در شهر

۱۴۰۰/۱۱/۲۵ - ۰۵:۰۷:۲۷
کد خبر: ۱۸۶۹۴۳

نقش شهرداری‌ها در آزادسازی سواحل کشور

احمد وحیدی، وزیر کشور جزییات روند آزادسازی سواحل کشور را تشریح کرد.  به گزارش ایسنا، وحیدی در تشریح روند اجرای دستور رییس‌جمهور در خصوص آزادسازی سواحل گفت: بی‌تردید باید زمینه‌ای فراهم شود تا مردم بتوانند بهره کافی از سواحل را داشته باشند. بر همین اساس دستور لازم و مهمی در این خصوص توسط رییس‌جمهور صادر شد و به تبع آن بلافاصله اقدامات لازم انجام شد و استانداران و مسوولان گام‌های خوبی در این زمینه برداشتند.

وی افزود: استقبال خوبی از سوی مردم و هم از سوی دستگاه‌ها وجود داشت به شکلی که مقاومتی از سوی دستگاه‌ها در این زمینه ندیدیم. همراهی خوبی کردند و بخش بسیار زیادی از سواحل آزاد شد به ویژه سواحلی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی بود. اگر مواردی هم وجود داشته باشد که مربوط به مردم باشد باید به صورت جداگانه رسیدگی و پیگیری شود.

وی تأکید کرد: اصل ماجرا این است که ظرفیت‌های طبیعی برای همه است و در هیچ موردی نباید این ظرفیت‌ها محدود به گروه خاصی شود. این دستور در خصوص سواحل دریا بود اما در مورد کوه، رودخانه و... نیز موضوع به همین شکل است.

وی تصریح کرد: این ظرفیت‌های طبیعی گاهی ملاحظه می‌شود که مثلا بخشی از کوه گرفته می‌شود و حتی راه‌های وصول به کوه نیز در برخی جاها بسته شده این در حالی است که این ظرفیت طبیعی برای همه مردم است و هیچ کس نباید فکر کند نسبت به دیگری برتری دارد و می‌تواند در این ظرفیت‌ها برای خود انحصاری داشته باشد.

وزیر کشور که دریک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، با تأکید بر وجود جدیت در پیگیری موضوع آزادسازی سواحل گفت: در همان تاریخی که رییس‌جمهور دستور داده‌اند این کار به انجام می‌رسد. البته مرحله آماده‌سازی سواحل برای استفاده مردم باقی است که این موضوع نیز ابلاغ شده است. برای تحقق این کار سواحل در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد تا برای استفاده مردم آماده‌سازی شوند. در برخی نقاط نیز که سواحل بین دو شهر قرار گرفته در اختیار بخشداری‌ها قرار می‌گیرد تا دستگاهی نسبت به آماده‌سازی آنها اقدام کند. این کار انجام خواهد شد تا سواحل بار دیگر به تصرف عده دیگری درنیاید. این موضوع ابلاغ شده و در حال پیگیری است.

درخواست پلیس راهور  از شهروندان

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت از اجرای طرح‌های ویژه برای تأمین امنیت مراکز خرید و مراکز تجمعی و همچنین روان‌سازی و مدیریت ترافیک برای روزهای پایانی سال خبر داد. او همچنین از مردم خواست تا خریدهای نوروزی خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنند. به گزارش ایسنا، رحیمی درباره تمهیدات پلیس برای روزهای پایانی سال و ایام منتهی به نوروز اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه طرح‌های ترکیبی پلیس با مشارکت پلیس امنیت، پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی و پلیس راهور به اجرا درمی‌اید. بر این اساس سه پلیس پیشگیری، آگاهی و امنیت نسبت به تأمین امنیت مراکز خرید و مراکز تجمعی و همچنین شهروندان و افراد حاضر در این مراکز اقدام خواهند کرد. وی افزود: همچنین با اجرای طرح‌های عملیاتی با اراذل اوباش و همچنین فروشندگان مواد محترقه در پایتخت برخورد خواهیم کرد. در حوزه ترافیکی نیز پلیس راهور در این زمینه فعالیت خواهد کرد و نسبت به روان‌سازی ترافیک در اطراف مراکز خرید و اماکن پرتردد و معابر اصلی اقدام خواهد کرد. رحیمی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم که در روزهای پایانی سال و به خصوص اسفندماه ترافیک در برخی از معابر ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند، گفت: در همین راستا نیز برنامه‌های ویژه ترافیکی را برای این منظور در نظر گرفته‌ایم. او با بیان اینکه در روزهای منتهی به پایان سال پلیس برای تأمین امنیت و آرامش مردم در آماده باش کامل خواهد بود، اظهار کرد: امیدواریم مردم و کسبه و صنوف نیز کمال همکاری را با پلیس داشته باشند. وی از شهروندان خواست که زمان انجام خریدهای خود را به روزهای پایانی سال موکول نکرده و آن را مدیریت کنند.

۶ مصدوم در حادثه ترافیکی بزرگراه شهید آوینی

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از مصدوم شدن 6 نفر در جریان حادثه تصادف در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید آوینی، نرسیده به بزرگراه سلمان فارسی خبر داد. به گزارش مهر، ملکی از وقوع حادثه تصادف در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید آوینی، نرسیده به بزرگراه سلمان فارسی خبر داد و گفت: ساعت ۶: ۴۵ صبح یکشنبه یک مورد حادثه تصادف در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید آوینی، نرسیده به بزرگراه سلمان فارسی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد. او اظهار کرد: در ادامه بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند. آتش‌نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل رسیدند و مشاهده کردند که یک دستگاه مینی بوس که سرویس جابه‌جایی پرسنل یکی از کارخانجات صنعتی بوده با تعدادی سرنشین هنگام حرکت به‌شدت با قسمت عقب یک دستگاه نیسان که بار میوه حمل می‌کرده، برخورد کرده بود. راننده نیسان دچار مصدومیت شده بود و ۵ نفر از سرنشینان مینی‌بوس نیز که مرد بودند، دچار مصدومیت شده بودند. ۴ نفر از این افراد پیش از رسیدن آتش‌نشانان خارج شده بودند.

 

ارسال نظر