در شهر

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۰۱:۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۹۰۳۹۴

ورود شرکت اروپایی برای اورهال متروی تهران

مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از ورود یک شرکت خارجی برای اورهال قطارهای مترو خبر داد. شایسته اصل در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سرانجام اورهال قطارهای مترو با بیان اینکه نیاز به اورهال ۷۰۰ واگن مترو ضروری است، گفت: اورهال این واگن‌ها نیازمند حداقل ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تامین مالی در یک بازه زمانی ۱.۵ ساله این مهم محقق خواهد شد. وی با بیان اینکه به تازگی با یک شرکت اروپایی برای اورهال واگن‌ها به همراه تأمین مالی تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم، افزود: همچنین این شرکت اعلام آمادگی کرده که در حل مشکلات گیربکس لوکوموتیوهای خط ۵، ارتقاء قطارهای دی‌سی، ارتقاء ناوگان و خرید قطعات با فاینانس به متروی تهران کمک فنی و مهندسی کند. وی توضیح داد: این شرکت قرار است مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو فاینانس خارجی برای متروی تهران فراهم کند که در این راستا مصوبه‌ای را از هیات‌مدیره شرکت اخذ کردیم و صورتجلسه تفاهم نیز در این زمینه منعقد شده است، اما برای اجرای این قرارداد باید ۱۵ درصد از کل مبلغ را - ۱۵ میلیون یورو - پرداخت کنیم تا طرف خارجی ۸۵ درصد نقدینگی خود را وارد چرخه کند؛ البته هنوز برای تأمین این ۱۵ میلیون یورو در حال رایزنی با مدیران عالی شهرداری تهران هستیم. شایسته اصل با بیان اینکه درصد بازپرداخت در تفاهم‌نامه مذکور برای ما مناسب است، گفت: می‌بایست حل مشکل مترو جزو اولویت‌های مدیریت شهری و دولت محترم باشد تا بتوانیم مشکلات انباشته متروی پایتخت که روزانه ۱.۵ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند را حل کنیم و این امر با بودجه‌های جاری میسر نخواهد شد، لذا باید از فاینانس خارجی استقبال کرده و مسائل آن را با سرعت رفع نماییم.

4 عامل افت درآمدهای شهرداری در بهار 1401

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: گزارش درآمدی شهرداری تهران در خصوص تحقق بودجه این نهاد مورد بررسی قرار گرفت. محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به گزارش عملکرد شهرداری تهران در خصوص بودجه محقق شده گفت: کمیسیون برنامه و بودجه جلسه‌ای را با معاون مالی، معاون معماری شهرسازی و معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران برگزار کرد و در این جلسه وضعیت درآمدی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۰ و ۳ ماه نخست سال جاری مورد بررسی قرار گرفت. وی ادامه داد: در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که تحقق بودجه شهرداری تهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل فاصله کمی داشته است. آخوندی با بیان اینکه این درآمد شهرداری طبیعی است گفت: در سه ماهه اول امسال تعطیلات نوروز، ماه مبارک رمضان و اخلال چند هفته‌ای در سامانه‌های شهرداری را داشتیم که همین موضوع مشکلاتی را ایجاد و منجر به کاهش درآمد شهرداری شد. کاهش صدور پروانه به مدت مشابه سال قبل نیز مزید بر علت شد. رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: در مجموع کمیسیون به شهرداری تاکید کرد که باید برنامه مدون داشته باشد تا در پایان شش ماه به عددی که بودجه تعیین کرده است برسد و توضیحات و دلایلی در رابطه با علل عدم تحقق بودجه مطرح شد و شهرداری اعلام کرد که با رفع موانع و اتفاقات خوبی در حوزه بودجه رخ خواهد داد.

تعدادی از سامانه‌های شهرداری به مدار بازنمی‌گردند

هادی محضر نیا، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: تمامی سامانه‌های اصلی شهر به وضعیت مطلوب بازگشته‌اند اما شاید برخی از این سامانه‌ها را بخواهیم تجمیع کنیم و به مدار بازنگردانیم. به گزارش مهر، محضر نیا با اشاره به بازگشت سامانه‌های شهرداری تهران به مدار گفت: در حال حاضر تمامی سامانه‌های اصلی شهر به وضعیت مطلوب بازگشته‌اند. وی درباره سامانه‌های کوچک شهرداری تهران اظهار کرد: سامانه‌های کوچک شهرداری بسیار زیاد بودند و بر اساس مصوبه شورای شهر ما نباید تعدد سامانه‌ها را داشته باشیم و بر همین اساس شاید برخی را از این سامانه‌ها را بخواهیم تجمیع کنیم و نخواهیم که تمامی سامانه‌ها را به مدار بازگردانیم. مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران تصریح کرد: ما از تمامی شهروندان عذرخواهی می‌کنیم و وظیفه جبران داریم این تضمین را می‌دهیم که حق و حقوق هیچکدام از شهروندان تضییع نشده است اما اگر یک درصد هم رخ داده باشد تضمین می‌دهم از که از تمامی حقوق مردم حفاظت کنیم. محضرنیا اظهار کرد: در پی وقوع حمله سایبری گسترده‌ای که در کل شبکه شهرداری تهران، احتمال گسترش آن وجود داشت، در راستای حراست از برنامه‌ها و اطلاعات، سامانه‌ها و نرم‌افزارها توسط سازمان فاوای شهرداری تهران از دسترس خارج شدند و به دلیل آنکه نرم‌افزار موبایلی «تهرانِ من» نیازمند پشت‌سرگذاشتن تست‌های امنیتی و نفوذ بود، این مراحل کمی به طول انجامید. برای راه‌اندازی مجدد تاییدیه دستگاه‌های نظارتی نیز مورد نیاز بود و در عین حال به دنبال سرویس‌دهی بهتر بودیم که خوشبختانه هر دو امر محقق شد و از امروز با یاری خداوند شهروندان می‌توانند از طریق گوشی تلفن همراه خود به این نرم‌افزار دسترسی کامل داشته باشند. محضرنیا در تشریح اقدامات شهرداری تهران طی مدت حمله و نفوذ سایبری به شبکه شهرداری تهران توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: در اقدام برای حفظ و حراست از سامانه‌های خدمت‌رسانی در چند ساعت اولیه از وقوع این حادثه، ضمن دفع هجوم، اقدامات خود را در بالاترین سطح امنیتی اجرا کردیم.

 

 

ارسال نظر