پارلمان شهری پایتخت

۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۰۲:۴۷:۱۴
کد خبر: ۱۹۰۳۵۴

لزوم ارایه گزارش سفرهای خارجی شهرداری به شورا

مهدی اقراریان، رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا طی تذکری خواهان ارایه گزارش سفرهای خارجی شهرداری به این کمیسیون شد. اقراریان دیروز در نشست علنی شورای شهر تهران با نقل جمله (اگر به بی‌تفاوتی کشیده شویم، یعنی مرگ انقلاب) از شهید بهشتی یاد کرد و گفت: امیدوارم هرکدام از ما به ویژه جوانان عزیز در سراسر پایتخت و کشور نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت نباشند و با روحیه مطالبه‌گری و حرکت به سمت جلو در مسیر انقلاب اسلامی، دغدغه‌های خود را بیان کنند. او در سی امین تذکر خود خطاب به شهردار تهران گفت: احترما با عنایت به بند (ه) ذیل ماده واحده اصلاحیه مصوبه  آیین نامه اعزام ماموران و هیات‌های شهرداری تهران به خارج از کشور و تعیین دونفر نماینده ناظر شورای اسلامی شهر تهران در کمیته موضوع مصوبه مذکور و با عنایت به اینکه این موضوع طی نامه‌ای از سوی شورا به شهرداری ابلاغ شد و دو نفر از همکاران به عنوان ناظر شورا معرفی شدند، نظر به اینکه سفرهای ماقبل بدون حضور نماینده شورا صورت گرفته است، لذا ضرورت دارد گزارشی از علت و مدت سفر و تعداد مسافرین از آغاز دوره ششم تا تاریخ انتخاب نمایندگان به صورت مکتوب در اختیار کمیسیون نظارت و حقوقی قرار گیرد.

گلایه امانی از عدم تحقق وعده کاهش زمان صدور پروانه

عضو شورای شهر تهران از عدم وعده زمان اجرای کاهش صدور زمان پروانه ساختمانی توسط شهرداری گلایه کرد. ناصر امانی صبح دیروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه قولهایی به مردم می‌دهیم اما وقتی به نتیجه نمی‌رسد از کنار آن عبور می‌کنیم، گفت: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری یکی از خواسته‌های ما کاهش زمان صدور پروانه شهرسازی بود که شورا در مهر ماه سال گذشته مصوبه‌ای در این خصوص داشت و مقرر شد که شهرداری ظر ف مدت ۲ ماه لایحه فرآیند کاهش صدور پروانه را به شورای شهر تقدیم کند؛ اما حالا در تیر ماه سال ۱۴۰۱ هستیم و ۱۰ ماه از آن گذشته است و البته من کاری به این مساله ندارم. وی با بیان اینکه شهردار تهران و معاونش اصرار می‌کردند که صدور پروانه را کاهش می‌دهند، افزود: ابتدا اعلام کردند که اردیبهشت این کار را می‌کنند و بعد هم اعلام کردند که در خرداد ماه این اتفاق می‌افتد و حتی معاون شهردار در یک همایش ملی اعلام کرد که این کار را انجام می‌دهد وگرنه استعفا خواهد داد. اما حالا اطلاعات حاکی از آن است که بحث ۶ ماه زمان آن هم برای ساختمان‌های ۴ طبقه و کمتر مد نظر است. وی با بیان اینکه بیان اینگونه سخنان به حق مردم را متوقع کرده و اگر به این صحبت‌ها عمل نکنیم خوب نیست، گفت: کاهش صدور پروانه کار درستی است و تدبیر شهردار و حوزه شهرسازی کار خوبی بود اما بهتر است در ابتدا مشورت و بررسی کنند تا یک زمان درستی را اعلام کنند و بهتر است که در این زمینه شفاف‌سازی کرده و در غیر این صورت از مردم عذرخواهی کنند.

توافق با وزارت دفاع درباره پروژه شاخه غربی یادگار امام (ره) 

شهردار منطقه ۹ از توافق کامل شهرداری و وزارت دفاع درباره پروژه شاخه غربی یادگار امام (ره) خبر داد. به گزارش تسنیم، سید محمدرحیم مرتضوی با تأکید بر انجام کامل توافق میان شهرداری و وزارت دفاع، گفت: اجرای این پروژه به دلیل تاثیرات فرامنطقه‌ای در اولویت قرار دارد، لذا هیچ عاملی نباید روند اجرای پروژه را کند یا متوقف کند.  وی با تأکید بر اینکه مدیریت ارشد شهری هدفی مبنی بر پویایی هر چه بیشتر شهر تهران و احیای پروژه‌های ناتمام شهری دارد، خواستار تسریع در تحویل زمین به پیمانکار پروژه شد. شهردار منطقه 9 با پیگیری‌های انجام شده با سازمان املاک و مستغلات شهرداری و وزارت دفاع مقرر شد زمین پروژه در اختیار سازمان مهندسی و عمران شهر تهران قرار گیرد.

ایمن‌سازی مدارس فرسوده پایتخت ضروری است

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تعداد قابل توجهی از مدارس در پایتخت نیازمند ایمن‌سازی است گفت: سازمان آتش نشانی آماده همکاری با آموزش و پرورش برای این اقدام مهم است. سید جلال ملکی روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تعطیلات مدارس فرصت مناسبی است تا نسبت به ایمن‌سازی مدارس اهتمام ویژه انجام شود. وی افزود: گرچه در سال‌های اخیر، مخاطرات بدی در مدارس شهر تهران نداشتیم اما ضروری است که قبل از وقوع هر اتفاق ناگوار جلوی آن گرفته شود. سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: آتش نشانان در زمان فعالیت مدارس، دوره‌های آموزشی متعددی درباره ارتقای سطح ایمنی معلمان و دانش‌آموزان انجام داده و در زمان تعطیلی مدارس نیز این امکان وجود دارد. ملکی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مدارس نیز فرسوده و نیاز به بازسازی دارد گفت: سازمان آتش نشانی آمادگی دارد نسبت به شناسایی این مدارس اقدام کند و در این زمینه نیز آماده همکاری با وزارت آموزش و پرورش است. به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، طرح تهیه شناسنامه ایمنی مدارس یکی دیگر از اقداماتی است که سازمان آتش نشانی آماده همکاری با آموزش و پرورش است. وی خاطرنشان کرد: بازدیدهای ایمنی آتش‌نشانان در مدارس طبق برنامه و در برخی مواقع نیز به درخواست مدارس انجام می‌شود و ظرفیت مناسبی برای کلان‌شهر تهران در زمینه ایمن‌سازی مدارس است.

 

ارسال نظر