در شهر

۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۰۱:۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۸۷۸۲۷

ساعت کاری مراکز معاینه فنی شهر تهران در نوروز

ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از فعالیت ۸ مرکز معاینه فنی در ایام تعطیلات نوروز از دوم لغایت پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ و تعطیلی تمام مراکز در ۲۹ اسفند ماه و یکم فروردین ماه در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایلنا، مراکز معاینه فنی خودرو بیهقی، آبشناسان، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام از دوم فروردین ماه لغایت پنجم فروردین ماه ومرکز سراج از دوم لغایت چهارم فروردین ماه ۱۴۰۱ از ساعت 7:30 الی 14:00 فعال و آماده ارایه خدمات به شهروندان هستند. براساس این اطلاعیه این تصمیم در راستای اجرای طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱ باهدف تسهیل در ارایه خدمات و فراهم کردن امکان استفاده از خدمات مراکز معاینه فنی جهت اطمینان از صحت عملکرد ایمنی خودروها در سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی شده است.

تشکیل کمیته‌های ایمنی در مناطق شهرداری

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به گودهای پرخطر گفت: از دوسال پیش ساختار جدیدی در شهرداری‌های مناطق به نام کمیته ایمنی منطقه ایجاد شده است.

مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا درباره گودهای رها شده و پرخطر در شهر تهران گفت: گودهای پرخطر و رها شده در تهران را شناسایی کرده‌ایم.سازمان آتش نشانی مدام این گودها را رصد و گزارش‌های لازم را به مراجع ذیصلاح از جمله شهرداری ارایه می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: همچنین گودهایی که در حال ساخت هستند براساس گزارش‌هایی که مردم می‌دهند به صورت مرتب بازدیدهایی از آنها از سوی سازمان انجام می‌شود و تذکرات لازم را برای اینکه به استانداردهای ایمنی برسند به همه آنها ارایه کرده‌ایم.داوری تاکید کرد: گودهای رها شده و پرخطر در سازمان پرونده دارند و تذکرات لازم به مالکان آنها داده شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به اینکه آیا بازار محلاتی و بازار تهران هم در لیست این ۱۲۹ ساختمان پرخطر هستند، گفت: بازار محلاتی و بخش‌هایی از بازار تهران مانند پاساژهای قدیمی که در بازار تهران است نیز از همین ۱۲۹ ساختمانی هستند که پرخطر بوده و مستندات این مکان‌ها در پرونده‌هایشان در سازمان آتش نشانی موجود است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این ساختمان‌ها و مکان‌ها با شهرداری‌ها هم رایزنی شده یا صرفا به مالکان تذکرات داده شده است، تصریح کرد: از دوسال پیش یک ساختار جدید در شهرداری‌های مناطق ایجاد شد به نام کمیته ایمنی منطقه. در این کمیته با ریاست شهردار منطقه کمیته تشکیل می‌شود و سازمان آتش نشانی نیز در آن حضور دارد.

وی ادامه داد: تک تک ساختمان‌ها با حضور مالکان یا بهره‌برداران آنها و دستگاه‌های متولی که می‌توانند در این زمینه کمک کنند بررسی می‌شود. در این کمیته‌ها تلاش می‌شود مالکان و بهره‌برداران برای ایمن‌سازی محل اقناع شوند یا با توجه به همکاری که در این زمینه با دستگاه قضایی داریم از نظر قضایی این موضوعات را پیگیری می‌کنیم.

نتایج گزارش بازرسی چشمی پل‌های سواره‌رو شهر تهران

عملکرد نامناسب سیستم زهکشی، عدم اتصال مناسب این سیستم به شبکه مدیریت آبهای سطحی و همچنین وضعیت نامطلوب روکش آسفالت از عمده عوارض خرابی موجود در پل‌های سواره رو شهر تهران است.

به گزارش مهر، سید محمد فیاض، سرپرست اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق شهرداری تهران، با بیان اینکه ضعف سیستم زهکشی عمدتاً سبب ایجاد خوردگی و آسیب در اجزای بتنی پل‌ها می‌شود، گفت: عملکرد نامناسب این سیستم‌ها در کنار وضعیت نامناسب روکش آسفالت مهم‌ترین عوارض خرابی پل‌های سواره رو شهر تهران است.

وجود آثار رطوبت، خوردگی و ترک خوردگی که گاه منجر به نمایان شدن آرماتور در اعضای بتنی پل شده است، نقص در سیستم‌های تاسیساتی از قبیل تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای ترافیکی و سیستم روشنایی، وجود عوارض خرابی در جداول و مسیرهای پیاده رو و در نهایت خرابی درزهای انبساط، نرده‌ها و گاردریل‌ها در رتبه‌های بعدی این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

بزرگراه صیاد شیرازی به آزادگان می‌رسد

شهردار تهران گفت: میزان ساخت و ساز امسال نسبت به سال ۹۱ به یک‌هفتم رسیده است؛ با تشکیل قرارگاه جهادی مسکن در نظر داریم تا در سال آینده ۱۸۰ هزار واحد بسازیم یعنی ۶برابر ساخت و ساز امسال تهران! به گزارش تسنیم، علیرضا زاکانی، شهردار تهران که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، همچنین اعلام کرد: ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی به طول 9 کیلومتر به‌صورت تونل 2 طبقه به بزرگراه آزادگان می‌رسد؛ پیمانکاران در 2 گروه مشغول کار هستند و در بودجه امسال جزییات آن آمده است.

 

ارسال نظر