در شهر

۱۴۰۱/۰۱/۱۷ - ۰۲:۳۲:۴۱
کد خبر: ۱۸۷۹۶۶

قیمت شناور کرایه تاکسی  در سال ۱۴۰۱

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران از افزایش نرخ کرایه تاکسی و نسبی بودن قیمت آن در ساعات مختلف خبر داد. به گزارش ایسنا، وحید سرلک درباره شیوه افزایش نرخ کرایه تاکسی گفت: نرخ تاکسی براساس ساعت‌های پیک و زمان سفرهای درون‌شهری، شب یا روز بودن متفاوت است. وی در پاسخ به اینکه آیا تمام موارد جانبی موثر در قیمت کرایه در برچسب قیمت درج می‌شود یا خیر گفت: نرخ پایه روی برچسب قیمت درج می‌شود و حداکثر قیمتی که احتمال دارد که در شرایط خاص اخذ شود هم روی برچسبی مجزا درج می‌شود و هر فردی که سوار تاکسی می‌شود می‌تواند بارکدی را که روی صفحه است اسکن کند و همان لحظه میزان کرایه را بپردازد. سرلک با اشاره به اینکه همه افراد به امکان اسکن دسترسی ندارند گفت: بحث هوشمندسازی پرداخت کرایه درحال انجام شدن است ولی همچنان امکان پرداخت نقدی هم وجود دارد و راننده وجه نقد را هم می‌تواند دریافت کند.

تشکیل قرارگاه حمل و نقل و ترافیک در تهران

مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران جزییات تشکیل قرارگاه ترافیک را تشریح کرد. شفیعی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تشکیل قرارگاه حمل و نقل و ترافیک در تهران با حضور زاکانی، اظهار کرد: تشکیل این قرارگاه درخواست ما از شهردار تهران بود که وی نیز پذیرفت؛ موضوع از این قرار است که برنامه‌های کلان توسعه حمل و نقل عمومی و حمل و نقل پاک، موضوعات فرابخشی هستند و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی کشور در اجرا را می‌طلبند. وی ادامه داد: با توجه به عقب‌ماندگی جدی که در زیرساخت‌های مختلف حمل و نقل عمومی اتفاق افتاده لازم است سرعت و هماهنگی ویژه‌ای در کارهای مربوط به این موضوعات داشته باشیم چراکه با این روال عادی اداری و غیره کار معمولا با آن سرعتی که به دنبال آن هستیم و اقدامات تحولی که مد نظر داریم، اتفاق نمی‌افتد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: تجربه‌ای که در تشکیل قرارگاه‌ها وجود دارد بر این اساس است که در جلساتی همه عوامل ذیربط یک موضوع خاص دور هم جمع می‌شوند، تمام مشکلات حل و فصل و هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود؛ در جلسات آینده نیز مصوباتی که در حوزه هماهنگی بین بخشی اتفاق افتاده مورد پیگیری قرار می‌گیرد.  وی خاطرنشان کرد: نخستین جلسه قرارگاه حمل و نقل و ترافیک با این چارچوب کلی و با مروری بر برنامه‌ها، قوانین و عوامل مختلفی که در موضوعات مربوط به حمل و نقل عمومی و هوای پاک با ما همکار هستند، برگزار شد. زاکانی دستور داد لیستی از پروژه‌هایی که مربوط به توسعه این حوزه است تهیه کنیم که در همین جلسه 70 الی 80 درصد پروژه‌ها لیست شد. شفیعی با اشاره به اینکه در جلسه نخست قرارگاه که امروز تشکیل شد مدیران عامل همه شرکت‌ها و سازمان‌های ذیربط در شهرداری، نماینده وزارت کشور و مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی شهرهای کشور هم حضور داشتند، گفت: در این جلسه بازخورد خیلی خوبی در تعامل با اتحادیه اتوبوسرانی شهرهای کشور داشتیم؛ گزارشی از قراردادهایی که وزارت کشور در تأمین ناوگان اتوبوسرانی دنبال می‌کند، ارایه شد و هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا سهم شهر تهران حداکثری در نظر گرفته شود و در اولویت زمانبندی تحویل قرار بگیرد. وی ادامه داد: موضوعات جزئی، قراردادها و موضوعات فنی مربوط به نوع اتوبوس‌ها، سوخت و تأمین آنها نیز در این جلسه بررسی و مقرر شد در جلسات آینده بسته به آنچه قرار است به عنوان موضوع محوری بررسی شود، عوامل ذیربط دعوت شوند تا با تعامل و سرعت بیشتری کارها را دنبال کنیم.

رشد ۱.۸ درصدی مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی

مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر کشور گفت: مراکز معاینه فنی خودروهای سبک در ۱۴۰۰ در مجموع ۱۱ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۸۲۲ خودرو پذیرش داشتند که نسبت به سال ۹۹ رشد ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد. جمالی نژاد در گفت‌وگو با مهر افزود: در حدود ۲۰ درصد از این خودروها موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نگردیده‌اند که ۴۷ درصد علت مردودی‌ها مربوط به بخش ایمنی و ۵۳ درصد مربوط به بخش آلایندگی می‌باشد. وی ادامه داد: همچنین ۸۵۶ هزار و ۳۴۵ دستگاه خودرو سنگین در سال ۱۴۰۰ به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه نموده که این عدد نیز نسبت به سال ۱۳۹۹ از رشد ۴ درصدی برخوردار بوده است. جمالی نژاد افزود: این تعداد مراجعه به مراکز می‌تواند با رعایت کامل قانون هوای پاک و آیین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو توسط دستگاه‌های ذیربط افزایش بسیار بیشتری داشته باشد. رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اضافه کرد: بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان و کمترین مراجعه نیز به ترتیب در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام بوده است. وی همچنین خاطرنشان کرد: بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در کشور مربوط به استان‌های فارس، اصفهان و تهران و کمترین مراجعه نیز به ترتیب در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و بوشهر بوده است.

 

ارسال نظر