در شهر

۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۰۴:۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۸۹۸۷۲

ورود اراذل و اوباش به ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز

مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران از ورود شبکه‌های اراذل و اوباش سازمان‌یافته به ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: انتظار داریم که نیروی انتظامی به صورت مقتدرانه با این افراد برخورد کند.

اقراریان در جریان شصت‌و‌نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به شکل‌گیری قرارگاه ایمنی پس از حادثه متروپل، اظهار کرد: تشکیل این قرارگاه قابل تقدیر است، اما اقدامات موثری نیز در این قرارگاه صورت بگیرد.

وی گفت: به تازگی بنده بازدیدی از منطقه 19 داشتم که متاسفانه ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در ناحیه سه این منطقه دیده‌ام و این در حالی است که ما پس از یک حادثه همانند متروپل دچار بیماری تکرار، تمرکز و فراموشی می‌شویم به‌طوری که چنین حوادثی پس از مدتی از ذهن همه مردم فراموش می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تذکر بنده ناظر به ایمنی ساختمان‌ها است، گفت: هم‌اکنون در حال حاضر شاهد ساخت‌‌و‌سازهای غیرمجاز در سطح شهر تهران هستیم به‌طوری که بسیاری از ساختمان‌ها بدون پروانه ساخته می‌شوند که هر کدام از آنها می‌توانند یک متروپل جدید باشند.

اقراریان ادامه داد: اینگونه ساختمان‌ها در حریم تهران یا در 22 منطقه تهران ساخته می‌شوند و از جمله می‌توان به منطقه یک؛ گلاب‌دره اشاره کرد که این ساختمان‌ها نیز با بناهای بلند با چشم دیده می‌شوند.

وی اضافه کرد: ما انتظار داریم در قرارگاه ایمنی به اینگونه ساختمان‌ها توجه شود و جلوی ساخت‌و‌سازهای چنین ساختمان‌ها و بناهایی گرفته شود و این درحالی است که ما شاهد هستیم که افراد اقدام به اخذ پروانه ساختمانی و احداث بنای 4 طبقه می‌کنند اما در نهایت 7 طبقه ساختمان‌سازی می‌کنند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از شبکه‌های اراذل و اوباش و سازمان‌یافته در بحث ساخت‌وساز دخیل هستند، گفت: انتظار داریم که نیروی انتظامی به صورت مقتدرانه با چنین افرادی برخورد جدی داشته باشد و همانطور که طی 48 ساعت سارقان صندوق امانات بانک ملی را دستگیر می‌کنند با این افراد نیز برخورد کنند.

هشدار درباره فرسودگی ناوگان مترو

جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نسبت به فرسودگی ناوگان متروی پایتخت هشدار داد.

تشکری هاشمی صبح دیروز در تذکر پیش از دستور خود گفت: روز شنبه شاهد خرابی در خط ۵ مترو بودیم که ناشی از فرسودگی شبکه برق بالاسری خط بود و این در حالی است که بارها تذکر داده بودیم که متروی تهران به دلیل کارکرد طولانی نیاز به اورهال قطار، تجهیزات ایستگاه‌ها و شبکه برق دارد، اما متاسفانه علی‌رغم تذکرات متعدد تاکنون اقدام شایسته‌ای در این خصوص صورت نگرفته است.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه در روزهای ابتدایی شورای شهر تذکر دادیم که انبارهای مترو خالی است و حالا بعد از ۱۰ ماه تنها اتفاقی که رخ داده انعقاد یک قرارداد و ورود چرخ بوده و برای تامین قطعات دیگر کار خاصی صورت نگرفته است، گفت: متاسفانه واگن‌های زیادی باوجود نقص فنی یا فرسودگی در شبکه در حال کار هستند و اینجا تذکر می‌دهم که استفاده از ناوگانی که ایمنی لازم را ندارد نباید صورت گیرد و سرعت دادن به حل مشکلات مترو مخصوصا در خط پنج لازم است.سال گذشته مترو با مپنا قراردادی برای بهبود وضعیت برق بالاسری داشت که تمدید قرارداد برای امسال توسط کمیته فنی شهرداری تایید نشد و این جای سوال دارد. شهردار تهران باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌تری داشته باشد.

 

ارسال نظر