ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۰۴:۴۲:۳۸
کد خبر: ۱۸۹۱۸۱

هرسال ۱۶ هزار نفر  بر اثر تصادفات جان می‌بازند

خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری گفت: هرساله ۱۶ هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و قریب به ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر نیز بر اثر سوانح رانندگی مصدوم می‌شوند.

مقبلی در همایش تجلیل از خیرین راهساز لارستان و غرب هرمزگان اظهار کرد: تمام این حوادث دلایل مختلفی از جمله خطای انسانی و جاده دارد و موجب از بین رفتن جان کاربران جاده‌ای می‌شود و ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز با اعتبارات محدود در یک بازه زمانی برطرف نخواهد شد. 

مقبلی با بیان اینکه خسارت مالی هر مجروح بازمانده ناشی از تصادفات رانندگی ۲۵۰ میلیون تومان برآورد کرده‌اند، گفت: دولت سالانه به دلیل تلفات جاده‌ای بابت هر فوتی نزدیک به ۲ میلیارد تومان هزینه دیه پرداخت می‌کند.

گردو خاک در بیشتر استان‌ها طی روزهای آتی

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته در روزهای آتی شاهد پدیده گرد و خاک در بیشتر استان‌ها به ویژه در نوار غربی کشور خواهیم بود. به گزارش ایرنا، روز شنبه در خراسان شمالی، نبیمه شمالی خراسان رضوی، استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی به ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت گاهی گردو خاک رخ خواهد داد.همچنین طی در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید در مناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود. براساس این گزارش، روز یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود. روز دوشنبه و سه‌شنبه در برخی مناطق شمال غرب بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت با احتمال خیزش گردو خاک پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

همچنین روزهای شنبه و یکشنبه در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل به سبب وزش باد شدید احتمال رخ داد توفان گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد بود .

ثبت‌نام ۳۰ هزار خانوار برای دریافت زمین رایگان

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در انتظار تصویب هیات وزیران است گفت: هیچ خانواده ثبت‌نام شده‌ای در طرح اعطای زمین حذف نشده است.

به گزارش تسنیم، پروانه اصلانی در یک برنامه تلویزیونی، درباره اعطای زمین بر اساس فرم ج به خانوار‌های دارای سه فرزند و بیشتر گفت: بر اساس ماده 4 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، باید آیین‌نامه اجرایی در هیات وزیران تصویب شود که این آیین‌نامه ارسال شده و هم‌اکنون در دستور کار کمیسیون قرار دارد. اصلانی اظهار کرد: وزارت راه وشهرسازی در زمان مقرر آیین‌نامه اجرایی را به هیات وزیران ارسال و حتی قبل از تصویب آیین‌نامه فرآیند ساماندهی شناسایی متقاضیان و ثبت نام‌ها را آغاز کرده است. 

وی افزود: تاکنون بیش از 30 هزار خانوار دارای فرزند سوم و بیشتر ثبت نام کرده‌اند. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: هماهنگی‌های لازم برای اقدامات اجرایی این قانون در وزارت راه و شهرسازی انجام شده و به محض تصویب آیین نامه فرایند اجرایی طرح آغاز خواهد شد. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های این طرح آماده شده، گفت: در حال حاضر ثبت نام‌ها انجام شده و حتی برای تمامی ثبت‌نام‌کنندگان نیز پالایش‌ها انجام گرفته است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز فرم ج بررسی نشده، هیچ متقاضی مسکن ثبت نام‌کننده‌ای نیز از این فرآیند حذف نشده است. تبصره 3 ماده 4 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه وشهرسازی را مکلف کرده است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی آیین‌نامه این ماده را حداکثر 3 ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه و برای تصویب به هیات وزیران ارسال کند که این آیین‌نامه به وسیله وزارت راه و شهرسازی در موعد مقرر ارسال شده است. بر اساس این گزارش، بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افرادی که فرزند سوم آنها بعد از 24 آبان 1400 متولد شده باشد می‌توانند برای بار دوم از امکانات دولتی استفاده کنند. در واقع اگر کسی فرم «ج» او قرمز است (از تسهیلات یارانه‌های مسکن استفاده کرده است) یا مالکیت دارد می‌تواند برای بار دوم فقط یک‌بار از امکانات دولتی استفاده کند. خانواده‌هایی که مشمول این قانون می‌شوند یعنی فرزند سوم آنها از 24 آبان سال گذشته متولد شده است و ساکن شهر‌هایی با جمعیت کمتر از 500 هزار نفر هستند می‌توانند حدود 200 متر زمین از وزارت راه و شهرسازی و ادارات تابعه استانی دریافت کنند. کسانی که در شهر‌های بالای 500 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند در شهر‌های مجاور، شهر‌های نزدیک، شهر‌های جدید، شهرک‌ها یا شهر‌هایی که پدر و مادر متولد آنجا هستند به‌شرطی که کمتر از 500 هزار نفر جمعیت باشند از این 200 متر زمین یا واحد مسکونی استفاده کنند.

 

ارسال نظر