ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۳/۱۲ - ۰۳:۳۲:۱۵
کد خبر: ۱۸۹۶۰۶

تحریم مهم‌ترین عامل  تاخیر پروازها

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تحریم و کمبود قطعات در صنعت هوانوردی از عوامل موثر در تاخیر‌های پروازی هستند، اظهار کرد: علاوه بر این، عواملی مانند شرایط جوی نامناسب، دید افقی ناشی از گرد وخاک، نقص فنی، عوامل انسانی، عوامل عملیات شرکت هواپیمایی در افزایش تاخیر پروازها اثر گذار هستند. به گزارش ایلنا، روز سه‌شنبه دادستان تهران اعلام کرد که دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و تابان در چند ماه اخیر بیشترین تاخیر را داشتند و تذکر گرفتند و برای جلوگیری از روند افزایشی تاخیر پروازها قرار بر این شده که فروش بلیت با برنامه‌ریزی دقیق و براساس ظرفیت ناوگان صورت بگیرد و شرکت‌ها هواپیماهای جایگزین برای پروازهایی با تاخیر نامتعارف در نظر بگیرند. میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به برخورد با ایرلاین‌هایی که بیشترین تاخیر را داشته‌اند، اظهار کرد: به‌طور قطع سازمان هواپیمایی هم اقداماتی برای جلوگیری از افزایش تاخیرها انجام داده و می‌دهد و در حال حاضر جریمه ایرلاین‌هایی که تاخیر بالایی دارند، محدودیت در صدور مجوز پرواز ساعات پروازی است.  وی درباره میزان متوسط و میانگین تاخیر شرکت‌های هواپیمایی گفت: سالانه میانگین تاخیر پروازهای داخلی 20 دقیقه بوده و سهم دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و تابان در این تاخیرها به ترتیب 9.1 درصد و 9.7 درصد بوده است.  سخنگوی سازمان هواپمیایی کشوری با بیان اینکه تحریم و کمبود قطعات در صنعت هولانوردی از عوامل موثر در تاخیر‌های پروازی هستند، ادامه داد: علاوه بر این، عواملی مانند شرایط جوی نامناسب، دید افقی ناشی از گرد وخاک، نقص فنی، عوامل انسانی، عوامل عملیات شرکت هواپیمایی در افزایش تاخیر پروازها اثر گذار هستند. رضوی درباره عملکرد ایرلاین‌ها برای جبران خسارت ناشی از تاخیرها تاکید کرد: براساس شیوه نامه 2040 در پروازهای داخلی و براساسا شیوه نامه 1940 در پروازهای خارجی، تمام مقررات مرتبط با خسارت ابطال و تاخیر پروازها با نظارت مستقیم کارشناس‌های دفتر نظارت بر فرودگا‌ه‌ها و شرکت و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری رعایت می‌شود.

تعطیلی ۵ ساعته فرودگاه‌های استان تهران در ۱۴ خرداد

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از بسته شدن ۵ ساعته فرودگاه‌های پایانه هوایی مهرآباد در شنبه ۱۴ خرداد به مناسبت برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد. به گزارش مهر، مسعود نیکبخت با اعلام این خبر گفت: با صدور نوتام (اطلاعیه هوانوردی) از ساعت ۸ تا ۱۳ روز ۱۴ خرداد فرودگاه‌های واقع در استان تهران از جمله فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، فرودگاه مهرآباد، پیام، آزادی، مهرشهر کرج، آبیک، مجموعه آسمان ری و مجموعه سپهر بسته می‌شود. وی افزود: بر اساس نوتام (اطلاعیه هوانوردی) بسته شدن این فرودگاه‌ها به تمامی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی اعلام شده است. معاون عملیات هوانوردی یادآور شد: از آنجا که بسته شدن فرودگاه‌ها در نشریه اطلاعات هوانوردی (AIP) گنجانده شده است، شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند با توجه به لحاظ کردن این موضوع نسبت به تنظیم برنامه پروازی خود اقدام کنند. به گفته وی، بر همین اساس با برگزاری جلسات متعدد برنامه پرواز هواپیماها در خارج از ساعات یادشده تنظیم شده است.

آغاز ثبت نام وام ودیعه مسکن از امروز

 وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: ثبت‌نام متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن از پنجشنبه ۱۲ خردادماه در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی شروع می‌شود. به گزارش ایرنا، معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن از روز پنجشنبه ۱۲ خردادماه از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن خبر داد. بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان، پیرو تصمیم دولت برای پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در سال ۱۴۰۱ به مستاجران، ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات مذکور از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۲ خردادماه از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی http: //saman.mrud.ir آغاز می‌شود. به موجب مصوبه شورای پول و اعتبار و از محل تسهیلات ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن به منظور حمایت از مستاجران در سال جاری تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از طریق معرفی وزارت راه و شهرسازی توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود. سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوبه و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۵ساله است.

اثرگذاری شرایط روسیه در افزایش ۴۳ درصدی ترانزیت ایران

مقام مسوول وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: روند ترانزیت در دو ماه اول امسال افزایشی است و روند ترانزیت دو ماه اول سال، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و ماه‌های منتهی به سال گذشته افزایشی بوده به‌طوری که ترانزیت در ٢ ماه اول امسال نسبت به ٢ ماه اول پارسال ٤٣ درصد افزایش پیدا کرده و حتما محدودیت مسیرهای شمالی در افزایش ترانزیت ایران اثرگذار بوده‌ است.

 

ارسال نظر