در شهر

۱۴۰۱/۰۱/۱۶ - ۰۱:۴۸:۳۸
کد خبر: ۱۸۷۹۳۵

افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در معابر پایتخت

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در شهر تهران خبر داد و اعلام کرد: این افزایش از قبل پیش‌بینی و تمهیدات لازم صورت گرفته بود. به گزارش ایرنا، سرهنگ علی همه‌خانی با اشاره به افزایش ترافیک در پایتخت پس از پایان تعطیلات نوروز گفت: با اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مجدد مدارس از تاریخ ۱۴ فرودین ماه امسال و حضور و تردد بیشتر خودروها در سطح معابر پایتخت، با رصدی که همکاران بنده در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ از سطح معابر صبح امروز صورت دادند شاهد افزایش ۳۰ درصدی حجم ترافیک و ترددها نسبت به روز گذشته در شهر تهران بودیم. وی افزود: نمودارهای مقایسه‌ای در سیستم‌های هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ نشان داد که از ساعت ۷:۴۵ تا ساعت ۹:۰۰ صبح روز دوشنبه ۳۰ درصد حجم و تردد ترافیک در سطح معابر شهر تهران ثبت شده است. همه‌خانی ادامه داد: این افزایش حجم ترددها و ترافیک در شهر تهران قابل پیش بینی بود و پلیس راهور تهران بزرگ با استفاده از ظرفیت صد درصدی و با چینش تیم‌های عملیاتی در سطح معابر و تقاطع‌ها و مقابل مدارس نسبت به کنترل و روان‌سازی ترافیک و افزایش ایمنی ترددها اقدام شده است. بر اساس این گزارش، در دومین روز از بازگشایی مراکز آموزشی شاهد ازدحام و شلوغی در ناوگان اتوبوسرانی و مترو تهران نیز بودیم.

وعده نوسازی ۱۳۰ هزار واحد فرسوده طی ۴ سال

حمیدرضا صارمی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از نوسازی ۱۳۰ هزار واحد فرسوده طی ۴ سال در پایتخت خبر داد. او در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد املاک موجود در بافت فرسوده قرار است از وام ۴۵۰ میلیون تومانی جهش مسکن استفاده کنند، اظهار کرد: طی چهار سال ۱۳۰ هزار واحد فرسوده را نوسازی می‌کنیم. حتی اگر تعداد پلاک‌های فرسوده بیشتر شود نیز این ظرفیت را داریم که تعداد را افزایش دهیم.  او در پاسخ به اینکه ساز و کار افزایش صدور پروانه ساخت در سال جاری چگونه است و با توجه به اعلام کارشناسان شهرسازی مبنی بر اینکه تهران ظرفیت ساخت و سازهای جدید را ندارد، ساخت و ساز صدور پروانه در کدام مناطق قرار است رشد کند؟ گفت: در فرایند شهرسازی همیشه ظرفیتی را برای ضریب تخریب و استهلاک داریم. تهران شهری است که در معرض مخاطره‌های طبیعی قرار دارد و به هیچ عنوان نباید بحث ساخت و ساز در تهران کاهش پیدا کند.  صارمی با تاکید بر اینکه به ویژه در بخش پلاک‌های ناپایدار و بافت فرسوده نباید ساخت و ساز کاهش یابد، گفت: هر سالی که عبور می‌کند تعدادی از واحدها و پلاک‌ها در سطح شهر به مساحت بافت فرسوده اضافه می‌شوند، چرا که هر ساختمانی عمری دارد و شهر یک موجود زنده است، در نتیجه باید به صورت مداوم برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.  معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران ادامه داد: شاید این مساله مطرح است که تهران ظرفیت جمعیت‌پذیری جدید را ندارد، اما باید بگویم که در بسیاری از مناطق براساس طرح جامع و تفصیلی هنوز ظرفیت جمعیتی تا رسیدن به سقف ظرفیت طرح جامع فاصله دارد.  او درباره مناطقی که با سقف ظرفیتی طرح جامع فاصله دارند، گفت: ظرفیت مناطق جنوب شهر به‌طور عمده کامل نشده است.  صارمی در پاسخ به سوالی درباره کیفیت ساخت و ساز در تهران به ویژه در جنوب شهر تهران اظهار کرد: کیفیت ساخت یکی از موضوعات مورد نظر ما در شهرداری تهران است. شهرداری تهران به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد که ساختمان‌های با کیفیت کم در تهران ساخته شود و در این زمینه هم از ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم و هم سازمان نظام مهندسی به مساله کیفیت ساختمان‌ها ورود می‌کند.  معاون شهردار تهران اضافه کرد: به‌طور معمول ساخت و سازهایی که الان انجام می‌شود، حداقل استانداردها را دارند.  او درباره ارزیابی خود از کیفت ساختمان‌سازی در تهران گفت: این حداقل استانداردهایی که اکنون براساس قوانین در حال انجام است، تقریبا مناسب است اما باید کیفیت ساختمان‌سازی افزایش پیدا کند.

شهرداری برای دستفروشان پایتخت کارت شناسایی صادر می‌کند

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از صدور کارت شناسایی برای دستفروشان تهران در سال جاری خبر داد و گفت: برای ساماندهی دستفروشان در تهران ۱۰ محور در نظر گرفته شده که در سال جاری عمده این طرح‌ها و برنامه‌ها اجرایی می‌شود. به گزارش تسنیم، قدرت‌الله محمدی با اشاره به صدور کارت شناسایی برای دستفروشان تهران در سال جاری گفت: برای ساماندهی دستفروشان در تهران 10 محور و موضوع در نظر گرفته شده است که در سال جاری عمده این طرح‌ها و برنامه‌ها اجرایی می‌شود. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اقدامات این شرکت در ساماندهی دستفروشان در معابر و میادین شهر تهران، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اواخر سال گذشته ساماندهی دستفروشان محور هفت تیر در منطقه 7 انجام شده و بازار خلازیر نیز ساماندهی شد و در چند روز آینده افتتاح می‌شود. وی با بیان اینکه دستفروشان میدان تجریش نیز در فضای در نظر گرفته شده مستقر شده‌اند، ادامه داد: در قالب طرح ساماندهی دستفروشان، بخشی از سامانه بازار برای ثبت‌نام دستفروشان در نظر گرفته شده است. محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال می‌رود، تمامی دستفروشان از فرآیند ثبت‌نام اطلاع کافی نداشته باشند، به همین دلیل امسال در محل‌های حضور دستفروشان حاضر می‌شویم و کار ثبت‌نام را برای صدور کارت شناسایی انجام می‌دهیم.

 

ارسال نظر