در شهر

۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۰۰:۵۵:۱۵
کد خبر: ۱۹۲۰۶۰

۲ پیشنهاد تشویقی برای رانندگان سرویس مدرسه

علی محتشمی‌پور، معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد وضعیت سرویس مدارس با توجه به تاکیدات آموزش و پرورش مبنی بر حضوری بودن مدارس، از والدین و انجمن اولیا و مربیان درخواست کرد که نظارت کافی بر روی سرویس مدارس داشته باشند. او گفت: تقاضا می‌شود که مدارس فقط با پیمانکاران مجاز قرارداد منعقد کنند و اگر سرویس مدرسه‌ای هست که برچسب ندارد مطمئن باشند که این سرویس غیرمجاز است. وی در مورد نرخ سرویس مدرسه نیز با بیان اینکه ما مکلف به رعایت نرخ مصوب شورای شهر هستیم گفت: این موضوع در کارگروه ماده ۱۸ نیز بررسی و تصویب شد و در قالب قراردادهای سرویس مدرسه که بین مدارس و پیمانکاران مختلف منعقد می‌شود اعداد این جداول اعمال خواهد شد. او با بیان اینکه برخی از والدین خودشان فرزندانشان را به مدرسه می‌آورد و به نوعی نقش سرویس مدرسه ایفا می‌کند گفت: حضور فرزند راننده در ماشین ضریب ایمنی و امنیت را افزایش می‌دهد لذا در صورتی که والدین تمایل داشته باشند می‌تواند در قالب سرویس مدرسه ثبت نام کنند و علاوه بر فرزند خود، دانش‌آموزان دیگر را جابه‌جا کنند و این مساله سبب می‌شود علاوه بر توسعه شبکه سرویس مدرسه بین اولیا، ناوگان سرویس مدرسه توسعه یافته و ایمنی و امنیت نیز افزایش یابد. وی از پیشنهاد ارایه تسهیلات ویژه به رانندگان سرویس مدرسه خبر داد و گفت: این تسهیلات داخل شهرداری قابل اعمال است و از آنجایی که سرویس مدرسه فعال جزو حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود، می‌تواند از تخفیف ۷۰ درصدی طرح ترافیک برخوردار شود و همچنین سهمیه سوخت برای سرویس مدارس از طریق اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور به ناوگان سرویس مدرسه اختصاص یابد.

ساماندهی سازه‌های تبلیغاتی در تهران

رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از ساماندهی سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران خبر داد.

صیادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش غیر متعارف سازه‌های تبلیغاتی در تهران و ساماندهی آنها، گفت: خیلی نمی‌خواهم مسائل را به دوران‌های مدیریتی ارتباط بدهم، اما اتفاقی که در سال‌های اخیر افتاده این بوده که برخی سازه‌های تبلیغاتی بدون درنظر گرفتن منظر شهری و ظرفیت بازار و همچنین نگاه فرهنگی که سازمان زیباسازی شهرداری تهران به بیلبوردهای تبلیغاتی داشته نصب شده است. وی افزود: برای مثال یکی از مواردی که خیلی در دید است سازه‌های تبلیغاتی است که روی ایستگاه‌های اتوبوس می‌بینید که چندصد سازه تبلیغاتی به یک‌باره مجوز گرفتند، البته فرآیندهای قانونی هم برای این سازه‌ها طی شده یعنی در قالب مزایده واگذاری و جای‌گذاری آنها انجام شده و فرآیندهای قانونی را طی کرده‌اند اما این کار ابعاد فرهنگی، اقتصادی و شهری نیز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. صیادی تاکید کرد: سازه‌های تبلیغاتی روی ایستگاه‌های اتوبوس و ابرسازه‌هایی که در چند بزرگراه شهری دیده می‌شوند در چند سال اخیر یعنی پایان دوره قبلی نصب شده‌اند اگرچه غیرقانونی نبوده ولی بدون طرح و نگاه جامع به شهر اضافه شده‌اند. وی با بیان اینکه سازه‌های جدیدی که در تهران نصب می‌شود باید از سه منظر تحلیل شود، گفت: نخست اینکه این سازه با منظر شهری چه کار می‌کند؟ یعنی ممکن است تابلوی صنفی یا حتی تابلو یک بوستان را تحت تاثیر قرار دهد یا حتی خود این سازه تبلیغاتی تبدیل به یکی از زوائد شهری شود. وی تاکید کرد: از بعد دیگر این تابلو‌ها روی سازه‌های دیگر تاثیر اقتصادی دارد، یعنی اگر در بین دو سازه تابلوی دیگری نصب شود قیمت هرسه تحت تاثیر قرار می‌گیرد و از بعد فرهنگی نیز باید نقش و تاثیرات فرهنگی بررسی شود. وی افزود: قطعا این طور نیست که امروز اراده کنیم سازه‌ها را جمع کنیم و فردا این اتفاق بیفتد چرا که این سازه‌ها قراردادهای حقوقی جدی دارند و اعداد و ارقام بالایی برای واگذاری این تابلوها رد و بدل شده است.

راهکار رفع رشوه و زیرمیزی در شهرداری

داود گودرزی، رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه رابطه بین انبوه‌سازان و بدنه شهرداری نباید به سمت پرداخت رشوه و زیرمیزی برود، گفت: با کوتاه‌کردن فرآیند صدور پروانه و شفاف‌سازی آن، زمینه‌های مفسده‌آمیز را کاهش می‌دهیم. به گزارش ایسنا، گودرزی در نشست با انبوه‌سازان پایتخت گفت: دست همه کسانی را که در پی آبادانی تهران و رفاه شهروندان از طرق قانونی هستند، می‌فشاریم. در طرح تفصیلی جدید تهران، نکات و دغدغه‌های مردم و سازنده‌ها را تا جایی که با اصول اساسی شهرسازی در تضاد نباشد، لحاظ می‌کنیم. وی ادامه داد: سازندگان مسکن که اقداماتی را که به صورت قانونی انجام می‌دهند، اما در این مسیر دچار دست‌اندازهای بروکراسی شهرداری‌ می‌شوند، موضوع را به ما اطلاع دهند. گودرزی با تاکید بر اینکه رابطه بین انبوه‌سازان و بدنه شهرداری نباید به سمت پرداخت رشوه و زیرمیزی برود، خاطرنشان کرد: با کوتاه‌کردن فرایند صدور پروانه و شفاف‌سازی آن، زمینه‌های مفسده آمیز را کاهش می‌دهیم. در این نشست، انبوه‌سازان پایتخت نیز به مسائلی همچون نواقص طرح تفصیلی کنونی تهران، زمان طولانی صدور پروانه و ایجاد زمینه تخلف و ضرر مالی به دنبال بازدیدها و اعلام نظرها و ارجحیت قائل شدن بین انتخاب ذائقه مردم و قوانین شهرداری و در پی آن بروز تخلفات اشاره و از رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران برای طرح مسائل و زمینه‌های تخلف در حوزه شهرسازی دعوت به عمل آوردند.

 

ارسال نظر