«آیین درخت‌بانی» در شهر اصفهان برگزار می‌شود

۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۰۲:۳۶:۵۴
کد خبر: ۱۸۷۵۴۹

همزمان با ۱۵ اسفندماه، آیین درخت‌بانی به همت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان و با همکاری اداره توسعه فرهنگ شهروندی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در دو محل پارک جنگلی ناژوان و خیابان سپاه برگزار می‌شود. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، در این آیین که به مناسبت هفته درختکاری و با رویکرد پاسداشت درختان کهنسال شهر تدارک دیده شده از ساعت 14 و 30 دقیقه روز ۱۵ اسفندماه، جمعی از خانواده معظم شهدا و جانبازان، هنرمندان اصفهانی و مسوولان شهری در پارک جنگلی ناژوان به کاشت درخت نارنج که با شرایط اقلیمی اصفهان سازگار است، خواهند پرداخت.  پس از آن، از ساعت 16 و 30 دقیقه در خیابان سپاه واقع در میدان امام حسین علیه السلام، ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «گذر زندگی» برگزار می‌شود که شامل بخش‌هایی همچون اجرای هنر چیدمان با موضوع درختان، پرفرمنس و فرم‌های نمایشی، کارگاه گروهی تصویرسازی و کاریکاتور و... خواهد بود. در این برنامه همچنین با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری به صورت نمادین، شناسنامه و مدال افتخار بر سینه چند درخت کهنسال شهر که بیش از ۸۰ سال از عمر آنها می‌گذرد، نصب خواهد شد.

یکی دیگر از برنامه‌های آیین گرامیداشت اعیاد شعبانیه و هفته درختکاری، «میراث زمین» نام دارد که روز 15 اسفند در پارک کردآباد، 17 اسفند در امامزاده سلطان ابراهیم (ع) و روز 18 اسفند در میدان سواردز برگزار می‌شود. این برنامه از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان راس ساعت 16 در مکان‌های مذکور برگزار می‌شود. ویژه برنامه دیگری که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برپایی‌اش را برعهده دارد «لبخند زمین» نام دارد که با موضوع آموزش کاشت و نگهداری گل و گیاهان آپارتمانی و اجرای مسابقه همراه است. این برنامه روز 15 اسفند ساعت 9 صبح در باغ بانوان طلوع برگزار می‌شود.

ویژه برنامه لبخند زمین در اجرای دیگری که با آموزش رایگان کاشت سبزه همراه است روز 15 اسفند ساعت 9 صبح در باغ بانوان پردیس برگزار می‌شود. خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز برنامه‌ای را با نام «گل و گلدون» ویژه کودکان تدارک دیده که روز 15 اسفند ساعت 16 در محل خانه کودک برگزار می‌شود. این ویژه‌برنامه‌ها تلاش می‌کند توجه به درختان و حفظ و نگهداری از فضای سبز را به عنوان رکن مهمی از فرهنگ شهروندی در میان مخاطبان، نهادینه کند.

 

ارسال نظر