در شهر

۱۴۰۱/۰۳/۱۲ - ۰۳:۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۸۹۶۰۴

روشنگری درباره وعده افتتاح متروی پرند تا پایان سال 

روابط عمومی متروی تهران و حومه اعلام کرد، علی‌رغم پیگیری‌های متعدد و اخذ مجوزهای قانونی جهت تأمین منابع مالی پروژه خط متروی تهران-پرند، هنوز اقدامی که منجر به پرداخت پول یا تهاتر زمین به پیمانکار مربوطه شود، صورت نپذیرفته و این مساله باعث بروز نگرانی‌هایی در خرید تجهیزات لازم برای راه‌اندازی فاز نخست این خط شده است. به گزارش ایلنا، روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعلام کرد: طبق توافق‌نامه‌ای که روز ۵ بهمن سال گذشته به امضاء رسید، قرار بود در صورت امکان، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت عمران شهر جدید پرند به این پروژه اختصاص یابد یا زمینی به مساحت ۲۵ هکتار با تغییر کاربری صورت گرفته به پیمانکاران واگذار شود. اما چنین نشد. در ادامه و با تأخیری حدوداً ۳ ماهه، صورتجلسه دیگری بین شرکت عمران شهر جدید پرند و شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) امضاء شد که طبق آن می‌بایست اراضی در نظر گرفته شده برای تحویل به پیمانکار پروژه تهاتر گردد، اما این امر نیز ظاهراً به نتیجه عملی نینجامیده است. با این اوصاف و از آنجایی که امکان فشرده‌سازی مجدد برنامه زمان‌بندی پروژه وجود نداشته و از طرفی وعده بهره‌برداری از خط متروی تهران-پرند تا قبل از پایان سال جاری توسط مسوولان امر بارها عنوان شده است، نگرانی‌هایی بابت خرید و نصب تجهیزات لازم این خط که بخشی از آن باید از خارج از کشور تهیه شود و ثبت سفارش، ساخت، حمل و نصب آنها زمانبر است، به وجود آمده است. البته باوجود تمام مشکلات مالی موجود، پروژه همچنان فعال بوده و در کنار ادامه فرآیند نازک‌کاری ایستگاه، مراحل تکمیلی روسازی مسیر خط متروی تهران-پرند شامل تثبیت، زیرکوبی خط و ریل‌ها با استفاده از تجهیزات مکانیزه در حال انجام است. ضمن اینکه ریل‌گذاری کل مسیر نیز انجام شده است.

استنکاف پلیس در همکاری برای تخریب ساختمان گلابدره

ساختمان سنگ دوقلوی محله گلابدره با ۲۵۰۰ متر مربع خلاف دارای رای قطعی کمیسیون ماده 100 است و شهرداری منطقه یک و دادستانی آماده اعمال رای و تخریب هستند، ولی پلیس همکاری نمی‌کند. به گزارش مهر، شهرداری منطقه در طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ساختمان گلابدره که در جوار حریم و به صورت کوهپایه‌ای در سنوات گذشته احداث شده در قسمت جنوبی به صورت 8 طبقه روی همکف به انضمام دو طبقه زیرزمین، در شمال شرقی بیش از ۱۰ طبقه روی همکف به صورت تجمیع با ملک جنوبی بوده و در قسمت جنوب غربی نیز با تخریب کامل کوه و فضای سبز اقدام به تجمیع با دو ملک دیگر و احداث در ورودی راه پله دسترسی به کوچه شکیبایی و گل‌محمدی کرده است که در حال حاضر اکثر واحدها واگذار و فروخته شده و ساکن هستند که با هرگونه حادثه غیرمترقبه‌ای امکان ریزش و سانحه برای ساکنان آن وجود دارد. ملک فوق فاقد هرگونه مجوز بوده و هیچ‌گونه استحکام بنا و نظارت ناظر نیز ندارد و دارای رأی قطعی کمیسیون ماده 100 به شماره رأی ۱۴۰۰۰۳۰۱۵۹ مورخ ۲۷ تیر ۱۴۰۰ است. سازنده با جمع‌آوری نیروهای بومی و افغانی و ایجاد درگیری از اواخر سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ در دوره مدیریت شهری سابق در سه قسمت اقدام به ساخت و ساز کرده و در هنگام مراجعه مامورین، افراد فوق بالای ملک مستقر شده و با سنگ‌پرانی مانع از اجرای حکم می‌شوند.

جریمه عدم پرداخت عوارض ساخت در مهلت مقرر

مهدی عباسی، رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: مودیانی که از ۲۱ اسفند سال ۱۴۰۰ فیش عوارض دریافت کردند، اگر تا پایان خرداد مبلغ فیش خود را پرداخت نکنند، عوارض آنها به روز محاسبه خواهد شد. به گزارش فارس، عباسی با بیان اینکه برخی مودیانی که از ۲۱ اسفند فیش عوارض ساخت و ساز دریافت کردند، زمان مناسب برای پرداخت مبلغ فیش خود نداشتند، اظهار کرد: با توجه به این موضوع منطق حکم می‌کرد که طرح ارایه مهلت به این افراد تا پایان خردادماه در شورا تصویب شود. او با تأکید بر اهمیت پرداخت به موقع فیش عوارض تصریح کرد: بخشی از تعهدات درآمدی که از محل عوارض برای تحقق درآمد سالانه پیش‌‎بینی شده، با پرداخت دیرهنگام فیش‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

 

ارسال نظر