پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۰۳:۵۸:۱۵
کد خبر: ۱۹۱۱۲۴

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از ارایه پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰میلیون تومان به شورای پول و اعتبار خبر داد، وام این طرح در زمان حاضر ۴۵۰میلیون تومان است.

به گزارش تسنیم، قاسمی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه به‌دلیل تورم امکان پیش‌بینی قیمت تمام‌شده ساخت وجود ندارد، تصریح کرد: هزینه ساخت هر مترمربع 6 تا 7 میلیون با تورم امروز تمام می‌شود اگر تسهیلات نهضت ملی مسکن به 700 میلیون تومان برسد بخشی از مشکل رفع می‌شود که ما این موضوع را به دولت و شورای پول و اعتبار پیشنهاد داده‌ایم.

قاسمی گفت: اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن 20ساله و پلکانی است و براساس 50 درصد از هزینه‌های درآمدی خانواده‌ها پیش‌بینی شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه ۶۵ هزار واحد مسکونی مهر به دلیل عدم تامین خدمات زیربنایی و روبنایی تحویل نشده است، گفت: تا پایان سال جاری تمامی واحدهای مسکن مهر نیمه‌تمام و در دست اجرا تکمیل و پیگیری‌های لازم جهت تامین خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای تکمیل‌شده و فاقد خدمات نیز صورت می‌پذیرد.

او درباره علت تاخیر در تحویل واحدهای باقیمانده طرح مسکن مهر گفت: تعداد کل واحدهای مسکن مهر حدود ۲.۱ میلیون واحد مسکونی بوده است که از این تعداد صرفا یک میلیون و ۶۰ هزار واحد مسکونی در زمین‌های دولتی اجرا شده است و مابقی مربوط به خودمالکین و در زمین‌های بخش خصوصی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: از تعداد کل واحدهای مسکن مهر اجرا شده در زمین‌های دولتی، بالغ بر ۹۶۵ هزار واحد مسکونی تکمیل و به متقاضیان تحویل شده است و حدود ۹۸ هزار واحد باقیمانده است. از واحدهای باقیمانده اجرا شده در زمین‌های دولتی، حدود ۲۸ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است و عملیات اجرایی آنها در دست پیگیری است ولی حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی دارای مشکلات حقوقی است و می‌بایست جهت ادامه روند تکمیل این واحدها، مشکلات حقوقی این واحدها مرتفع شود. به گفته وزیر راه و شهرسازی، از واحدهای تکمیل شده مسکن مهر حدود ۶۵ هزار واحد مسکونی به دلیل عدم تامین خدمات زیربنایی و روبنایی تحویل نشده است.

 

ارسال نظر