ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۰۱:۴۸:۳۹
کد خبر: ۱۸۹۸۲۴

وزیر راه: قیمت نهضت  ملی مسکن افزایش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن افزایش می‌یابد گفت: تا چند روز آینده در رابطه با عزل یا استعفای مدیرعامل راه‌آهن تصمیم‌گیری می‌شود. به گزارش تسنیم، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آغاز ساخت 19 هزار و 480 واحد نهضت ملی مسکن در چیتگر با اشاره به اینکه تاکنون 70 درصد زمین 4 میلیون مسکن نهضت ملی شناسایی شده است، اظهار کرد: امروز یک میلیون و 400 هزار واحد نهضت مسکن ملی آماده بارگذاری است. وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 350 هزار واحد این طرح در دست اجراست، افزود: بر اساس توافق‌های به عمل آمده با بنیاد مسکن، ستاد اجرایی امام و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به ترتیب 100 هزار، 50 هزار و 100 هزار واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن ساخته خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن قابل پیش‌بینی نیست گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت نهضت ملی مسکن افزایش خواهد یافت. وی همچنین در رابطه با حادثه قطار مشهد - طبس نیز تصریح کرد: تا چند روز آینده و پس از گزارش کمیسیون عالی سوانح، در خصوص عزل یا استعفای مدیرعامل راه‌آهن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

افزایش سفرهای جاده‌ای  به سوی تهران

سفرهای جاده‌ای در هفته گذشته افزایش قابل توجهی داشت، اما بیشترین ترددهای بین استانی به مقصد تهران انجام شد، چرا که مردم در مسیر بازگشت از سفر در تعطیلات چند روزه اخیر بودند. به گزارش ایسنا، بر اساس آمار سامانه‌های حمل و نقل هوشمند مرکز مدیریت راه‌های کشور یک میلیون و ۹۲۷ هزار و ۵۶ وسیله نقلیه مختلف در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۹ خرداد ماه در محورهای مواصلاتی کشور تردد داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد و در مقایسه با هفته قبل از این بررسی 7 درصدی رشد داشته است. البته خودروهای سبک یعنی وسایل نقلیه شخصی مردم افزایش تردد ۹ درصدی را تجربه کردند. اما داستان افزایش سفرها این‌بار متفاوت بود چرا که مردم بیش از آنکه شمال را بر شهرهای خود ترجیح دهند، در مسیر بازگشت به شهرهای خود بودند. بر اساس نقشه تخلیه و انباشت خودروهای بومی استان‌های مختلف در روزهای ۱۳ تا ۱۹خرداد ‌ماه برخی از استان‌ها با کاهش تردد و برخی دیگر با افزایش این آمار مواجه شدند. جالب‌تر اینکه در نقشه مذکور تهران بر خلاف تقریبا همه هفته‌های امسال و سال گذشته رنگ قرمز و استان‌های شمالی مازندران و گیلان رنگ آبی به خود گرفته‌اند. یعنی بیشترین آمار تخلیه خودرو مربوط به دو استان شمالی بوده و بالاترین آمار انباشت خودرو در هفته‌ای که گذشت به پایتخت اختصاص دارد. چرا که مردم در تعطیلات چند روزه اخیر به سفر رفته و در روزهای نخست این بررسی در مسیر بازگشت به شهرهای خود بوده‌اند. آمارهای مرتبط با ترددهای بین استانی نشان می‌دهد قم، خوزستان و ایلام با شش درصد، شش درصد و 4 درصد کاهش، بیشترین افت را نسبت به هفته قبل از این بررسی تجربه کردند. اما استان‌های اردبیل، گیلان و خراسان شمالی هم با رشد ۴۵ درصدی، ۳۱ درصدی و ۲۴ درصدی مواجه شدند.

بارش‌ها در کشور

 ۲۸،۴ درصد کاهش یافت

بررسی آمار بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری در مقایسه با میانگین دوره بلندمدت نشان می‌دهد بارش‌ها در کشور ۲۸.۴ درصد کاهش یافته است. به گزارش تسنیم، بر اساس جزییات جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش‌های سازمان هواشناسی از ابتدای سال آبی جاری تا 19 خردادماه در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته بارش‌ها در کشور رشد منفی 28.4 درصدی را ثبت کرده است. بیشترین کاهش بارش با منفی 61.4 درصد مربوط به استان ایلام است. استان‌های سمنان، کرمانشاه، خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز در بارش‌ها به ترتیب رشد منفی 48.6 درصدی، 46.8 درصدی، 48.3 و 44.9 درصد داشته‌اند. در استان‌های شمالی یعنی گیلان، مازندران و گلستان نیز کاهش بارش‌ها به ترتیب 5.5 درصد، 8.4 و 14.6 درصد ثبت کرده است. تنها در استان هرمزگان در سال‌ آبی جاری تا 19 خرداد (دیروز) بارش‌ها در مقایسه با دوره بلندمدت 22.9 درصد افزایش یافته است.

پیش‌بینی خیزش گرد و خاک در کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در شرق، بخش‌هایی از شمال غرب و جنوب شرقی کشور با تداوم‌ وزش بادهای موقت و خیزش گرد و خاک به دلیل فعالیت سامانه باد مواجه هستیم. فریبا گودرزی درباره وضعیت آب‌و هوا به ایرنا گفت: سامانه باد و گرد و خاک تا امروز (یکشنبه) فعال است که موجب وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک خواهد شد. وی افزود: بر این اساس امروز در خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق یزد، شرق سمنان، بوشهر و شمال سیستان و بلوچستان با کاهش کیفیت هوا مواجه هستیم.  به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا برای این مناطق پیش بینی می‌شود.  گودرزی گفت: احتمال پرتاب اشیا  از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی نیز وجود دارد.

 

ارسال نظر