اخبار

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۰۲:۵۷:۲۱
کد خبر: ۱۹۰۰۲۶

کاربران «تهران من» رمز خود را تغییر دهند

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، کاربران سامانه «تهران من» باید رمز ورود به این سامانه را تا ۳۱ خردادماه تغییر دهند. به گزارش تسنیم، در پی حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران و در ادامه تلاش نیروهای متخصص مجموعه شهرداری برای رفع این اختلال در سامانه‌ها از جمله سامانه «تهران من» سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اعلام کرد: با توجه به لزوم ارتقاء سطح امنیت سامانه «تهران من» از کاربران خواهشمندیم حداکثر تا 31 خردادماه نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام کنند. در صورت عدم تغییر رمز عبور در بازه زمانی اشاره شده رمز عبور توسط کارشناسان سامانه، تا زمان تغییر توسط کاربر غیرفعال خواهد شد.

کاهش ادامه‌دار سفرهای جاده‌ای و مسافران شمال

سفرهای جاده‌ای در هفته گذشته کاهش نسبی داشت و جالبتر اینکه استان‌های شمالی بر خلاف معمول و البته مانند هفته گذشته مسافران به مراتب کمتری را به خود دید. به گزارش ایسنا، بر اساس آمار سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور یک میلیون و ۶۱۱ هزار و ۶۹۱ وسیله نقلیه مختلف در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۶ خرداد ماه در محورهای مواصلاتی کشور تردد داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته اما در مقایسه با هفته قبل از این بررسی ۱۶ درصد کاهش را تجربه کرده است. بر اساس نقشه تخلیه و انباشت خودروهای بومی استان‌های مختلف در روزهای ۲۰ تا ۲۶ خرداد ‌ماه، برخی از استان‌ها با کاهش تردد و برخی دیگر با افزایش این آمار مواجه شدند. در این نقشه تهران مانند هفته گذشته و برخلاف همیشه رنگ قرمز و مازندران آبی شد. یعنی آمار تخلیه خودرو در مازندران بیشتر از انباشت آن بوده است و بالاترین آمار انباشت خودرو در هفته‌ای که گذشت به سمنان و تهران اختصاص دارد. یعنی مسافران در هفته‌ای که گذشت بیشتر از استان‌های شمالی به سمنان و تهران سفر کردند. آمارهای مرتبط با ترددهای بین استانی نشان می‌دهد اردبیل، گیلان و زنجان با منفی ۳۵ درصد، منفی ۳۴ درصد و منفی ۲۵ درصد کاهش، بیشترین افت را نسبت به هفته قبل از این بررسی تجربه کردند. اما استان ایلام با هفت درصد رشد، بیشترین افزایش سفر را در این بازه زمانی داشت. اما همین آمار در قیاس با هفته مشابه سال گذشته افزایش چشمگیر سفرهای جاده‌ای را تقریبا در همه استان‌ها نشان می‌دهد. در این میان تنها آذربایجان غربی با کاهش سه درصدی سفرهای جاده‌ای مواجه شد و خوزستان، هرمزگان، خراسان رضوی و خراسان شمالی با ۴۶ درصد، ۳۸ درصد، ۲۹درصد و ۲۹ درصد افزایش، بیشترین رشد را نسبت به هفته مشابه سال گذشته تجربه کردند. اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان در بازه زمانی مذکور نشان می‌دهد که بیش از ۹ میلیون و ۳۲۳ هزار پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محورهای برون‌شهری مشاهده شدند. در این میان خودروهای تهران و البرز با بیش از ۲۰ درصد بیشترین سهم را در این ترددها داشته‌ و پس از آن خودروهایی با پلاک استان‌های مازندران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ایرانی‌ها دوباره در جایگاه دوم خریداران مسکن ترکیه

روس‌ها در صدر فهرست خریداران خانه در ماه مه‌در ترکیه قرار گرفتند. اتباع روسیه در ماه گذشته 1275 خانه خریداری کردند و پس از آن ایرانی‌ها با 736 خانه در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.  به گزارش ایلنا از روزنامه حریت ترکیه؛ داده‌های مرکزی آمار ترکیه (TÜİK) نشان می‌دهد که فروش خانه در ماه مه ‌نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۱، ۱۰۷.۵ درصد افزایش یافته است. همچنین خرید خانه توسط خارجی‌ها در ترکیه ۲۳۶ درصد افزایش یافته است. در مجموع ۱۲۲,۷۶۸ خانه در ماه گذشته در ترکیه فروخته شد در حالی که ۵۹,۱۶۶ واحد در ماه می‌۲۰۲۱ و ۵۰,۹۳۶ واحد در همان ماه سال ۲۰۲۰ دست به دست شده بود. فروش خانه‌های نوساز در ماه مه ‌۸۰.۵ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت و به ۳۲۸۶۰ واحد رسید، در حالی که فروش خانه‌های دست دوم تقریباً ۱۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۹۰۰۰۰ واحد رسید. استانبول بار دیگر داغ‌ترین بازار املاک بود. ماه گذشته بیش از ۲۲۰۰۰ خانه در پرجمعیت‌‍ترین شهر ترکیه تغییر مالکیت یافت. آنکارا با فروش ۱۱۵۰۰ واحد در رتبه دوم قرار دارد، و حدود ۷۲۰۰ خانه در ازمیر، سومین شهر بزرگ کشور فروخته شده است. علیرغم افزایش سالانه در ماه می، فروش خانه نسبت به آوریل که بیش از ۱۳۳۰۰۰ خانه در سراسر کشور فروخته شد، کاهش یافت. داده‌های TÜİK همچنین نشان داد که فروش در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۷.۷ درصد افزایش یافته است و در مجموع ۵۷۶۰۰۰ خانه فروخته شده است. فروش خانه‌های نوساز سالانه ۲۸.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶۴۰۰۰ واحد رسید، در حالی که فروش خانه‌های دست دوم با ۴۲ درصد افزایش به 000، 412 در ژانویه تا مه رسید. در ماه مه، خارجی‌ها ۵۹۶۲ خانه در ترکیه خریداری کردند که نسبت به سال گذشته ۲۳۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد. فروش املاک به اتباع خارجی ۴.۹ درصد از کل فروش خانه در ترکیه را شامل می‌شود. استانبول بازار ملک مورد علاقه اتباع خارجی بود. ماه گذشته، خارجی‌ها بیش از ۲۴۰۰ خانه در این شهر خریدند، آنتالیا با ۱۸۸۵ در رتبه دوم قرار گرفت. روس‌ها و اوکراینی‌ها از آغاز جنگ به آنتالیا که در سواحل دریای مدیترانه قرار دارد نقل مکان کرده‌اند و خانه‌هایی را در این نقطه داغ تعطیلات می‌خرند یا اجاره می‌کنند. خارجی‌ها همچنین ۲۶۴ خانه در استان جنوبی مرسین خریداری کردند. روس‌ها در صدر فهرست خریداران خانه در ماه مه‌قرار گرفتند. اتباع روسیه در ماه گذشته ۱۲۷۵ خانه در ترکیه خریداری کردند و پس از آن ایرانی‌ها با ۷۳۶ خانه در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. فروش خانه به عراقی‌ها و آلمانی‌ها به ترتیب ۶۱۷ و ۲۴۷ بود. 

 

ارسال نظر