبریز اظهار کرد: موضوع اجاره‌بهای مسکن بخش مهمی است که سران قوا در این زمینه مصوباتی داشتند که برخی از موضوعات در آن مبهم مانده است. انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر نحوه رسیدگی به آن تعیین تکلیف شود. قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر فرهنگی بیان کرد: این طرح پس از تصویب دو فوریت یک بار به صحن آمد و مجددا بازگشت اما در نوبت دوم نیز برای بازگشت به صحن تاخیر داشتند.

استقبال از تعیین قیمت برای بلیت‌های پرواز اربعین

منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: به نظر می‌رسد با اقدامات صورت گرفته در سال جاری، نظارتی جدی‌تر اعمال و جلوی تخلف و افزایش قیمت بلیت پروازهای اربعین گرفته شود. 

آرامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تدابیر اندیشیده شده برای سفر هوایی زائران اربعین حسینی به کشور عراق و اقدامات نظارتی کمیسیون عمران، بیان کرد: مراسم اربعین جزو شعائر دینی مردم به شمار می‌رود و از آنجا که در دو سال گذشته با بیماری کرونا مواجه بودیم طبیعتا در سال جاری تقاضا برای سفر به کربلا در این ایام نیز بیشتر خواهد بود، بنابراین انتظار می‌رود شرکت‌های هواپیمایی در این ایام به جای افزایش قیمت، ساز و کاری را فراهم کنند که سفر زائران تسهیل شود، از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی موضوع باید بر ایرلاین‌ها نظارت داشته باشد و اگر ایرلاینی تخلفی داشت جریمه شود.

 

ارسال نظر