ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۰۳:۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۹۱۲۲۹

رفتار خودسرانه خلبان پاکستانی عامل تقریب با هواپیمای دیگر

 محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام «هواپیماهای مسافربری ۴ کشور را در ایران تعمیر می‌کنیم»، گفت: خلبان هواپیمای پاکستانی خودسرانه ارتفاع هواپیما را کاهش داده بود. به گزارش تسنیم محمدی‌بخش در واکنش به ادعای پاکستانی‌ها درباره خطر برخورد دو هواپیمای این کشور در آسمان ایران به‌دلیل خطای کنترلر ایرانی، تصریح کرد: اظهارات سخنگوی سازمان هواپیمایی پاکستان غیرکارشناسی و غیرواقعی بود، اینگونه مسائل با توجه به محل رویداد بایستی توسط سازمان هواپیمایی کشور مربوطه پیگیری شود. وی تأکید کرد: نوار مکالمات خلبان هواپیمای پاکستانی با برج مراقبت و کنترل تهران را پیاده‌سازی کردیم و اطلاعات اولیه نشان می‌دهد خلبان به‌دلیل عدم درک مفاهمه درست برج مراقبت، اقدام به کاهش ارتفاع به‌صورت خودسرانه کرده است. وی بیان کرد: اتفاقاً این کاهش ارتفاع با تذکر خلبان هواپیمای روبرویی که پاکستانی بوده است مواجه شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: درخواست بازخوانی FDR هواپیمای پاکستانی را به مراجع قانونی داده‌ایم و اقدامات لازم در این زمینه را انجام خواهیم داد. او درباره تعمیر هواپیماهای سایر کشورها و تأمین اقلام مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: در زمان حاضر هواپیماهای مسافربری 4 کشور را در ایران تعمیر می‌کنیم که البته به‌دلایلی نمی‌توانم اسامی این کشورها را اعلام کنم. وی ادامه داد: در رابطه با اقلام مورد نیاز هواپیما که باید الزامات ماهانه سازنده هواپیما را داشته باشد، بخشی را به‌سختی تأمین می‌کنیم. وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تأمین قطعه هواپیما در داخل کشور، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری برای مدیریت بخش تعمیر و نگهداری هواپیما با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان نهضت تعمیر قطعه با استانداردهای جهانی را برای بخشی از اقلام و تولید آنها در داخل راه‌اندازی کرده است. رییس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با اشاره به مدیریت پروازهای چارتر، اضافه کرد: در این خصوص نیز مسیرهای چارتری مشخص شده است و به‌دنبال حذف کامل پروازهای چارتری نیستیم. حذف برخی از پروازهای چارتری به ایرلاین‌ها ابلاغ شده است و آنها اجازه فروش بلیت این مسیرهای پروازی را ندارند. محمدی‌بخش با ابراز اینکه «هفته آینده درباره پروازهای اربعین نشست خبری برگزار می‌کنیم »، گفت: به‌دلیل محدودیت فرودگاه نجف، هزینه 2.5 میلیون تومانی به‌ازای هر نفر به شرکت‌های هواپیمایی تحمیل می‌شود. برای حل این مشکل پیگیری‌های فراوانی داشتیم که هنوز توفیقی در کاهش هزینه‌ها نداشته‌ایم.

رفع تصرف ۱۰ هزار متر از اراضی ملی در پردیس

بیژن کی شمس، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته یگان حفاظت شهرستان از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار متر از اراضی ملی که توسط سودجویان و متصرفین اراضی ملی مورد تصرف، نهال‌کاری و فنس کشی شده بود، به حکم دادستان شهرستان رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد. به گزارش ایسنا، کی شمس افزود: پیش‌بینی می‌شود تا مهرماه سال جاری کلیه اراضی ملی در شهرستان پردیس دارای اسناد کاداستر شود. در پایان مهر ماه در این شهرستان جشن کاداستر خواهیم داشت. وی افزود: برنامه‌ریزی شده است تا کلیه پلاک‌های شهرستان پایش، تخلفات سنواتی استخراج و از طریق تبصره ۱ ماده ۵۵ اعمال قانون شود.  کی شمس گفت: هم‌اکنون ۳۷ پرونده قضایی در پلاک‌های عباس آباد، سعید آباد، خسروآباد و ترقیان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است. وی ادامه داد: پردیس شاید شهرستان کوچکی به نظرآید اما از لحاظ اراضی ملی و ارزش اقتصادی زمین دارای حساسیت بالایی است که باعث می‌شود سودجویان و متصرفان اموال متعلق به نسل آینده به دنبال تاخت و تاز در این اراضی باشند. رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس اضافه کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس به‌صورت ۲۴ ساعته با تمام توان و قوا ازانفال حفاظت و با متخلفان و متجاوزان به بیت‌المال به صورت قانونی برخورد می‌کند.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران کی‌شمس از عموم مردم درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی منابع طبیعی مراتب را سریع از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

ساخت‌وساز غیرمجاز عامل تشدید خسارت سیل امامزاده داوود

بر اساس بررسی‌ها، ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم رودخانه عامل اصلی خسارات سیل امامزاده داوود است. به گزارش ایرنا، بر اساس بررسی‌های سازمان مدیریت بحران کشور، افزایش ساخت و ساز غیرمجاز در بستر تنگه آب گذر حرم امامزاده داوود یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش خسارات ناشی از سیل به حساب می‌آید. بر اساس این اطلاعات، ساخت‌وسازهای واقع در حیاط شمالی حرم امامزاده داوود که توسط افراد غیربومی و به‌طور غیرقانونی در حریم رودخانه انجام شده، زمینه کاهش فضای حرکت آب و بالازدگی را مهیا کرده و به دنبال آن خسارات ناشی از سیل افزایش یافته است. این گزارش با اشاره به نقش مساله لایروبی رودخانه‌های بالادست امامزاده داوود تاکید می‌کند، با توجه به شیب بسیار زیاد رودخانه‌ها، اساسا گل و لایی در مسیر باقی نمی‌ماند و در این راستا مساله لایروبی و تاثیر آن بر سیل عملا اثر بر شدت و ضعف سیلاب نداشته است.

 

ارسال نظر