در شهر

۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۰۳:۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۸۷۲۶۷

شرط پذیرش افزایش کرایه حمل و نقل

غلامحسین آرام، معاون عمرانی فرمانداری تهران گفت: هیات تطبیق فرمانداری تهران افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در تهران را بالاتر از نرخ تورم نمی‌پذیرد.آرام در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند بررسی افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی و موافقت هیات تطبیق فرمانداری تهران با مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی، گفت: شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه ۳ اسفندماه سال جاری لایحه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی را مصوب کرده است و هنوز به فرمانداری تهران ابلاغ نشده است.وی افزود: بر اساس آن چیزی که برخی اعضای شورای شهر تهران اطلاع‌رسانی کرده‌اند و رسانه‌ها نیز اعلام کرده‌اند افزایش در مرز حداکثر ۲۵ درصد است؛ اگر افزایش در مرز حداکثر ۲۵ درصد باشد با توجه به اینکه نظر استاندار تهران، معاونان استاندار و سیاست‌های عمومی دولت روی همین عدد است، مشروط بر اینکه نرخ کرایه‌ها کمتر از درصد تورم باشد، بلامانع است؛ البته هیات تطبیق نیز باید این رقم‌ها را بپذیرد.

تشکیل مجمع معتمدین محلی

پرویز سروری، رییس شورای عالی استان‌ها گفت: با نظر شهردار تهران مجمع معتمدین محلی تشکیل شده تا به عنوان بازوی کمکی شهرداری تصمیم‌سازی و ایده‌پردازی کنند.به گزارش مهر، سروری در جریان بازدید از منطقه ۱۳، با بیان اینکه در تلاشیم شورایاری‌ها ظرفیت قانونی یابند، گفت: با تدابیر زاکانی، مجمع معتمدین محلی تشکیل شده تا به عنوان بازوی کمکی شهرداری تصمیم‌سازی و ایده‌پردازی کنند.

درخواست برخورد با مدیران بی‌عمل در شهرداری

عضو شورای شهر تهران در پی مرگ کودک شش ساله در کانال آب عباس آباد، خواستار برخورد قاطع با مدیران بی‌عمل شد. به گزارش مهر، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: «درباره حادثه کانال آب محله عباس‌آباد؛ در گزارش بازدید از محله عباس آباد شهر ری به تاریخ سوم مهرماه ۱۴۰۰ در جلسه علنی شورای شهر تهران از خطرات کانال آب این محله سخن گفتم. حال با کمال تأسف خبر فوت کودکی شش ساله در این کانال رسیده، ‌برخورد قاطع با مدیران بی‌عمل را خواستارم.»

وعده صدور پروانه ساخت  در چارچوب طرح تفصیلی

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره سازوکار صدور پروانه در پایتخت در سال آینده توضیحاتی ارایه کرد.  محمد آخوندی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا درباره‌ عدم دریافت سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری از دولت و اختصاص ۷ هزار میلیارد از بودجه شهرداری به مالیات اظهار کرد: شهرداری پول خود را گرفته است. سهم ما از آن چیزی که دولت به ما می‌دهد بیشتر است و به دنبال افزایش آن هستیم. او ادامه داد: بر همین اساس دوستان پیش‌بینی می‌کنند از رقم ۷ هزار و ۷۰۰ میلیاردی سهم مالیات بر ارزش افزوده که در بودجه سال آینده لحاظ کردیم نیز سهم بیشتری تحقق پیدا کند. رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: براساس همان مواردی که دولت در بودجه سال آینده تایید کرده است، سهم شهرداری از رقم مالیات بر ارزش افزوده از ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد بیشتر می‌شود؛ چرا که در سال گذشته نیز بیش از ۶ هزار میلیارد در اصلاحیه به سهم بودجه از مالیات در نظر گرفته شد، بنابراین اصلا افزایش زیادی نسبت به سال جاری نیست. آخوندی درباره پرداخت سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده گفت: سه درصد دولت، سه درصد شهرداری و یک درصد نیز وزارت بهداشت از مالیات بر ارزش افزوده سهم دارند که به صورت ماهانه و مستقیم از اداره مالیات به حساب شهرداری واریز می‌شود. رییس کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به سوال دیگری درباره افزایش یک درصدی سهم حوزه شهرداری در درآمدهای شهرداری نسبت به سال جاری و از طرفی اعلام افزایش نزدیک به دوبرابری رقم صدور پروانه در سال آینده چگونه سهم درآمدی این حوزه تنها یک درصد نسبت به سال جاری در بودجه سال آینده افزایش می‌یابد؟ اظهار کرد: عدد یک درصد افزایش پیدا نکرده است، بلکه سهم آن در بودجه یک درصد افزایش یافته است. رقم بودجه حوزه شهرسازی از ۱۶ هزار میلیارد به ۲۲ هزار میلیارد افزایش یافته است. او ادامه داد: نظر شهرداری مبلغ ۲۸ هزار میلیارد بود و پیش بینی ما این بود که اگر شهرداری بتواند به ۲۲ هزار میلیارد برسد عدد منطقی‌تری است و همین را تصویب کردیم اما به شهرداری نیز گفتیم اگر بیش از این درآمد در حوزه شهرسازی کسب کرد در حوزه‌های زیرساختی و حمل و نقل هزینه کند. آخوندی درباره سازوکار صدور پروانه در سال آینده و خارج نشدن از چارچوب طرح تفصیلی گفت: اصلا نباید از چارچوب خارج شود و شورای شهر چنین چیزی را نمی‌پذیرد. الان نیز شهرداری چند لایحه داده است که در کمیسیون شهرسازی در حال بررسی است و قرار است در صحن مطرح شود. طبعا ملاک اصلی طرح تفصیلی است و براساس همان قوانین و لوایح تصویب می‌شود. او در پاسخ به اینکه برمبنای طرح تفصیلی ظرفیت صدور ۱۲ هزار پروانه دیده شده است گفت: در مورد این عدد ذهنیتی ندارم. ما ۱۶ هزار میلیارد تومان درآمد از حوزه شهرسازی در سال ۱۴۰۰ کسب کردیم و سهم آن را در بودجه یک درصد افزایش دادیم. به شهرداری نیز گفتیم که براساس طرح تفصیلی پروانه صادر کنند. چرا که حداقل صدور پروانه را در سال جاری داشتیم. اگر نرم عادی صدور پروانه را برای سال بعد در نظر بگیریم، حتما این درآمد در سال آینده محقق خواهد شد. 

 

ارسال نظر