ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۰۳:۰۱:۳۵
کد خبر: ۱۸۸۹۶۰

سبقت تقاضای سفر هوایی  از عرضه 

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره کمبود صندلی‌های پرواز گفت: به دلیل افزایش تقاضای سفر، با کاهش عرضه مواجه شده‌ایم. به گزارش مهر، محمد محمدی بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: تعداد صندلی‌های هواپیما کم نشده بلکه درخواست‌ها افزایش یافته است. رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: باتوجه به ورود هواپیماهای خریداری شده، حدود ۴۰ درصد به ظرفیت صندلی‌های هواپیماها افزوده شده اما در عین حال، میزان درخواست به خصوص در زمان تعطیلات ۵۰ درصد افزایش یافته است. به گفته محمدی بخش برای تأمین نیاز جامعه به سفر باید تعداد هواپیماهای خریداری شده افزایش بیشتری یابد تا درخواست پرواز با میزان عرضه صندلی برابری کند. وی در خصوص اینکه چرا برخی از هواپیماهای برجامی زمین گیر است، افزود: ما به دنبال رفع نیاز و تأمین قطعات هستیم اما اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند. رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: طبق قرارداد شرکت‌های اروپایی موظف به پشتیبانی مستمر بودند اما به صورت مقطعی، قطعات را در اختیار ما قرار دادند.

تخصیص۴۰ هزار میلیارد تومان 

وام ودیعه

وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات ودیعه مسکن در سراسر کشور خبر داد و گفت: نرخ اجاره مسکن در تهران ۲۵ درصد افزایش یافت. به گزارش مهر، رستم قاسمی در حاشیه نشست فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار، نرخ افزایش اجاره در بقیه کلانشهرها را ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد اعلام کرد و افزود: با متخلفان این مصوبه برخورد تعزیراتی خواهد شد. وی، مبنای افزایش تصویب شده را برای مالکان و مستأجران براساس نرخ اجاره سال قبل دانست و از افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در روزهای آینده خبر داد.

موافقت ایران و ارمنستان برای صدور خدمات فنی- مهندسی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران و ارمنستان برای صدور خدمات فنی- مهندسی و استفاده از پیمانکاران ایرانی در ساخت مسیر جایگزین و کریدور ترانزیتی بین دو کشور و همکاری پیمانکاران ایرانی در تکمیل بخشی از کریدور شمال- جنوب ارمنستان تفاهم کردند. به گزارش ایرنا، خیراله خادمی هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با ارمنستان را گامی به سوی پیشبرد روابط اقتصادی تهران و ایروان دانست و افزود: تفاهم نامه همکاری ایران و ارمنستان برای ساخت کریدور جدید و مسیر جایگزین محدوده «گوریس- کاپان» در ارمنستان برای تسهیل تردد ترانزیتی میان دو کشور و همکاری پیمانکاران ایرانی در تکمیل کریدور شمال- جنوب ارمنستان بعد از بحث و تبادل نظر در کارگروه‌های مشترک مورد موافقت قرار گرفت. وی با تاکید بر ضرورت تلاش طرفین برای اجرای توافق‌ها و تفاهم‌های این نشست، ادامه‌داد: ظرفیت‌های قابل توجه‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی- مهندسی، انرژی، ترانزیت، ساخت نیروگاه، کشاورزی، داروسازی و تجهیزات پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات در روابط وجود دارد که در صورت فعال‌سازی می‌تواند حجم مبادلات دو کشور را به‌طور چشمگیری ارتقا دهد. در این اجلاس مقام‌های دو طرف در حوزه‌های مختلفی همچون صدور خدمات فنی و مهندسی، تجارت و تهاتر، سرمایه‌گذاری، ترانزیت و حمل و نقل، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکی و مالی، استاندارد، گردشگری، بهداشت و موارد مهم دیگری به بحث و تبادل نظر پرداختند. اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در روزهای۲۰ و ز۲۱ اردیبهشت ماه در شهر ایروان برگزار شد و وزیر نیرو از ایران و وزیر انرژی کشور ارمنستان مسوولیت برگزاری این کمیسیون مشترک را بر عهده داشت.

آغاز فعالیت پایانه سلام فرودگاه امام با اعزام حجاج 

فعالیت پایانه سلام فرودگاه امام خمینی که از زمان شروع گسترش ویروس کرونا تعطیل شده بود، با هدف خدمت رسانی به زائران بیت‌الله الحرام آغاز شد. دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی اعلام کرد: با توجه به ترافیک پروازی پیش رو و همچنین در پیش بودن عملیات پروازی حج ۱۴۰۱ و با هدف ارتقای کیفیت خدمات رسانی و افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر، از سرگیری فعالیت پایانه سلام رسماً وارد مرحله اجرایی می‌شود. ترمینال سلام با بیش از ۵۰ هزار متر مربع مساحت، اولین پایانه هوایی هوشمند کشور است که پروازهای آن اسفند ۹۸ به علت شیوع کرونا و کاهش چشمگیر پروازها در فرودگاه امام متوقف شده بود.

 

ارسال نظر