دولت برای بازار اجاره‌نشینی تدبیری بیندیشد

۱۴۰۱/۰۱/۲۹ - ۰۴:۳۶:۳۹
کد خبر: ۱۸۸۳۳۰

سیدالبرز حسینی، نماینده مردم خدابنده در مجلس در رابطه با رهاشدگی بازار اجاره‌نشینی و افزایش اجاره‌ها به رییس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت تذکر داد و گفت: 30 میلیون اجاره‌نشین در این بازار دچار مشکل بوده و مردم در این بخش به‌شدت در معرض خطر هستند. به گزارش ایسنا، حسینی در جلسه علنی یکشنبه مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به رییس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت گفت: افزایش قیمت‌ها به ویژه سونامی گرانی در اقلام خوراکی اتفاقی افتاده و در حال وقوع است و گویی کسی به فکر اقشار آسیب پذیر نیست. 

وی افزود: بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نرخ تورم در سال‌های اخیر بین کالاهای خوراکی و غیر خوراکی بسیار معنادار است و تبعات منفی این افزایش قیمت‌ها بیشتر بر دهک‌های کم درآمد جامعه وارد می‌شود و در عین حال یک کالا در مغازه‌ها با قیمت‌های متفاوت ارایه می‌شود و لازم است باید حوزه نظارتی این موضوع مد نظر قرار گیرد. 

عضو کمیسیون عمران مجلس در تذکر دیگری با اشاره به افزایش نرخ اجاره‌بها بیان کرد: بازار اجاره‌نشینی رها شده است و 30 میلیون اجاره‌نشین در این بازار دچار مشکل هستند و تورم در این بازار به نقطه جوش رسیده است و کسی نیست که این حوزه را کنترل کند و هر کسی به هر میزان که می‌خواهد اجاره‌بها را بالا می‌برد و نیاز به متولی خاص دارد. وزارت مسکن، صنعت و معدن این مساله را در نظر بگیرند، چرا که مردم در این بخش به‌شدت در معرض خطر هستند.

 

ارسال نظر