ماجرای گرانفروشی بلیت هواپیمای یک ایرلاین

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۲:۲۹:۴۲
کد خبر: ۱۹۰۴۵۷

درحالی سازمان هواپیمایی کشوری به هواپیمایی آتا بابت گرانفروشی اخطار داده بود که این ایرلاین‌ طی اطلاعیه‌ای گرانفروشی را به گردن «لایه‌های زیرین» انداخت.

به گزارش تسنیم، در اطلاعیه هواپیمایی آتا آمده است: «پیرو انتشار خبری در خصوص اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به هواپیمایی آتا با موضوع اصلاح قیمت بلیت برخی مسیرهای پروازی موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی منتشر می‌شود؛ 

1- شرکت هواپیمایی آتا همواره در تمامی امور به مصوبات شورای عالی هواپیمایی کشوری پایبند بوده و هرگز خارج از مصوبات آن شورا نسبت به اعمال تغییر در قیمت خدمات پروازی اقدام نکرده است.

متاسفانه در لایه‌های زیرین شبکه فروش بلیت هواپیما برخی شرکت‌ها، اشخاص و شبکه‌های فروش بلیت به‌طور ناخواسته اقدام به گرانفروشی می‌کنند و بدیهی است که این اعمال خلاف نباید به‌پای شرکت‌های هواپیمایی نوشته شود. شرکت هواپیمایی آتا در کنار سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با خاطیان برخوردهای لازم قانونی را انجام خواهد داد!

2- برخی پروازهای این شرکت از مبدا تهران به مقاصد تبریز، مشهد، اهواز و بندرعباس در کلاس بیزینس با جت‌های امبرائر انجام می‌شود و دلیل اختلاف قیمت آن پروازها با سایر بلیت‌های اکونومی در خدمات ویژه‌ای است که به مسافران گرامی اختصاص می‌یابد. شایان ذکر است قیمت سایر پروازهای هواپیمایی آتا در کلاس اکونومی با همان نرخ گذشته به مسافران عزیز عرضه می‌شود.

بر اساس این گزارش، پیش از این، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به شرکت هواپیمایی آتا به دلیل عدم رعایت نرخ مصوب شورای عالی هواپیمایی کشوری مندرج در پرتال انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داده بود.

رضوی افزوده بود: براساس آخرین مصوبات شورای عالی هواپیمایی کشوری مندرج در پرتال انجمن شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر اعلام نرخ مصوب برای تمامی مسیرهای داخلی، هیچ کدام از ایرلاین‌ها حق افزایش قیمت بالاتر از نرخ مصوب را ندارند و شرکت‌های هواپیمایی در صورت تخطی از مصوبات مذکور به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

 

ارسال نظر