اخبار

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۰۱:۴۲:۴۱
کد خبر: ۱۹۱۷۱۴

تهران و کربلا خواهرخوانده شدند

در آستانه اربعین تفاهم خواهرخواندگی تهران و کربلا برای افزایش همکاری دو شهر توسط استاندار کربلا و شهردار تهران امضا شد. به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی در سفر استاندار کربلا به تهران و دیدار او با شهردار تهران با هدف زمینه‌سازی توسعه همکاری دو شهر فراتر از همکاری‌های اربعین امضا شد. طبق توافق صورت گرفته کمیته مشترکی به ریاست محمدامین توکلی‌زاده معاون اجتماعی و فرهنگی از طرف شهرداری تهران و سید حسن الشریفی، شهردار کربلا از طرف مقابل، تشکیل خواهد شد تا ضمن همکاری معمول در ایام اربعین در نشست‌های مشترک بعد از اربعین به بررسی و زمینه‌سازی همکاری بیشتر دو شهر در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری بپردازند.بنا براعلام سایت شهر، شهرداری تهران در حال مذاکره برای انعقاد خواهرخواندگی با سایر شهرهای عراق از جمله بغداد، نجف و... نیز است و این نخستین قرارداد خواهرخواندگی در دوره جدید مدیریت شهری است.

بی‌اثری تهاتر در رونق گرفتن شهر پردیس

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس اعلام کرد: خیلی از تهاترهای زمین که در پردیس صورت گرفته منجر به راه افتادن پروژه‌ها نشده است؛ چرا که پیمانکار نتوانسته زمین را بفروشد. بازار کشش خرید یک زمین ۲۰ میلیارد تومانی در پردیس را نداشته است. البته یک سری دلال ممکن است بگویند زمین را می‌خریم، با ۵۰ درصد زیر قیمت. این مساله به ضرر پیمانکاران است که بابت طلبشان زمین دریافت کرده‌اند.امیر حسین جابرانصاری درباره تهاتر نفت برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز گفت: تهاتر با نفت در حال پیگیری است. یک فرآیندی دارد و برای همه پیمانکاران اجرایی نیست. تهاتر نفت نیازمند یک بروکراسی خاص است که در مجموعه وزارت نفت انجام می‌شود. فعلا پیگیر هستیم، ولی هنوز پیمانکارانی که در نظر گرفته‌ایم موفق به انجام تهاتر نشده‌اند.او گفت: تعداد ۲۰۴۳ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید پردیس داریم که به پیشرفت متوسط ۴۵ درصد رسیده و ۵۰۰۰ واحد دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که از این تعداد ۲۵۰۰ واحد به پیشرفت حدود ۱۰ درصد رسیده است. به گزارش ایسنا، جابرانصاری در یک نشست خبری اظهار کرد: بر اساس آن‌چه در حساب‌های ما نشسته، مطالبات پیمانکاران شهر جدید پردیس از شرکت عمران حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که البته به نظر می‌رسد بدهی ما بیش از این مقدار باشد. برای تامین منابع از روش‌های تلفیقی استفاده می‌کنیم. بخشی از طریق تهاتر زمین و بخشی از طریق پول نقد انجام می‌شود. البته منابع ما محدود است و از روش‌هایی مثل صندوق ملی مسکن زمین قصد تامین منابع را داریم. صندوق ملی مسکن هم‌اکنون در حال شارژ است.وی افزود: در زمان بنده ۲۳۰۰ واحد مسکن مهر تحویل شده است. همچنین در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۴۳ واحد در حال اجرا داریم که به‌طور میانگین به پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد رسیده است. در برخی بلوک‌ها به مرحله سفیدکاری رسیده‌ایم و در بعضی دیگر در مرحله سنگ نما هستیم.

سفرهای دریایی جام جهانی قطر انجام می‌شود؟

سرپرست اداره کل امور دریایی از آمادگی برای سفرهای دریایی جام جهانی قطر خبر داد و گفت: هنوز سرمایه‌گذاران پای کار نیامده‌اند و با وجود اینکه اسکله و پایانه‌های مسافری ما آماده این سفرهاست همه‌چیز بستگی به بخش خصوصی دارد. مهدی‌ فرمهینی فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزییات سفرهای دریایی برنامه‌ریزی شده به مقصد قطر در ایام جام جهانی اظهار کرد: ‌در حال حاضر بنادر استان‌های هرمزگان و بوشهر آمادگی انجام سفرهای دریایی جام جهانی قطر را دارند و اسکله‌ها و پایانه‌های مسافری در بنادر باهنر، کیش و بوشهر برای این کار آماده شده‌اند. وی افزود: در حال حاضر دو شناور هستند که می‌توانند برای سفرهای جام جهانی مورد استفاده قرار بگیرند اما آمادگی لازم را ندارد و در حال حاضر با کشتیرانی والفجر مذاکرات مختلفی انجام دادیم اما این بخش خصوصی است که باید به این مساله ورود کنند تا بتوان رونق سفرهای دریایی در ایام جام جهانی را شاهد بود. سرپرست اداره کل امور دریایی گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری با هماهنگی سازمان بنادر رایزنی‌های مختلفی در این رابطه انجام داد و توانست برای شناورهای مسافری - گردشگری به مقصد قطر سوخت یارانه‌ای دریافت کند که این اقدام بسیار مناسب بوده و سرمایه‌گذاران با صرفه اقتصادی بهتری می‌توانند به توسعه سفرهای دریایی در ایام جام جهانی فکر کنند.فرمهینی فراهانی ادامه داد: همه‌چیز برای انجام سفرهای دریایی در ایام جام جهانی در حال آماده‌سازی است اما همه‌چیز به بخش خصوصی بستگی دارد چرا که تاکنون آنها پای کار نیامده‌اند و اگر از این سفرها استقبال نکنند سازمان بنادر نمی‌تواند کاری در این زمینه انجام دهد.وی درباره قیمت بلیت سفرهای دریایی به مقصد قطر در ایام جام جهانی اعلام کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه تعیین نرخ بلیت سفرهای دریایی دخالت چندانی نمی‌کند بلکه اتحادیه‌های مرتبط با حمل و نقل مسافری برای تعیین نرخ بلیت جلسات مختلفی برگزار می‌کنند و با تایید سازمان بنادر این کار را انجام می‌دهند که هم‌اکنون با توجه به اینکه نمی‌دانیم چند کشتی و در چه کلاس‌هایی برای ایام جام جهانی قطر آماده شده نمی‌توانیم درباره قیمت بلیت آن نیز اظهارنظر قطعی کنیم.

 

ارسال نظر