در شهر

۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۰۲:۳۱:۵۴
کد خبر: ۱۸۷۴۹۹

اختلاف 25 میلیون تومانی قیمت قبر در بهشت‌زهرا 

در بهشت حضرت زهرا(س) تفاوت قیمت قبور 25 میلیون تومان است. برخی قبرها رایگان هستند و برخی هم 25 میلیون تومان قیمت خورده‌اند. ماجرا چیست؟ روح‌الله محسنی، معاون عروجیان سازمان بهشت‌زهرا در این باره توضیح داده است.

محسنی با بیان اینکه تعرفه خدمات در بهشت حضرت زهرا (س) در شورای اسلامی شهر تهران بررسی و مصوب می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۰ در قطعات جدید که قبور به صورت سه طبقه واگذار می‌شود، قبر طبقه پایین رایگان است و از بازماندگان پول قبر گرفته نمی‌شود و تنها هزینه خدمات که نزدیک یک تا یک میلیون و 200 هزار تومان است محاسبه می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ‌دو طبقه بالایی هم امسال طبقه‌ای 2.5 میلیون تومان است، یعنی هر دو طبقه 5 میلیون تومان و این کف قیمت قبوری هست که در سازمان بهشت‌زهرا (س) وجود دارد.

معاون عروجیان ادامه داد: ‌ناحیه دو که از قطعه ۲۰۰ تا ۲۵۸ است، طبقه‌ای ۱۴ میلیون و 100 هزار تومان است؛ یعنی سه طبقه‌اش ۴۲ میلیون و 300 هزار تومان می‌شود.ناحیه یک که از قطعه یک تا ۱۱۲ است، طبقه‌ای ۲۵ میلیون تومان است؛ یعنی اگر یک قبر سه طبقه واگذار شود ۷۵ میلیون تومان می‌شود. این کف و سقف قیمت قبور در سازمان بهشت‌زهرا(س) است.

محسنی درخصوص اختلاف قیمت قبور توضیح داد: ‌بر اساس تکمیل بودن قطعات نرخ قبور تغییر می‌کند، در ناحیه یک همه قطعات تکمیل شده و حجم فضای سبز زیاد است و به همین دلیل موضوع خدمات شهری سخت‌تر از قطعات دیگر است. لذا باید هزینه‌های دریافت قبور هم بیشتر باشد.

تعارض تأسیساتی در ۱۴۰۰ نقطه پایتخت با شبکه روان آب‌ها

محمد آقامیری، رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از تعارض تأسیساتی ادارات مختلف در ۱۴۰۰ نقطه با شبکه روان آب‌های پایتخت خبر داد.

آقامیری دیروز در پایان جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص ورود فاضلاب به شبکه روان آب‌های پایتخت گفت: در ۸۸۶ نقطه، فاضلاب شهری به دلیل عدم تکمیل شبکه انتقال، وارد روان آب‌ها می‌شود و این در کانالی که در محدوده شهرری است نمود پیدا کرده و این در حالی است که این آب به سمت ورامین و زمین‌های کشاورزی منتقل می‌شود و این کانال بوی تعفن می‌دهد و رنگش به دلیل ورود فاضلاب سیاه شده و حشرات موذی در آن زندگی می‌کنند که آسایش مردم را سلب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه روباز بودن این کانال سبب شده که در ماه‌های اخیر شاهد مرگ ۵ کودک باشیم و همچنین موجب انتشار بوی نامطبوع شده، گفت: باید این کانال زیرزمینی شود.

آقامیری با بیان اینکه به صورت موقت قرار شده حصاری اطراف کانال کشیده شود تا خطر جانی برای مردم نداشته باشد، تصریح کرد: در ۱۴۰۰ نقطه شهر تهران کانال روان آب‌ها تعارض با تأسیسات شهری دارد و این ادارات آب و برق برای تأسیسات شان باید فکری کنند و از آنجایی که ممکن است عدم رفع این تأسیسات گلوگاه‌های سیلابی ایجاد کند، تذکر دادیم تا این تأسیسات از این محدوده‌ها خارج شوند که به ندرت اصلاح شده است.

درخواست توقف ساخت و ساز در شمال باغ گیاه‌شناسی

عادل جلیلی، رییس باغ گیاه‌شناسی ملی ایران با تاکید بر اینکه ساخت و ساز در اطراف باغ گیاه‌شناسی این باغ را در معرض خطرات جدی قرار می‌دهد، گفت: انتظار می‌رود مسوولان هر چه سریعتر پروژه ساخت و ساز در قسمت شمالی باغ گیاه‌شناسی را متوقف کنند.

به گزارش ایسنا، جلیلی در یک نشست خبری در تشریح ساخت و سازهای اطراف باغ گیاه‌شناسی ایران، تصریح کرد: در قسمت شمالی باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، تعاونی ارتش تصمیم گرفته که ساخت و سازهایی با تراکم بالا به صورت برج انجام دهد و متاسفانه شهرداری تهران نیز برای این ساخت و سازها مجوز صادر کرده است.

وی افزود: اگر این ساخت و ساز انجام شود باغ گیاه‌شناسی ملی ایران در خطر جدی قرار می‌گیرد به شکلی که ابتدایی‌ترین خطرات ناشی از این ساخت و ساز می‌تواند سبب از بین رفتن منابع آبی باغ گیاه‌شناسی آبی باشد.از سوی دیگر ایجاد آلودگی هوا، ترافیک و ... موضوعات دیگری هستند که باغ گیاه‌شناسی ملی ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهند. وی ادامه داد: این در شرایطی است که باغ‌های گیاه‌شناسی نقش جدی در حفظ ذخایر ژنتیکی هر کشور و حتی دنیا دارند. وی ادامه داد: باغ گیاه‌شناسی ملی ایران با استاندارد جهانی در ایران شکل گرفته و باغ منحصر به فردی قلمداد می‌شود و از باغ‌های مطرح در دنیا است. لذا انتظار می‌رود مسوولان کشور هر چه سریعتر این پروژه را متوقف کنند.

رییس موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور تاکید کرد: پیشنهادی که ما به شهرداری تهران ارایه کردیم این است که چون مجموعه زمینی که در اختیار ارتش است در منتها علیه پارک چیتگر قرار گرفته به شکلی که اداره پارک چیتگر تا بلوار پژوهش می‌تواند حریم سبز دور باغ گیاه‌شناسی ملی ایران را تکمیل کند و این اتفاق روی دهد تا خطراتی که برای باغ وجود دارد را نیز از بین ببرد.وی با تاکید بر اینکه باغ گیاه‌شناسی ملی ایران توسط میراث فرهنگی ثبت ملی شده است، افزود: این باغ توسط پدافند غیر عامل نیز به عنوان یکی از مراکز حساس کشور طبقه‌بندی شده که باید این موضوعات مد نظر قرار گیرد.

 

ارسال نظر