ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۰۰:۵۵:۵۹
کد خبر: ۱۹۲۰۶۱

استمرار سفرهای جاده‌ای به شمال کشور

سفرهای جاده‌ای در یک هفته گذشته در حالی در مقایسه با هفته پیش از آن با افزایش جزئی مواجه شده که استان‌های مازندران و گلستان بیشترین افزایش تردد را تجربه کرده‌اند. به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، متوسط تردد روزانه بین استانی در هفته گذشته (جمعه ۲۸ مرداد تا پنجشنبه سوم شهریورماه) یک میلیون و ۶۹۲ هزار و ۱۱۹ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته (۲۱ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۱)، با سه درصد افزایش بوده و در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته (جمعه ۲۹ مرداد تا پنجشنبه چهار شهریور ۱۴۰۰)، رشد ۷۰ درصدی را تجربه کرده است. همچنین سهم وسایل نقلیه سبک (یعنی خودروهای مردم) در بازه زمانی ۲۸ مرداد تا سه شهریور، در مقایسه با مدت مشابه هفته گذشته، سه درصد افزایش و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۹۳ درصد افزایش داشته است. در هفته گذشته حدود ۹ میلیون و ۲۲۲ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی مشاهده شده‌ که تفاوت چندانی با هفته پیشتر نداشته است. در این میان مبدأ پلاک‌های مشاهده‌شده در محورهای مواصلاتی با سهمی حدود ۲۵ درصد مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و پس از آن، خودروهایی با پلاک فارس، مازندران و خراسان رضوی در محورهای مواصلاتی کشور و استان‌های دیگر مشاهده شده است. بیشترین خروج وسایل نقلیه در تهران و البرز در یک هفته گذشته، ۷۲ هزار و ۵۱۸ وسیله نقلیه و مربوط به پنجشنبه ۲۷ مرداد بوده است و وسایل نقلیه با مبدا پلاک تهران و البرز، بیشتر در استان‌های قزوین، مازندران، قم، مرکزی، گیلان و اصفهان مشاهده شده‌اند. همچنین بیشترین ورود وسایل نقلیه در مازندران در بازه ۲۵ مرداد تا سه شهریور، ۵۹ هزار و ۷۱۶ وسیله نقلیه مربوط‌به روز پنجشنبه سوم شهریور بوده و بیشترین خودروهای غیربومی مشاهده‌ در استان، مربوط‌به استان‌های تهران و البرز، خراسان رضوی، گلستان، ‌اصفهان و گیلان بوده‌اند. در استان گیلان نیز، بیشترین ورود وسایل نقلیه در بازه ۲۵ مرداد تا سه شهریور، ۴۲ هزار و ۳۶۵ وسیله نقلیه و در روز پنجشنبه بوده و استان‌های تهران و البرز، مازندران، قزوین، اردبیل و اصفهان بیشترین سهم را در میان خودروهای غیربومی داشتند.

مقررات سفر هوایی به ونزوئلا اعلام شد

به دنبال افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ونزوئلا، وزارت بهداشت این کشور، تمام مسافران خارجی، از جمله ایرانی‌ها را ملزم کرده است، پیش از سفر، یک فرم بهداشتی را تکمیل کنند. به گزارش ایسنا، پرواز مستقیم تهران ـ کاراکاس از نهم مردادماه سال ۱۴۰۱ پس از سفر نیکلاس مادورو ـ رییس‌جمهور ونزوئلا ـ به ایران و توافق برای ازسرگیری پرواز بین پایتخت دو کشور با هدف توسعه گردشگری، برقرار شده است. طبق اعلام شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، پروازهای تهران ـ کاراکاس به صورت برنامه‌ای و یکشنبه هر هفته انجام می‌شود. به دنبال توافق دو کشور، همچنین تورهای گردشگری ونزوئلا از سوی آژانس‌های ایرانی برنامه‌ریزی شده است که قیمت آن در حال حاضر با پرواز غیرمستقیم از ۸۴ میلیون تومان برای هر نفر شروع می‌شود. تورهای گردشگری ونزوئلا با پرواز مستقیم نیز درصورت تکمیل ظرفیت اجرا می‌شوند. بر همین اساس، سفارت ایران در ونزوئلا از دستور تازه سازمان هواپیمایی این کشور خبر داده که تمام مسافران ورودی را از تاریخ اول آگوست برابر با دهم مردادماه ۱۴۰۱ موظف کرده است ۷۲ ساعت قبل از انجام سفر، با ورود به سایت اینترنتی https://biocheck.inac.gob.ve متعلق به وزارت بهداشت ونزوئلا، فرم بهداشتی را تکمیل کنند.

افزایش ۷۵ درصدی به قیمت بلیت‌ اتوبوس‌ها در ایام اربعین

وزیر راه و شهرسازی گفت: از پانزدهم تا ۳۰ شهریور ماه به قیمت بلیت اتوبوس‌ها به مقصد پایانه‌های مرزی، ۷۵ درصد اضافه می‌شود. به گزارش ایسنا، رستم قاسمی در پنجمین جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اربعین گفت: از پانزدهم تا سی‌ام شهریور ماه اتوبوس‌ها به مقصد پایانه‌های مرزی به دلیل یکسر خالی، با افزایش ۷۵ درصدی قیمت بلیت همراه می‌شوند، این در حالی است که در سال ۱۳۹۸ افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ها ۱۰۰ درصدی بوده است. حداکثر قیمت بلیت هواپیما در مسیر رفت و برگشت از تهران به نجف شش میلیون تومان خواهد بود و سایر مسافت‌ها به تبع فاصله تغییر می‌کند. در همین حال، شهریار افندی‌زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه قیمت بلیت قطارهای اربعین افزایش نمی‌یابد، گفت: بین خرمشهر و شلمچه نیز ریل‌باس ۲۴ساعته به‌صورت رایگان در نظر گرفته شده است. به گزارش تسنیم، افندی‌زاده با اشاره به پیش‌بینی 5 میلیون مسافر زائر عتبات در ایام اربعین اظهار کرد: در مجموع 350 هزار مسافر از طریق ناوگان هوایی و ریلی و 4 میلیون و 650 هزار نفر نیز از طریق ناوگان جاده‌ای جابه‌جا خواهند شد.  وی افزود: در حمل‌ونقل جاده‌ای برای 15 تا 30 شهریور مسیر یک‌سرخالی را خواهیم داشت، به همین منظور در سال 98 افزایش 100درصدی برای قیمت بلیت در نظر گرفته شد اما برای امسال این عدد به 75 درصد رسیده است.افندی‌زاده با اعلام اینکه در مورد بلیت‌های قطار نیز هیچ افزایشی در نظر گرفته نشده است، اضافه کرد: با دستور وزیر، سقف قیمت بلیت سفرهای هوایی از تهران به نجف و برگشت آن 6 میلیون تومان پیش‌بینی شده است که با توجه به بعد مسافت، این رقم کم یا زیاد می‌شود. افندی‌زاده ادامه داد: در حوزه ریلی از تهران به اهواز و خرمشهر و از تهران به کرمانشاه سیر قطار خواهیم داشت و ظرفیت‌ها در این حوزه دو برابر شده است، بین خرمشهر و شلمچه نیز ریل‌باس 24ساعته به‌صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر