در شهر

۱۴۰۱/۰۲/۱۷ - ۰۴:۳۴:۲۶
کد خبر: ۱۸۸۷۳۰

ضرب و شتم  یکی از شهرداران منطقه 19

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهردار تهران از مجروح شدن شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ خبر داد. ‌به‬ گزارش فارس، محمدخانی در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره مجروح شدن شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ اظهار کرد: سید جواد هاشمی شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ در هنگام ماموریت مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز با ضربات چاقو از ناحیه سر به‌شدت مجروح شد. وی افزود: چند روز پیش هم به ماشین وی تیراندازی شده بود. هاشمی در پاکدستی و جدیت در مقابله با فساد از مدیران شاخص شهرداری تهران است. برای سلامتی ایشان دعا کنیم.‎

فرونشست زمین  در شمال غرب پایتخت

سرپرست معاونت فنی و عمران منطقه ۵ از فرونشست زمین در بزرگراه شهید آبشناسان خبر داد. به گزارش ایسنا، حامد مقدسی گفت: روز پنجشنبه حدود ساعت ۱۹، در بزرگراه شهید باکری، مسیر جنوب به شمال حد فاصل ورودی به بزرگراه شهید آبشناسان شرق، حفره‌ای به اندازه چهار در چهار متر مربع و عمق ۴.۵ متر ایجاد شد. به محض اطلاع از وقوع حادثه، عملیات ایمن‌سازی و رفع خطر معبر در دستور کار قرار گرفت و رفع خطر پیرامونی لوله کاروگیت، تثبیت لوله، تثبیت اولیه با آهک و تزریق بتن صورت پذیرفت. مقدسی افزود: حجم کار شفته آهک بالغ بر ۳۰ متر مکعب و حجم و تزریق بتن‌ریزی نیز حدود ۸ متر مکعب بوده است.

نیوجرسی جانشین گاردیل  در بزرگراه‌های تهران 

محمدرضا شیخ بهایی، معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد چرایی جایگزینی نیوجرسی به جای گاردیل در برخی معابر و بزرگراه‌های تهران توضیحاتی را ارایه کرد. شیخ بهایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: نیوجرسی به عنوان یک المان سلبی شناخته می‌شود و برخورد خودرو با نیوجرسی به نسبت گاردریل سخت‌تر است و قرار نیست از نظر فنی، ترافیکی و بصری از این المان در همه معابر و بزرگراه‌ها استفاده شود. وی با بیان اینکه نصب نیوجرسی به جای گاردریل با رویکرد ایمنی انجام شده است، تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین معضلات در بزرگراه تردد عرضی عابرین است که بیشتر این ترددها برای افراد بی‌خانمان و معتاد است و همین مساله سبب بروز تصادف و صدمات جانی و حتی فوت افراد می‌شود، پس نیوجرسی با همکاری اداره کل ایمنی و مهندسی با اولویت معابر پرخطر جایگزین گاردریل شد.

 

ارسال نظر