ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۴/۲۵ - ۰۱:۲۹:۳۱
کد خبر: ۱۹۰۷۹۷

هشدار درباره حذف بی‌دلیل متقاضیان مسکن دولتی

بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، حذف متقاضیان نهضت ملی مسکن بدون دلیل موجه قابل قبول نیست و در صورتی که به اشتباه برخی افراد حذف شوند با کارگزار مربوطه برخورد می‌شود. به گزارش ایسنا، در صورتی که متقاضیان نهضت ملی مسکن بعد از سه بار پیامک، اقدامی برای واریز آورده صورت ندهند افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها خواهند شد. این مطلب را سه روز قبل، علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به ایسنا اعلام کرد. در عین حال او اخیرا گفته که متقاضیان نباید بی‌دلیل حذف شوند.

جعفری در نشست قراردگاه نهضت ملی مسکن با تأکید بر اینکه حذف متقاضیان طرح نهضت ملی بدون دلیل موجه در هیچ یک از شرکت‌های تابعه قابل قبول نخواهد بود گفته است: در صورت وقوع این امر و اثبات اشتباه آن در هر یک از شرکت‌ها قطعا با کارگزار مربوطه برخورد خواهد شد.

او با اشاره به تعیین بسته سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های مشارکتی در شهرهای جدید گفت: تمامی شرکت‌ها موظفند با قوت این حوزه را دنبال کرده و به ارزش افزوده شهرهای خود بیفزایند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین با تأکید بر اهمیت بحث مولد‌سازی در شهرهای جدید نیز بیان کرد: در این راستا همه شهرها باید زمین‌هایی را که قابلیت تأسیس شهرک دارند شناسایی و با انتخاب مشاور و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان این مساله را در دستور کار خود قرار دهند.

بنابر اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، علیرضا جعفری در این خصوص افزود: شهرها باید برای جذب سرمایه‌گذار جذابیت ایجاد کرده و با تکمیل بانک اطلاعات این حوزه از ظرفیت سرمایه‌گذاران داوطلب بهره ببرند. ما باید بتوانیم عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کرده و با تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری حداکثر تا پایان تابستان سال جاری در این مرحله تا حد قابل قبولی پیشروی کنیم.

اخطار کتبی به 2 ایرلاین متخلف

حسن خوشخو، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تخلف دو شرکت هواپیمایی در زمینه فروش اجباری اقامت هتل، همراه بلیت هواپیما خبر داد. به گزارش مهر، خوشخو گفت: گزارشی درباره تخلف برخی شرکت‌های هواپیمایی اعلام شد که به محض دریافت گزارش، تیم ارزیابی بررسی تخلف صورت گرفته تشکیل و مشخص شد دو شرکت هواپیمایی و عوامل فروش آنها اقدام به فروش بلیت هواپیما به همراه یک شب اقامت اجباری هتل در برخی مسیرها می‌کنند. وی با بیان اینکه اخطار کتبی به شرکت‌های هواپیمایی خاطی داده و بعد از اخطار، این تخلف مشاهده نشده است، افزود: هیچ شرکت هواپیمایی حق اضافه کردن هیچ نوع خدماتی از جمله اقامت در هتل را به هنگام فروش بلیت هواپیما ندارد و اگر گزارشی دریافت کنیم قطعاً با خاطیان برخورد کرده و به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهیم کرد اما آنچه قانونگذار در اختیار ما قرار داده، محدودیت صدور مجوز پرواز است.

خوشخو در پاسخ به اینکه چرا برخی سایت‌های فروش، هنگام اوج تقاضای پروازها اقدام به ابطال بلیت‌های فروخته شده می‌کنند، گفت: نمی‌توان گفت تمام ابطال‌ها به دلیل فروش به بهای بیشتر بوده، بلکه در شرایط گرمای تابستان، برخی فرودگاه‌ها محدودیت‌های پروازی به لحاظ فنی و دمایی دارند که حفظ ایمنی مسافران باعث ابطال پروازها یا تغییر در ساعت پروازها می‌شود.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی تاکید کرد: گزارش‌هایی دریافت کردیم که مسافران از یک هفته قبل بلیتی را رزرو کرده و یک روز مانده به پرواز، اعلام ابطال پرواز می‌شود، قطعاً این موضوعات در شرکت‌های هواپیمایی اتفاق نمی‌افتد زیرا بر اساس مکانیسم‌های تصویب شده، شرکت‌های هواپیمایی اقدام به گرفتن مجوز پرواز می‌کنند که خلاف آن نمی‌توانند اقدام کنند و این تخلفات در عوامل فروش که بعضاً عوامل فروش رسمی خود شرکت هواپیمایی است دیده شده است.چنانچه این تخلفات از شرکت‌های هواپیمایی سر بزند اقدام به تعلیق مجوز پرواز آن شرکت می‌کنیم.

 

ارسال نظر